Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mahado    0

<p>Witam. Jestem właścicielem MF 3065. Po wymianie szczotek w alternatorze marki Valeo (ktore po zainstalowaniu okazaly sie niewlasciwe do tego modelu) przestal chodzic obrotomierz i brakowalo ladowania akumulatora. Po zainstalowaniu wlasciwych szczotek, ladowanie akumulatora jest już wlasciwe i licznik liczy motogodziny, lecz wskazowka obrotomierza, leży na zerze. Czy ktos bylby w stanie wskazac przyczyne, ewentualne rozwiazanie problemu? z gory dzieki.</p>

Edytowano przez mahado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

szarpaj obrotmierz z traktora i poprawiaj luty jeśli masz odpowiedni sprzęt. Jeśli godziny liczy to ewidentnie wina siedzi w samym obrotomierzu. Mi z takimi objawami udało się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    140

Ciekawe czy wychodzi impuls z altka na obrotomierz, bo mth nie jest napędzane tym impulsem. Mth ruszają gdy altek zaczyna ładować i idą cały czas równo a impuls obrotomierza się zmienia. Ciekawe zjawisko z tymi szczotkami, przypadkiem nie są zespolone z regulatorem napięcia? Moim zdaniem altek powinien trafić do fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Skoro impuls na mth idzie cały czas równo to jak one są liczone ? No bo mth na 1000/obr powinna raczej trwać dłużej niż np. przy 1500/obr.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

może to już nie są mth tylko zwykłe godziny zegarowe tak jak w nowych sprzętach? włącza się ładowanie i po prostu licznik zaczyna nabijać godziny niezaleznie od obrotów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

To chyba masz coś nie teges.Gdy by tak było to zwykłe zapomnienie wyłączenie kluczyka skutkowało by że mth by leciały? W swoim sprawdzałem, to kluczyk może być włączony i godzine a licznik(cyferki) ani drgnie, tak samo jak odpalę silnik, do puki kontrolka ładowania nie zgaśnie to może chodzić na wolnych obrotach i licznik stoi dopiero jak kontrolka zgaśnie to kółeczko po wolutku się kręci.

W moim właśnie liczy godziny zegarowe, nie zależnie od obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

W sezonie sprawdzę jak jest w serii 61XX :D


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

mam jeszcze pytanie odnosnie przewodu ktory idzie od alternatora do licznika, co powinnienem mierzyc miernikiem? napiecie, natezenie? jakie wartosci powinienem uzyskac oraz czy nie powinny one rosnac/spadac pulsacyjnie?

 

co do alternatora, to on wyglada wporzadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

napiecie będzie miało stałą wartość... w zależnosci od obrotów zmienia się częstotliwość tego prądu a byle czym tej częstotliwości nie zmierzysz.... zresztą jeśli bedzie jakieś napięcie na tym styku to musi być to sprawne... chyba 7.5V tam kiedyś zmierzyłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest napięcie przemienne, ale nie do zmierzenia miernikiem z biedronki. Faktycznie istotna jest tam częstotliwość i tylko ona odpowiada za pracę obrotomierza. Mierzenie napięcia nic nie daje, bo obrotomierz będzie działał poprawnie przy 6V jak i przy 10V. Również nie podaję konkretnego napięcia jakie tam powinno być, bo są one różne w zależności od typu alternatora, oraz są dwie metody pomiaru: względem masy, oraz względem B+. Także pozostaje pomiar częstotliwości, lub obserwacja przebiegu na ekranie oscyloskopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

usterka została naprawiona, okazało się, że uszkodzony był scalak przy obrotomierzu (znajdują się 2 - 1 liczy motogodziny, drugi odpowiada za wskaźnik obrotomierza).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.