Skocz do zawartości
News
hopis1983

claas dominator 88classic problem z układem paliwowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
hopis1983    2

problem jest pewnie z układem paliwowym,kombajn chodzi godzinę a później zaczyna słabnąć i gaśnie.Założyłem nowe filtry i to samo . Jak hodzi i go zgaszę to odpali jak zgaśnie zamoczynnie to bez startera ani rusz. Zastanawiałem się czy czasem nie poszła pompa wtryskowa, ale jakby pompa to chyba wcale by nie odpalał, kiedyś miałem podobny problem pęnkła uszczelka pod szklaną obudową filtra i łapał lewe powietrze,puźniej miał za dużo paliwa ponieważ lała świeca żarowa i musiałem ją odłączyć bo szła mi ropa do oleju, tym razem to nie to. Może coś w zbiorniku.? Czas się powoli zabrać za naprawę i może ktoś się miła podobny problem i wie gzie szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

możesz spróbować podpiąć paliwo z karnisterka,poprostu odciąc dopływ z baku i niech pobiera z karnisterka i wtedy zobaczysz.Ja tak miałem w bizonie i był uszkodzony przewód zasilający

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopis1983    2

tak tylko ty masz pompkę mechaniczną przy silniku ja mam elektryczną za zbiornikiem i nie wiem czy ta pompka nie musi podawać odpowiedniego ciśnienia spróbuję tak jak mówisz z bańki grawitacyjnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jack80    19

mysle że warto spróbować,od czegoś trzeba zacząc ,aby znależc przyczynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    392

za moze masz syf w zbiorniku i silnoknie dostaje wystarczajacej ilości paliwa, możesz tez sprawdzić zawór zwrotny przy filtrze paliwa, nieszczelnosc czesto pokaże sie jak podlaczysz sprezarke na zasilanie i dmuchniesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    2416

A korek w zbiorniku drożny ma odpowietrznik, bo może kurzem zalazł i dopóki nie zrobi podciśnienia to chodzi a potem już nie da rady ciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    32

Koledze w nowym NH przez niedrożny korek tak zassało zbiornik że wyglądał jakby ktoś po nim czołgiem przejechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ja powiem tak, kiedy przyprowadziliśmy 88 classica to jedna rzecz mnie zdziwiła a mianowicie dosyć wyczuwalne falowanie na obrotach. Normalnie zjechał z lawety wprowadzony do garażu ale falowanie pozostało, okazało się że pompka elektryczna nie chodzi w końcu doszedłem do tego że bezpiecznik był spalony.... Przepracował już 3 sezon i jak na razie spokój, bez żadnej awarii.   Trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych czyli tak jak mówią przedmówcy sprawdzić drożność odpowietrznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    259

Sprawdz tą pompkę elektryczną i szczelność układu paliwowoego bo ciagnie gdzieś powietrze bokiem i soe zapowietrza


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Gaśnie po godzinie ale pod obciążeniem czy na wolnych obrotach ?


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopis1983    2

1.pompka paliwowa jest nowa, 2.spuściłem paliwo jest ok , 3.schodzi z obrotów i gaśnie raz po godzinie raz po pół zależy, na wysokich obrotach przy młoceniu, na wolnych chyba nie ponieważ po awarii na polu o ile pamiętam jechałem 45 minut do domu i nie zgasł.4.korek czysty a co do powietrza czy nie będzie widać pęcherzyków powietrza  w filtrze?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

wężyki do wymiany opaski na wężyki dobre gumki do pompki nowe o ie to perkins a jak to nic nie da to pompa do roboty ja tak w mf miałem że w orce po 20 min gasł i odpowietrzyłem i było dobrze jeszcze kranik sprawdź i czy masz smoka czy rurki w baku ? w filtrze nic nie zobaczysz bo przewód będzie miał mikro pęknięcia paliwo ciec nie będzie a będzie łapał lewe powietrze w baku może coś być mi kiedyś z korka wpadła uszczelka to co 1 godz stawał bo przytkało kranik i tak w koło umyłem bak i po problemie

Edytowano przez volvo1150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopis1983    2

dzięki za pomoc faktycznie problem był z paliwem.Gdy oglądałem zbiornik było ok czyściutki przewody też, ale podkusiło mnie odkręcić rurkę w zbiorniku ssącą.Okazało się ze jest tak zapchana że musiałem nabić w spręzarkę 8 atmosfer żeby  ją przedmuchać.A co do korka to w claasie jest metalowy i nie ma otworu chyba ze zasysa z boku.Wróce do zbiornika, w miejscu gdznie wchodzi rurka jest zagłębienie z korkem spustowym ta rurka jest do samego spodu zagłębienia i zaciąga największy syf.Postanowiłem ją skrócić .

