Skocz do zawartości

Renault 95-14 problem z odpaleniem pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam Renault 95-14,mam problem z odpaleniem ciągnika,dałem do sprawdzenia głowice,okazało się,że są dobre. Pompowtryski są nowe,paliwo nie schodzi z układu paliwowego,akumulator i rozrusznik są nowe,świeca żarowa jest sprawna.Ciągnik przy rozruchu długo kręci,dymi na siwo i odpala bardzo późno.Czy może być to przyczyna zapłonu?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Edytowane przez pawlox17
Opublikowano

pewnie tak, opowiem na przykładzie auta z silnikiem tdi, otóż kupiłem kiedyś golfa dość tanio, okazało się, że rano mimo że było ciepło bo latem, bardzo długo kręcił zanim odpalił, zmartwiłem się bo pierwsze podejrzenie padło na brak ciśnienia w cylindrach, co za tym idzie kosztowna naprawa, kolega polecił sprawdzić zapłon komputerem, sprawdził, ustawili zapłon, i jak ręką odjął

Opublikowano (edytowane)

" Pompowtryski są nowe,"

Że co proszę?

Świeca żarowa?

A nie płomieniowa przypadkiem?

 

Opisz coś więcej, ciągnik kupiłeś z taką przypadłością czy masz go jakiś czas i zaczął gorzej zapalać z dnia na dzień.

 

Jaki był stan tulei cylindrowych?

Mierzyłeś kompresję?

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Ręce opadają... Czego w tych szkołach teraz uczą? W dieslu chcą ustawiać zapłon...

 

Kolego @pawlox17.

Przyczyn może być kilka. Tak, jak pisali koledzy wyżej. Niskie sprężanie na jednym lub dwóch cylindrach, zużyta pompa wtryskowa lub najprawdopodobniej za wczesny kąt wtrysku paliwa a ustawia się na kole od pompy wtryskowej na otworach tzw. fasolkach po uprzednim wyjęciu pompy hydraulicznej.

Opublikowano

Ręce opadają... Czego w tych szkołach teraz uczą? W dieslu chcą ustawiać zapłon...

 

Kolego @pawlox17.

Przyczyn może być kilka. Tak, jak pisali koledzy wyżej. Niskie sprężanie na jednym lub dwóch cylindrach, zużyta pompa wtryskowa lub najprawdopodobniej za wczesny kąt wtrysku paliwa a ustawia się na kole od pompy wtryskowej na otworach tzw. fasolkach po uprzednim wyjęciu pompy hydraulicznej.

 

tak kolego w dieslu ustawia sie tzw zapłon, czyli kąt wtrysku, w autach dobi się to przez obrót kółkiem w pompie, lepiej sam się doucz zanim zaczniesz pouczać

Opublikowano

Albo kont wtrysku jest źle ustawiony albo słabe ciśnienie sprężania w cylindrach. A jak już odpali to dymi a jak tak to na jaki kolor. I czy w miarę rozgrzewania się silnika dymienie ustaje czy nie.

Przy odpaleniu silnika zadymi na czarno i dymienie ustaje.Jak silnik złapie temperaturę (na +) przestaje kopcić

Opublikowano

" Pompowtryski są nowe,"

Że co proszę?

Świeca żarowa?

A nie płomieniowa przypadkiem?

 

Opisz coś więcej, ciągnik kupiłeś z taką przypadłością czy masz go jakiś czas i zaczął gorzej zapalać z dnia na dzień.

 

Jaki był stan tulei cylindrowych?

Mierzyłeś kompresję?

 

Tak świeca płomieniowa.

" Pompowtryski są nowe"--> końcówki wtrysków

Ciągnik był z taką przypadłością.

Tuleje są niewypracowane i po zdjęciu głowic natłoki były zalane naftą,która przeciekła po 20 min

Opublikowano (edytowane)

W 20 minut, to tam pierścionków nie ma.

Pomiar kompresji.

Świecę płomieniową jak długo grzejesz przed odpaleniem?

Świecę płomieniową grzeję pół minuty.Jeżeli nie ma pierścieni to czemu nie pobiera oleju i nie przedmuchuje wlewem?

Kompresji niestety jeszcze nie mierzyłem

Oprócz przestawienia pompy wtryskowej i pomiaru ciśnienia przejrzałem wszystko

 

Jakie powinno być ciśnienie w wtryskach i na cylindrach?

Edytowane przez pawlox17
  • Like 1
Opublikowano

Zmierz kompresję i będzie wszystko jasne. Albo odkręć kolektor wydechowy i też będzie widać na którym cylindrze dymi. Jak silnik jest zimny to będzie dymił a po rozgrzaniu przestanie prosta zasada rozszerzalności metalu. Wiem dla nie których to może być śmieszne ale praw fizyki nie oszukamy.

Opublikowano

Pół minuty, to za długo, możliwe że brakuje jej paliwa i gaśnie. A w czasie rozruchu nie pomaga.

