Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytaniewszędzie pisze że MTZ 82 ma 18 biegów. Ale patrząc na dżwignię zmiany biegów ona ma 9. Bo jak dam na "I" po lewej stronie w dół to mam biegi :  1 3 4 5 i 9 wspólna a w lewo i  do góryna "II" to mam 2 6 7 8 i 9 wspólna. nie mówiąc o wstecznym

 

Patrząc na ten rysunek zapożyczony

post-22802-0-98699800-1367570955.jpg

 

gdzie jest żółw a gdzie zając??? żółw to " II " na dźwigni zmiany biegów a " I " to królik??? czy jest gdzieś inny lewarek. 

Opublikowano

Oznaczenia żółw i zając odnoszą sie do położenia dodatkowej dźwigni reduktora (załączana pedałem, dźwignią pod kierownicą lub obok kierownicy, w zależności od wersji.

I i II to położenia reduktora załączanego główną dźwignią zmiany biegów

Położenie I to wychylenie dźwigni zmiany biegów maksymalnie w lewo i potem do przodu

Położenie II to wychylenie dźwigni zmiany biegów maksymalnie w lewo i potem do tyłu (do siebie)

Opublikowano

mam jeszcze jedną dźwignię przed biegami tzn. bliżej silnika. Tylko jak ją chcę przełączyć to wysprzęgla mi skrzynię i potem mam problem z wbiciem z powrotem żeby traktor łapał biegi. Więc tego nie ruszałem bo myślałem że to jest dźwignia od WOM żeby rozłączyć np.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v