Skocz do zawartości
_Grzesiek_5

John Deere 6400 falująca temperatura?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
_Grzesiek_5    5

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?
Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Prawdopodobne, ale niekoniecznie. Byłoby dobrze, gdybyś sprawdził faktyczną zmianę temperatury np. termometrem elektronicznym.

Inna przyczyna to niesprawna elektryka: problemy z ładowaniem, brak pewnego połączenia elektrycznego między czujnikiem a wskaźnikiem, wadliwy czujnik, ...

 

A tak na marginesie to normalne zjawisko, że temperatura silnika ulega zmianom zależnie od obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

juras390    2

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?

Z góry dzięki za pomoc

może za małe obroty silnika a zaduże obciążenie silnika ja pracuje na 2100 ruchy wskaznika są ale nieznaczne a w orce na 1 godz. spala 10 l i 1 ha zrobi pług zagonowy na zabezpieczeniu  kverneland

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

Dzięki wszystkim za podpowiedzi ☺ połączenia i problemy z elektryka wykluczam raczej jest wszystko ok, czujnik możliwe że coś nie tak muszę wymienić. Na razie zacznę od małych kosztów ☺ też biorę pod uwagę wisko ale jak mówiłem na razie mniejsze koszty sprawdzę czujnik elektryka. ja swoim pracuje w orce na 1700 C3 bądź C4 a wy na jakich przelozeniach? jestem świadomy ze temperatura będzie się aczkolwiek nie powinna ponieważ powinien trzymać cały czas taka sama za to odpowiada termostat w tym przypadku dwa i wisko. Wydaje mi się że każdy pojazd silnikowy powinien trzymać stałą temperaturę niezależnie od obciążenia. Jeszcze kwestia czy jak będzie dmuchnieta uszczelka pod głowicą to mogą być objawy właśnie z tą temperaturą? bo coś mokro było na spojeniu bloku z głowicą, wymyłem pójdzie w robotę to zobaczymy czy się poci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Jak się to robi fachowo to nie wiem.kolega jak odpalił silnik i przyłożył do wentylatora listewke to wentylator stanął. Próbowałem tak u siebie i nie ma opcji by go zatrzymać.u mnie nie faluje temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    7

zalezy czy wskaznik faluje np od ponizej prawidlowej tep do powyzej. bo jak tylko od normy do powyzej to stawiam na wisko lub zatkano chlodnice. jak te pierwsze to czujnik lub połaczenia elektryczne z nim (sproboj psiknac czyms do czyszczenia stykow) bo zakladam ze termostaty chodza prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

też tak myślałem albyn próbować zatrzymać wiatrak jak zimny muszę spróbować to zrobić. Z określeniem czy powyżej lub poniżej nie jestem w stanie tego określić ponieważ ciągnik posiadam nie aż tak długi czas i nie jestem pewien w którym miejscu dokładnie ma być wskazówka temperatury jak jest prawidłowo rozgrzany, a nikt nieche wspomóc mnie taka informacja w formie np. zdjęcia bądź chociaż opisania miejsca położenia wskazówki. no ale będę walczył z tym co to za przyczyną jak się wyjaśni poinformuje
termostaty wymieniane na nowe więc zakładamy że prawidłowo ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Temp.gdy dostał ostro po garach u mnie była w połowie tej zielonej skali a tak to do połowy nie dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Też mam problem z temperaturą, tylko że w Case MX 150 Zbyt  wysoka mi się zdaje.

Założyłem drugi zegar kupiony na Allegro za prawie 300 zł  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-fld-60mm-nowosc-i6045443789.html   Najpierw zamówiłem ten  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-cyfrowy-czujnik-solidny-i5674605778.html   ale okazało się że  z Chin idzie i do 60 dni może przyjść. Przyszedł po 2 tygodniach.

Koniecznie chodziło mi o wyświetlacz elektroniczny.

Czujnik założyłem w interculerze w kolektorze ssącym, i okazało się że max temperaturę jaką wskazał to 88 stopni, a oryginał w licznikach pod czerwone podeszło, . Teraz  czujnik przełożyłem w głowicę, zamiast jakiegoś korka 1/2 cala.