Świeca jest gotowa do pracy po 10 sekundach i może następować rozruch silnika.

Ze świecą jest poprawa z zapaleniem?

Z ogniem w kolektorze zapali stary trup.

 

Opublikowano

Pół minuty, to za długo, możliwe że brakuje jej paliwa i gaśnie. A w czasie rozruchu nie pomaga.

Świeca jest gotowa do pracy po 10 sekundach i może następować rozruch silnika.

Ze świecą jest poprawa z zapaleniem?

Z ogniem w kolektorze zapali stary trup.

 

 

Zmierz kompresję i będzie wszystko jasne. Albo odkręć kolektor wydechowy i też będzie widać na którym cylindrze dymi. Jak silnik jest zimny to będzie dymił a po rozgrzaniu przestanie prosta zasada rozszerzalności metalu. Wiem dla nie których to może być śmieszne ale praw fizyki nie oszukamy.

 

 

W 20 minut, to tam pierścionków nie ma.

Pomiar kompresji.

Świecę płomieniową jak długo grzejesz przed odpaleniem?

 

Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach,wyniosło 22.Jakie jest prawidłowe ciśnienie?

Opublikowano

Jaka temperatura silnika podczas pomiaru?

Jakie ciśnienie po próbie olejowej?

Ciśnienie nie powala.

 

Na zimnym silniku sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło 22 

Opublikowano

Dajcie spokój z tymi kątami i tłokami, jeśli już użytkował ciągnik to poznał by walnięte pierścienie czy wytarte, porysowane tuleje. Skoro sprawdziłeś już "pompowtryski" to sprawdź jeszcze pompę. Wiem że dobra regeneracja pompy trochę kosztuje, ale dał bym się ogolić na łyso (i to wszędzie :D ) że wina stoi po stronie pompy. Już nie jeden silnik z lichą pompą widziałem i z opisów odpalania stawiam na pompę. Ostatnio moja stara c360 też tak odpalała, przy 0 paliła jak by było -15, chełtała,kaszlała, łapała a potem gasła - a dym z komina leciał jak z parowozu.  Zrobiłem pompę i wystarczy aby dobrze zakręciła. Moja renia (110.54) bez świecy poniżej 0 też ma problem, a poniżej -10 nawet ze świecą ma problem. Miałem robić tej zimy, ale chyba zima za krótka i niestety nie zdążę :P Sąsiad miał deutza z lichą pompą i palił podobnie.

Opublikowano

Panowie potrzebuję pomocy. Mianowicie dzisiaj zauważyłem że u mnie nie jest podpięty kabel od świecy do stacyjki. W którym miejscu mam wpiąć ten kabel w stacyjce ktoś podpowie a najlepiej jak by podrzucił zdjęcie tej stacyjki z wpiętym kablem (renault 85.14) z góry dziękuję. 

Opublikowano

Nie wiem czy jest taki oddzielny temat.

Jeśli był odpięty od stacyjki, to stacyjka ma w takim razie 1 wolne miejsce.

To właśnie tam.

Stacyjka ma 4 styki.

Zasilanie z akumulatora.

Odejście zasilania po stacyjce.

Świeca płomieniowa.

Rozrusznik.

Pytanie dlaczego był odpięty? Mógł paść styk od rozruchu i został przeniesiony rozrusznik na miejsce stacyjki i teraz rozrusznik uruchamia się przy lekkim przekręceniu stacyjki.

Miernik, próbnik w dłoń i po minucie wszystko jasne.

Jak stacyjka nie działa to proponuje od MF255. Tylko że ona jest na wsuwki.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Stacyjka działa normalnie tylko własnie dzisiaj zauważyłem ten odpięty kabel i doszedłem że jest od świecy. Jest 5 wyjść na tej stacyjce a nie 4 jak piszesz i dwa wyjścia są zmostkowane bez żadnego doprowadzenia kabla do nich. Wychodzi chyba że trzeba wpiąć pod któryś mostek ale nie chce na robić większego bałaganu.
Zapodam zdjęcie może coś pomoże jak to wygląda:
post-68150-0-70482300-1454341526_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Weź miernik lub zwykłą prubierkę 12v i zobacz, na którym słupku masz prąd w pozycji grzania. Świeca ma grzać także w pozycji START.

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

No własnie tak zrobiłem ale to mi nic nie dało i dlatego proszę o pomoc. Jak wezmę kluczy do pozycji grzania prąd jest we wszystkich 4 pinach oprócz tego zaznaczonego markerem II, a jak przekręcę tylko kluczyk i zapalą się kontroli prąd jest w I i II. Nie podoba mi się ten mostek, bo niby po co on jest zrobiony, wychodzi na to że chyba pod ten mostek trzeba wpiąć świecę ale może się okazać że będzie grzała cały czas nawet po odpaleniu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v