Skocz do zawartości
smokus1234

Hydraulika w Mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
smokus1234    0

Mam MTZ 820 94r z turem. Tur śmigał jak szalony, nawet szybko podnosił na małym przepływie oleju . Miałem skrzywiony ząb w łyżce i postanowiłem go naprosować. Przy prostowaniu przeciązyłem najprawdopodobniej tura. Teraz tur na zwolnionym przepływie oleju wogle nie podnisi do góry, a na duzym przepływie jak coś ciężkiego to albo wogle albo bardzo pomału, mało tego jak podniose tura nawet pustego to zawsze opada ze 40cm odrazu a póżniej powoli aż do końca opóści. Sama łyżka się dobrze podnosi i tylni podnośnik tuz także ( sprawdzałem na pługu). Sprawdzałem siłowniki tura są na 100% dobre, więc odpadają. pompe wujmowałem i tez nic tam nie było widać. rozdzielacz zmieniałem ,ale od innego belarusa i dalej to samo było. Poradźcie coś, może wy macie jakieś doświadczenia, bo ja już nie mam pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Kolego Miałem kiedyś coś podobnego. Z lewej strony rozdzielacza jest zaworek przeciążeniowy i trzeba go było poruszyć bo się zaciął, na ten zaworek nakręcony jest kapturek na klucz 22 prawdopodobnie , bo drugi zaworek jest przy rozdzielaczu podnośnika. pod siedzeniem.

 

Jak zrobisz to napisz co było, niewiadomo co się stanie przy tym sprzęcie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smokus1234    0

Czy naprawdę nie ma fachowców w dziedzinie hydrauliki Mtz-a. piszcie bo usterka nie została usunięta. Każdy pomysł rozważę , więc proszę o pomoc. Sprawdziłem zawór przeciążeniowy u dołu rozdzielacza, nie zacina się. Zaślepiłem rurkę od pompy do regulatora i i rurkę od rozdzielacza do regulatora- bez efektu. Na regulatorze jest mała dziwigienka- drut o średnicy 5 mm i długości 5 cm z prawej strony przełącza się do przodu i tyłu. Jak ją przełączam jest mała reakcja. Jaką ona spełnia rolę? Mam zamontowany w układzie hydraulicznym zegar ciśnienia na obiegu przy dźwigni przy kierownicy, przed usterką ciśnienie na małych obrotach rosło w ciągu 2 s do 150 bar teraz ok. 10 s. Jakie ciśnienie powinno być w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zuczek015    2

w rozdzielaczu jest jeszcze zawór który też sie zacina ,jest z lewej strony od dołu jest przykręcony na dwie śruby chyba na klucz 14 ,odkręć pokrywkę

żeby go wyciągnąć musisz wkręcić śrubę w gwint który się tam znajduję tak z 1cm i powoli wyciągnąć powinien być kapturek , sprężyna i grzybek

przemyj wszystko i sprawdź czy się nie klinuję , złóż wszystko nalej olej , i oby to tylko było to

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

a pompę wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś , bo jak u mnie poszła było coś takiego że jak naciskałem dzwignię to nawet cięgna nie drgneły,

po paru przygazowaniach zaczynała działać nie raz i dzień było dobrze , ruska pompa ma w środku takie dociski które utrzymują ciśnienie u mnie był to

przyczyną po wymianie wszystko działa dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×