Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! MAM pytanie odnośnie sprzęgła mf 255. Po wymianie tarczy sprzegłowej 1,2 stopień biegi cięzko wchodzą, jakby gdzieś łapało delikatnie, jak stanie to wchodzą. Pomiędzy dociskiem a tarczą jest gdzieś 2mm luzu. Jak poluzuje się na pedale to ślizga co może być przyczyną?

Opublikowano

problem w tym ze tarcze są z chełmna... już nawet szlifowałem kołnierz z frezem był wyższy ale nie pomogło... wałek lekko wyrobiony ale pasowałem nowy to wcale nie lepszy... można jakoś zwiększyć luz pomiędzy dociskiem kołem zamachowym a tarczą ? co innego może być przyczyną?

Opublikowano

Też wymieniałem tarcze I stopnia bo mie się oberwała, kupiłem orginalną z Polmot Gniezno, żadnych problemów, poza tym, że MF do naprawy to porażka, każda śrubka z innej parafii.

 

Opublikowano

Podejrzewam że tarcza nie przesuwa się na wałku sprzęgłowym, albo po prostu zastała się i podrdzewiało lub lekko wyrobiło wałek.

Miałem tak w nim ale 1 stopnia wyrobił się wałek sprzęgłowy i tarcza nie przesuwała się na wałku.

Winny jest szeroki frez na wałku.

Opublikowano

ale wałek jest bardzo dużo używany bo chodzi w opryskiwaczu i glebogryzałce przed sadzeniem warzyw.na początku po kupnie były zgrzyty przy wlańczaniu wałka a teraz jest cisza przy załańczaniu a dodam że to jest MF 340

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam problem ze sprzęgłem w mf 235, mianowicie gdy ruszam i powoli puszczam sprzęgło ciągnik nie rusza płynnie tylko zaczyna szarpać. Gdy ciągnik jest zimny i tak do 30 min.  pracy sprzęgło działa dobrze, chociaż teraz gdy jest cieplej od razu po odpaleniu jest ten problem. Sprzęgło się nie ślizga, po ruszeniu już przy zmianach następnych biegów jest dobrze. Czy może być coś takiego, że tarcza od sprzęgła jest krzywa lub coś podobnego? Ciągnik ma tura więc od dołu nie ma dojścia aby zobaczyć do sprzęgła.

Edytowane przez Piotr6991z
Opublikowano

Witam

Koledzy , mam problem z MfF 255, mianowicie rok temu padła tarcz sprzęgłowa Wom i wtedy przy okazji wymieniłem łożysko oporowe i tarcz od jazdy- piszę o tym bo może to mieć znaczenie . Od jakiegoś czasu mam następujący problem , biegi wchodzą ze zgrzytem, a wyłączenie 2 i 3 przychodzi z bardzo dużym oporem a przy wciśniętym sprzęgle przy próbie wyłączenia 2 lub 3 tj przy silnym naciskaniu na dźwignię zmiany biegów -ciągnik zaczyna ruszać tzn. ciągnie do przodu. Co może być przyczyną takiej zależności , że przy próbie wyłączania np. 2 biegu następuje prawdopodobne działanie na tarcz sprzęgła i ciągnik ciągnie!- dzieje się to przy wciśniętym pedale sprzęgła . ,spoglądając przez okienko wszystko wygląda dobrze-odległość między łapkami a łożyskiem jest ok..Proszę o szybką pomoc

Opublikowano

Witam

Mam problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.

Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły..

Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę obudowę sprzęgła z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było

Opublikowano

Zmierzyłem tarcze ursus z tą która byla dotychczas w ciągniku od wom i jest w bdb stanie. Różnica jest 0,7 mm czyli wychodziło by na to że to nie grubość tarcz.. z resztą ursus robi dobre części więc raczej już nie obstawiam że to grubość tarczy jest zła , sam już nie wiem

Opublikowano

MAM MF 255 , ALE SPRZĘGŁO CHYBA POWINNO BYĆ TAKIE SAMO. Pierwszy stopień reguluje się wstępnie tak aby dźwigienki stały w równej odległośsi od koła zamachowego, można dorobić sprawdzian  w takim kształcie  " [ " w takim wymiarze, że końcówki litery  [  zapierają się o koło zamachowe a o środek dotykać będzie dźwigienka z regalacyjną śrubą .

Po zjechaniu należy dokonać regujacji odległości łożyska oporowego od źwigienek- właśnie tego nie wykonałeś i masz problem , bo tarcze na 100% są dobre

Na pedale sprzęgła przy jego osi przy obudowie sprzęgła jest  śruba, a w osi jest wykonany otwór w który wkładamy pręt i popuszczamy śrubę  utrzymując pedał w pozycji górnej- można włożyć dystans pomiędzy odbojnik i ramię pedału sprzęgła /wielkość dobieramy taką , jaki chcemy mieć luz na sprzęgle/, przy poluzowalej śrubie kręcimy prętem, czyli osią widełek łożyska oporowego i przybliżamy je do dźwigienek ustalając wymagany luz, ot cała filozofia ,

II stopień sprzęgła w moimMF -możliwa regulacja tylko przez okienko od dołu

Opublikowano

Ok..

Więc prawdopodobnie nie potrzebnie odjechałem z silnikiem i znowu będę musiał mordować się żeby trafić na wałek ..

Nie dopuszczałem myśli żeby regulować dźwignią sprzęgła bo sugerowałem się tym że jeśli wysunę łożysko oporowe na stałe do przodu to sprężyny które je że tak powiem ściągają z powrotem będą ciągle napięte i z czasem się po prostu rozciągną. Gdyby była książka napraw to już było by po zabawie a tak to cały dzień grzebania i główkowania poszedł na marne..

Beniu33 wielkie dzięki za pomoc 

Opublikowano

Jeżeli masz rozjechane to dobrze wyreguluj dźwigienki ,  jeżeli chcesz to podam wymiary na sprawdzian, bo to ważne, żeby nie trzeba za mocno przybliżać łożyska 

Opublikowano
11 godzin temu, beniu33 napisał:

Jeżeli masz rozjechane to dobrze wyreguluj dźwigienki ,  jeżeli chcesz to podam wymiary na sprawdzian, bo to ważne, żeby nie trzeba za mocno przybliżać łożyska 

 Już wszystko poskładane,śmiga aż miło.. 😉

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Beniu33 czy mógłbyś wysłać wymiary sprawdzianu do ustawienia dźwigienek od sprzęgła. 

Mam problem taki, że po wymianie tarczy 1 stopnia, załączając wałek wom jest zgrzyt, a po naciśnięciu sprzęgła nie wyłącza wałka wom non stop się kręci. Sprzęgło 1 i 2 stopnia dobrze mam wyregulowane (1 stopien 11mm, drugi 2mm), ale tych widełek nie regulowałem, może to one winne są. Z drugiej strony ustawienie wydaje mi się, że ustawienie tych dźwigienek odpowiada jak daleko ustawiamy później pedał sprzęgła ( a tym samym łożysko oporowe).

Czytałem też coś o różnych niedokładnych wymiarach tarcz i one mogą stwarzać problemy.

Proszę Was o jakieś sugestie. Przed wymiana tarczy wszystko działało dobrze, poprostu grubość tarczy doszła prawie już do nitów.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v