Bezpiecznik do pompki kolego ja doszłem że od pompki jest tylko przekażnik pierwszy od góry bo troche dziwne że pompka nie działała a kombajn ci chodził u mnie jak nie ma prądu w pompce to nie odpalisz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    130

Claas 88sl nie pokazuje obrotów młocarni, obroty dmuchawy tak. Prąd do czujnika dochodzi, po zdjęciu drugiego kabla prąd wychodzi z czujnika, natomiast po włączeniu młocarni nie. Obstawiam czujnik, czy się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2159

rozbierz czujnik, jak sie nie myle to masz taki sam jak w innych czyli taka mini pradniczka, da sie to zregenerowac, tylko ciezko rozebrac, przewaznie uzwojenie przy pinach sie uwala w nich, ja juz tak zrobilem ze 2 sztuki i zezon wytrzymaly.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ewentualnie może też być na czujniku magnetycznym taki jak jest przy wentylatorze czy od awaryjności. Ja tak mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopis1983    2

Claas 88sl nie pokazuje obrotów młocarni, obroty dmuchawy tak. Prąd do czujnika dochodzi, po zdjęciu drugiego kabla prąd wychodzi z czujnika, natomiast po włączeniu młocarni nie. Obstawiam czujnik, czy się mylę.

 

Oczywiscie że masz obroty przy zegarze bodajrze drugi przełącznik z zapadką przełanczasz obroty bębna i wiatry a dodajesz dwignią rozdzielającą

jak masz wączoną mlocarnie to przełącz przełącznikiem i wyskoczą ci obroty na tym samym zegarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2159
Napisano (edytowany)

jak indukcyjny czy tam magnetyczny to tylko wymiana. jak masz te prodniczke to w skrzyni siedzi identyczny czujnik od predkosci jazdy , jak Ci dziala tamten to sobie podmien, 5 min roboty.

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez ZbigniewKowalski
      Witam
      Stoję przed zakupem dominator 98s i chciałem zapytać czy ma ktoś opis tego wyświetlacza co na zdjeciu.
      Chodzi o te pionowe lampki po lewej i prawej ABC, jak się zapali maszynę to kilka mruga na pomarańczowy. 
      Będzie to mój pierwszy kombajn mile widziane jakieś podpowiedzi na co szczególnie zwrócić uwagę.
      Oglądałem pierwszy całkiem w ładnym stanie cena z transportem około 70k.
      W sobotę jadę oglądać drugi za około 45k ten ma trochę lakier podniszczony ale dokładnie będę widział na miejscu.
      Obydwa 88r perkins
       



    • Przez krzys14iek
      Witam, chcę wymienić Bizona na Claasa (na 150 ha Bizon trochę za mały). Myślę o Claasie 108s i chciałbym się o parę rzeczy zapytać kogoś kto posiada taki. Chodzi głównie o to czy taki o to kombajn posiada przyspieszacz (tj Bizon) i czy kombajn jest przystosowany do wysuwanych motowideł, i jakby była możliwość to mniej wiecej opisać sterowanie w kabinie, najlepiej na zdjeciu mniej wiecej co do czego służy. U mnie w okolicy nie znam nikogo kto ma takiego więc tutaj pytam. Chyba że jest ktoś z powiatu kościańskiego albo kawałek dalej to chętnie bym przyjechał obejrzeć taki kombajn. 
    • Przez Waco78
      Witam. Ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega przypadłość konstrukcyjna dominatorów ? Czy to silnik umiejscowiony bezpośrednio za kabiną sprawia że są tak podatne na pożary czy może coś innego.

       

       
    • Przez klaas
      Witam w moim 96 padł silnik chyba więc czy mogę zamontować silnik z samochodu mam na oku om 421  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.