Więc najpierw radzę założyć jakiś  zegar, najlepiej elektroniczny, bo są dokładniejsze, w potem dalej szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Zacznij od pomiaru rzeczywistej temperatury silnika. Dopiero wtedy możesz rozpocząć dywagacje czy to wskaźnik, czujnik, wisko albo El Niño*...

 

* El Niño – "zjawisko pogodowe, polegające na utrzymywaniu się ponadprzeciętnie wysokiej temperatury na powierzchni wody w strefie równikowej Pacyfiku." - Wikipedia

 

edit: właśnie @Tomek73 mnie uprzedził.

Edytowano przez Axial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

Mario1224 dzięki za info położenia wskazówki
Kupię coś aby zobaczyć jaką faktycznie ma temp. bo może trzyma dobrze a tylko czujnik albo zegar wariuje. ale dziś tak myślałem i nie wiem czy nie wiskoza bo cały czas jakby był wiatrak włączony i za bardzo chłodzi, jak by można ją sprawdzić? dzięki za dotychczasowe podpowiedzi ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Wisko raczej za mocno nie będzie chodziło.jedynie za słabo i będzie się silnik grzal.u mnie na jesieni zaczął wariowac zegar od temp.wyskaliwal poza skale.gdy udezylem w zegar to skazowka wracała na miejsce.elektryk dwa razy naprawial zegar.teraz jest założony zegar i czujnik od zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

no tak ale gdy jest załączone cały czas na maksymalnych obrotach to przy takiej temp. jak jest teraz to silnik będzie za Bardzo chłodzony i nie osiągnie prawidłowej temperatury ☺ no to tak jak u Ciebie po prostu wysiadl zegar, a kupić oryginalny nie mały wydatek ☺ teraz dla mnie najważniejsze zmierzenia jaką ma temperaturę i to już mi dużo powie ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    36

Jezdzilem prawie wszystkimi JD wskazowka nie powinna dochodzic do polowy zielonego pola .W modelach gdzie jest komputer wyswietlacz przewaznie pokazuje w normalnej jezdzie 83 stopnie a jadac pod obciazeniem dochodzi ponad 90 stopni .Gdy chlodnica byla troche brudna bylo nawet 102 stopnie .Tak ze w zaleznosci od obciazenia na wyswietlaczu widac wachanie temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TraktortoZetor
      Mam problem z moim JD 6200. Mianowicie chodzi o to że potrzebuję wyciągnąć wałek łączący silnik ze skrzynią biegów. Odkręciłem wałek od skrzyni biegów i od silnika bodajże na 6 śrubach tłumik drgań. Teraz ten wałek nie chce wyjść. Pytanie jak wyciągnąć ten wałek? Muszę silnik wyciągnąć czy jak? 
    • Przez zuwar
      Mam problem z niedziałającymi  światłami stop w JD 7700. Bezpieczniki wszystkie całe, zasilanie na przełączniku przy pedale - jest. Czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ? Może ktoś ma schemat elektryki do tego modelu.
    • Przez radeklegia
      Witam.potrzebuje opisu bezpieczników bo na tej klapce to nic nie ma.i chciał bym się dopytac co do oświetlenia zegarów i radaru czy tam się wymienia jakieś żarówki. ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam taki problem z john deere 6900 mianowicie problem polega na tym ze ciągnik zapala normalnie chodZi i wszystko wydaje sie byc dobrze a po chwili gasnie. gasniecie wyglada tak jak by ciagnik miał odcinane paliwo i jak zgasnie to nie mozna go uruchomic czasami przez chwile a czasami przez dłuzszy czas tj ok 30 min pozniej ciaggnik zapala normalnie i nie jest ani zapowietrzony ani nic zapala tak jak by go ktos normalnie zgasił i zapalił moze ktos sie z czyms takim spotkał lub wie co to moze byc prosił bym o jak najszybsza podpowiedz dziekuje i pozdrawiam.
    • Przez tomrolnik
      panowie tak jak w temacie prosilbym o opinię tego traktora ponieważ przymierzam się do zakupu tego modelu z góry dzięki za odpowiedź
×