Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mahado    0

<p>Witam. Jestem właścicielem MF 3065. Po wymianie szczotek w alternatorze marki Valeo (ktore po zainstalowaniu okazaly sie niewlasciwe do tego modelu) przestal chodzic obrotomierz i brakowalo ladowania akumulatora. Po zainstalowaniu wlasciwych szczotek, ladowanie akumulatora jest już wlasciwe i licznik liczy motogodziny, lecz wskazowka obrotomierza, leży na zerze. Czy ktos bylby w stanie wskazac przyczyne, ewentualne rozwiazanie problemu? z gory dzieki.</p>

Edytowano przez mahado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

szarpaj obrotmierz z traktora i poprawiaj luty jeśli masz odpowiedni sprzęt. Jeśli godziny liczy to ewidentnie wina siedzi w samym obrotomierzu. Mi z takimi objawami udało się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Ciekawe czy wychodzi impuls z altka na obrotomierz, bo mth nie jest napędzane tym impulsem. Mth ruszają gdy altek zaczyna ładować i idą cały czas równo a impuls obrotomierza się zmienia. Ciekawe zjawisko z tymi szczotkami, przypadkiem nie są zespolone z regulatorem napięcia? Moim zdaniem altek powinien trafić do fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Skoro impuls na mth idzie cały czas równo to jak one są liczone ? No bo mth na 1000/obr powinna raczej trwać dłużej niż np. przy 1500/obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

może to już nie są mth tylko zwykłe godziny zegarowe tak jak w nowych sprzętach? włącza się ładowanie i po prostu licznik zaczyna nabijać godziny niezaleznie od obrotów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

To chyba masz coś nie teges.Gdy by tak było to zwykłe zapomnienie wyłączenie kluczyka skutkowało by że mth by leciały? W swoim sprawdzałem, to kluczyk może być włączony i godzine a licznik(cyferki) ani drgnie, tak samo jak odpalę silnik, do puki kontrolka ładowania nie zgaśnie to może chodzić na wolnych obrotach i licznik stoi dopiero jak kontrolka zgaśnie to kółeczko po wolutku się kręci.

W moim właśnie liczy godziny zegarowe, nie zależnie od obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

mam jeszcze pytanie odnosnie przewodu ktory idzie od alternatora do licznika, co powinnienem mierzyc miernikiem? napiecie, natezenie? jakie wartosci powinienem uzyskac oraz czy nie powinny one rosnac/spadac pulsacyjnie?

 

co do alternatora, to on wyglada wporzadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

napiecie będzie miało stałą wartość... w zależnosci od obrotów zmienia się częstotliwość tego prądu a byle czym tej częstotliwości nie zmierzysz.... zresztą jeśli bedzie jakieś napięcie na tym styku to musi być to sprawne... chyba 7.5V tam kiedyś zmierzyłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest napięcie przemienne, ale nie do zmierzenia miernikiem z biedronki. Faktycznie istotna jest tam częstotliwość i tylko ona odpowiada za pracę obrotomierza. Mierzenie napięcia nic nie daje, bo obrotomierz będzie działał poprawnie przy 6V jak i przy 10V. Również nie podaję konkretnego napięcia jakie tam powinno być, bo są one różne w zależności od typu alternatora, oraz są dwie metody pomiaru: względem masy, oraz względem B+. Także pozostaje pomiar częstotliwości, lub obserwacja przebiegu na ekranie oscyloskopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

usterka została naprawiona, okazało się, że uszkodzony był scalak przy obrotomierzu (znajdują się 2 - 1 liczy motogodziny, drugi odpowiada za wskaźnik obrotomierza).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
×