Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mahado    0

<p>Witam. Jestem właścicielem MF 3065. Po wymianie szczotek w alternatorze marki Valeo (ktore po zainstalowaniu okazaly sie niewlasciwe do tego modelu) przestal chodzic obrotomierz i brakowalo ladowania akumulatora. Po zainstalowaniu wlasciwych szczotek, ladowanie akumulatora jest już wlasciwe i licznik liczy motogodziny, lecz wskazowka obrotomierza, leży na zerze. Czy ktos bylby w stanie wskazac przyczyne, ewentualne rozwiazanie problemu? z gory dzieki.</p>

Edytowano przez mahado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    691

szarpaj obrotmierz z traktora i poprawiaj luty jeśli masz odpowiedni sprzęt. Jeśli godziny liczy to ewidentnie wina siedzi w samym obrotomierzu. Mi z takimi objawami udało się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    141

Ciekawe czy wychodzi impuls z altka na obrotomierz, bo mth nie jest napędzane tym impulsem. Mth ruszają gdy altek zaczyna ładować i idą cały czas równo a impuls obrotomierza się zmienia. Ciekawe zjawisko z tymi szczotkami, przypadkiem nie są zespolone z regulatorem napięcia? Moim zdaniem altek powinien trafić do fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Skoro impuls na mth idzie cały czas równo to jak one są liczone ? No bo mth na 1000/obr powinna raczej trwać dłużej niż np. przy 1500/obr.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    691

może to już nie są mth tylko zwykłe godziny zegarowe tak jak w nowych sprzętach? włącza się ładowanie i po prostu licznik zaczyna nabijać godziny niezaleznie od obrotów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    141

To chyba masz coś nie teges.Gdy by tak było to zwykłe zapomnienie wyłączenie kluczyka skutkowało by że mth by leciały? W swoim sprawdzałem, to kluczyk może być włączony i godzine a licznik(cyferki) ani drgnie, tak samo jak odpalę silnik, do puki kontrolka ładowania nie zgaśnie to może chodzić na wolnych obrotach i licznik stoi dopiero jak kontrolka zgaśnie to kółeczko po wolutku się kręci.

W moim właśnie liczy godziny zegarowe, nie zależnie od obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

W sezonie sprawdzę jak jest w serii 61XX :D


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

mam jeszcze pytanie odnosnie przewodu ktory idzie od alternatora do licznika, co powinnienem mierzyc miernikiem? napiecie, natezenie? jakie wartosci powinienem uzyskac oraz czy nie powinny one rosnac/spadac pulsacyjnie?

 

co do alternatora, to on wyglada wporzadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    691

napiecie będzie miało stałą wartość... w zależnosci od obrotów zmienia się częstotliwość tego prądu a byle czym tej częstotliwości nie zmierzysz.... zresztą jeśli bedzie jakieś napięcie na tym styku to musi być to sprawne... chyba 7.5V tam kiedyś zmierzyłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest napięcie przemienne, ale nie do zmierzenia miernikiem z biedronki. Faktycznie istotna jest tam częstotliwość i tylko ona odpowiada za pracę obrotomierza. Mierzenie napięcia nic nie daje, bo obrotomierz będzie działał poprawnie przy 6V jak i przy 10V. Również nie podaję konkretnego napięcia jakie tam powinno być, bo są one różne w zależności od typu alternatora, oraz są dwie metody pomiaru: względem masy, oraz względem B+. Także pozostaje pomiar częstotliwości, lub obserwacja przebiegu na ekranie oscyloskopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

usterka została naprawiona, okazało się, że uszkodzony był scalak przy obrotomierzu (znajdują się 2 - 1 liczy motogodziny, drugi odpowiada za wskaźnik obrotomierza).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Scoti
      Witam mam problem nie wiem co robić zaraz wiosna a ciągnik stoi. Paręnaście dni temu odpaliłem ciagnik bo miałem gdzieś jechać lecz kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni sie nie zapalała dodam ze wcześniej sie paliła ,ale nie podczas wciskania sprzegła jak powinno byc tylko po przekreceniu kluczyka. Nie ma też zółwia i zająca nie dział napęd , blokada i WOM. Myślałem ze to czujnik ciśnienia oleju wiec go wymieniłem bo stary był dziwny na nowym to samo. Potem poszła diagnoza ze komputer padł i trzeba go sprawdzić tak wiec odkreciłem podjechałem do znajomego wkreciłem u niego działało ,ale wziąłem od niego komputer to u mnie nic nie działało. Przeczyściłem wszystkie elektrozawory , sprawdzałem bezpiecznki wszystko ok tak wiec  co może być na rzeczy ,że nie ma kontrolki żółwia zajaca napedu wałka i blokady ? z góry dziekuje za wszelkie chęci pomocy.
    • Przez dawid1983
      Witam ponownie  jestem po wymianie filtrow hydraulicznych i oleju hydraulicznego  i stwierdzilem ze na ten sezon wymienie olej w silniku w tamtym sezonie duzo nie przejechalem i ku mojemu zdziwieniu dzis zabralem sie za spuszczenie i co sie okazalo czarny jak smola a byl zalany turdus15w/40 niechce tego oleju moze poradzicie jaki wy zalewacie swoje mf-y
    • Przez Piotr0890
      Witam. Poszukuje katalogu części do mf 3080. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez sznajdik
      Czy po wymianie pompy mogą się zapowietrzyć hamulce?
      Czy odpowietrzając hamulce muszę odpowietrzyć też zawór hamulców do przyczep?
      Jak tak jaka jest kolejność czynności czy najpierw zawór później koła? i które pierwsze które drugie?
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.