Skocz do zawartości
smokus1234

Hydraulika w Mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
smokus1234    0

Mam MTZ 820 94r z turem. Tur śmigał jak szalony, nawet szybko podnosił na małym przepływie oleju . Miałem skrzywiony ząb w łyżce i postanowiłem go naprosować. Przy prostowaniu przeciązyłem najprawdopodobniej tura. Teraz tur na zwolnionym przepływie oleju wogle nie podnisi do góry, a na duzym przepływie jak coś ciężkiego to albo wogle albo bardzo pomału, mało tego jak podniose tura nawet pustego to zawsze opada ze 40cm odrazu a póżniej powoli aż do końca opóści. Sama łyżka się dobrze podnosi i tylni podnośnik tuz także ( sprawdzałem na pługu). Sprawdzałem siłowniki tura są na 100% dobre, więc odpadają. pompe wujmowałem i tez nic tam nie było widać. rozdzielacz zmieniałem ,ale od innego belarusa i dalej to samo było. Poradźcie coś, może wy macie jakieś doświadczenia, bo ja już nie mam pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Kolego Miałem kiedyś coś podobnego. Z lewej strony rozdzielacza jest zaworek przeciążeniowy i trzeba go było poruszyć bo się zaciął, na ten zaworek nakręcony jest kapturek na klucz 22 prawdopodobnie , bo drugi zaworek jest przy rozdzielaczu podnośnika. pod siedzeniem.

 

Jak zrobisz to napisz co było, niewiadomo co się stanie przy tym sprzęcie.

 

Pozdrawiam.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smokus1234    0

Czy naprawdę nie ma fachowców w dziedzinie hydrauliki Mtz-a. piszcie bo usterka nie została usunięta. Każdy pomysł rozważę , więc proszę o pomoc. Sprawdziłem zawór przeciążeniowy u dołu rozdzielacza, nie zacina się. Zaślepiłem rurkę od pompy do regulatora i i rurkę od rozdzielacza do regulatora- bez efektu. Na regulatorze jest mała dziwigienka- drut o średnicy 5 mm i długości 5 cm z prawej strony przełącza się do przodu i tyłu. Jak ją przełączam jest mała reakcja. Jaką ona spełnia rolę? Mam zamontowany w układzie hydraulicznym zegar ciśnienia na obiegu przy dźwigni przy kierownicy, przed usterką ciśnienie na małych obrotach rosło w ciągu 2 s do 150 bar teraz ok. 10 s. Jakie ciśnienie powinno być w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zuczek015    2

w rozdzielaczu jest jeszcze zawór który też sie zacina ,jest z lewej strony od dołu jest przykręcony na dwie śruby chyba na klucz 14 ,odkręć pokrywkę

żeby go wyciągnąć musisz wkręcić śrubę w gwint który się tam znajduję tak z 1cm i powoli wyciągnąć powinien być kapturek , sprężyna i grzybek

przemyj wszystko i sprawdź czy się nie klinuję , złóż wszystko nalej olej , i oby to tylko było to

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    2

a pompę wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś , bo jak u mnie poszła było coś takiego że jak naciskałem dzwignię to nawet cięgna nie drgneły,

po paru przygazowaniach zaczynała działać nie raz i dzień było dobrze , ruska pompa ma w środku takie dociski które utrzymują ciśnienie u mnie był to

przyczyną po wymianie wszystko działa dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.