Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wlasnie to malem poweidziec podlacz na odwrot minus z plusem :rolleyes: w 30 jak zle podlaczysz to tylko zaiskrzy i raczej nic sie nie spali bo w sumie to nie ma co :D mase podlacz byle gdzie tylko tak zeby byl przeplyw pradu bo jak podlaczysz na drazek kierowniczy to mozebyc nie ciekawie ;)

Opublikowano

Jak podłączy na odwrót to może prostownik sfajczyć. Raz mój dziadek tak podłączył i zaczął dym walić z prostownika ale odrazu odłączył. Swoją drogą powinno chyba bezpiecznik wybić??

Opublikowano

kolego zrób tak zakładamy że masz prądnice ( bo mam nadzieje że rozróżniasz prądnicę od alternatora) to "-" od prostownika podłącz do tej śruby przy cewce co do niej dochodzi przewód od akumulatora, a "+" do np. tej śruby co jest przykręcony rozrusznik do bloku silnika. przynajmniej ja tak robię i jest oki! jeśli masz alternator to zrób to odwrotnie i ma się ładować :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Jak masz prądnicę to podłączasz zacisk plusowy+ na masę czyli na obudowy silnika, błotniki, maska, skrzynia itd. tam jest masa. Minus JEST TAM gdzie masz ten kabel gruby przyczepiony do rozrusznika. Jeśli masz alternator to plus z minusem jest odwrotnie. I ot cała filozofija!

 

Ja tak ładuje i nie podłączam pod żadne klemy tylko pod rozrusznik i na drążek kierowniczy, zdarłem na nim kawałek farby na zacisk żeby lepiej masował -, - na mase bo mam alternator.

 

Jeśli to takie trudne to spytaj się kogoś żebyś czegoś nie sfajczył.

 

Poza tym odwrotnie nie da się podłączyć, iskrzy jak ch*lera, jak dobrze podłączysz to iskrzy ale nieznacznie, jest różnica.

 

@pasiu66 tak powinien się przepalić bezpiecznik, ale jak zamiast niego był gwóźdź, albo obwód był niezabezpieczony to inna sprawa.

edit: orty

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

o to ja mam takie małe pytanko do tego ładowania prostownikiem podpiętym pod rozrusznik czy ciągnik lepiej odpala niż po ładowaniu akumulatora i czy można podczas ładowania tym prostownikiem podpiętym pod rozrusznik próbować go odpalić ?

Opublikowano (edytowane)

z tym paleniem na podłączonym prostowniku to jak się ma mocny prostownik to można palić ale jak jest taki malutki "samochodowy" to bym nie radził!

ja mam bestera już nie pamiętam ile ma prądu ładowania to na nim mogę spokojnie kręcić! :lol:

Edytowane przez staszek
Opublikowano (edytowane)

Jak ALTERNATOR to plus(+) pod śrubę od rozrusznika co idzie do niej taki gruby kabel z akumulatora czyli tak jak mówisz, a minus(-) to możesz pod drążek kierowniczy, za błotnik, za śruby łączące silnik ze skrzynią biegów, za dźwignię sprzęgła i tyle, wedle uznania ;)

 

A i jak poładujesz to napisz jak przebiegła ta zawiła operacja.

 

 

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Ja tez myslałem, że można odpalać na ładującym prostowniku zmieniłem zdanie jak poleciał z niego dym i juz nie ładował:) No ale od czego jest gwarancja, wzieliśmy dodatkowo bestera większego a tego dali nowego na gwarancji.

Opublikowano

Witam

Mam mały problem cały czas swieci mi się kontrola ładowania.Prądnica ładuje bo ciapek odpala bez problemów jednak nawet na wysokich obrotach kontrolka nie gaśnie .Co może być przyczyną. Z góry dzięki.

Opublikowano

Skoro świeci się cały czas to nie byłbym taki pewien czy ładuje akumulatory. Najpierw należy wykonać pomiary, czyli napięcie (można by też natężenie) prądu wytwarzanego przez prądnice, dopiero wtedy będzie wiadomo czy ładuje, czy nie.

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisali wyżej. To że odpala wcale nie znaczy że ładuje.

Najlepiej kupić miernik albo pozyczyć od kogoś i sprawdzić czy wzrasta napięcie wraz z obrotami.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,mam pradnice w mojej c 330 i mam podobny problem co kolega ktory zalozyl temat z tym ze mi znowu kontrolka gasnie ale przy duzych obrotach a powinna gasnac przy troche mniejszych,dawniej gasla na wolnych obrotach,co moze byc przyczyna pogarszania sie wydajnosci pradnicy? pierwsze co warto sprawdzic to szczotki?pozdrawiam.

Edytowane przez harpagan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v