Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam :) Otóż mam pytanie dotyczące ciągnika Massey Ferguson 3070.
Ostatnio pojechałem na pole i chciałem przełączyć biegi na zakres A i nie mogę,jakby wajcha się zablokowała,przesuwa się w bok i nic się nie da włączyć. Zakres B działa prawidłowo,poza tym nic się wcześniej nie działo :) Jak może być przyczyna? Z góry dziękuje :)

Edytowane przez benyk123
Opublikowano

czyli czujnik i opornik powinny byc ok

 

rozumiem że wcześniej chodziło..

 

tp sprawdź wtyczki w autotronic czy nie są luźne i czy są wszystkie piny ( maogą ugnic i odpaść)

 

ewentualnie  możliwe że wyrobił sie luz w łożu tej dźwigni-  tam jest taka kulka- mechanizm opada i nie wybija czujnika w czasie uderzenia :)

Opublikowano

Zakresy A/B chodzą bez udziału autotronica, jest to układ hydrauliczno-mechaniczny. Można sprawdzić czy chodzi wodzik od zmiany zakresów, taki trzpień. Jak chodzi to znaczy że hydraulika dobra, tylko problem w skrzyni a jak nie chodzi to kłopoty ze sterowaniem/hydrauliką.

Opublikowano

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Opublikowano

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

 

 

Opublikowano

miałem podobnie w swoim mf-ie tez zakres A nie chciał się wbić odkręcilem ten dekiel z prawej strony co i przeczyscilem cały ten mechanizm od tamtej pory wszystko śmiga idealnie problem to było potem wsadzić gdyż trzeba tam wszystko idealnie poustawiac i idealnie włożyć trochę przy tym mi zeszło :-)

Opublikowano

A gdzie znajduje się ten trzpień? U mnie jest chyba po prawej stronie, nakryty osłona.Jak on powinien chodzić?

Zdejmij osłonę, i na odpalonym przestawiaj z A na B i z powrotem, trzpień powinien się wsuwać i wysuwać i już.

 

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

Nie ma tam żadnego czujnika, elektrozaworu itp. Ruszając dzwignią w poprzek uruchamiasz rozdzielacz mechaniczny który kieruje olej raz w jedną i w drugą stronę. Elektrozawór który jest w pobliżu jest od półbiegu. Wiem co piszę, rozbierałem i naprawiałem to i dokładnie wiem jak działa.

Gdy by był zanik ciśnienia to nie powinny działać inne rzeczy.

 

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Zawezwij jeszcze raz tego elektryka i niech naprawi co zepsuł 

Opublikowano

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Opublikowano

o żesz ile nowości... z choinki sie urwałeś tym dynashiftem w 3070 czy jak ? A i B w speedshift to półbiegi? oczywiście jak półbiegi to bez sprzegła? a co jeśli mam AB bez speedshift to co wtedy? jak to nazwać? Polecam instrukcje obsługi, w szczególności tabele prędkości a jeśli nic z tego nie zrozumiesz...  no cóż

Opublikowano

o żesz ile nowości..."

"

czyli przyznajesz że nie wiesz wszystkiego .:)

 

wnioskuje że chęć szybkiej odpowiedzi  i krytyki (szkoda, że nie konstruktywnej) pozwoliła ci tylko na szybkie przeczytanie postu bez zrozumienia

jeśli już musisz czytać szybko, aby krytykować - to czytaj na głos, to pozwala na lepsze zrozumienie

 

Tak MF3070 również  były wyposażane w przekładnie Dynashift - rozumiem że twój świat jest za mały aby to ogarnąć

 

Jeśli twierdzisz (fałszywie) że 3070 nie miały przekładni Dynashift, a nie masz też Speedshift ("a co jeśli mam AB bez speedshift") to jaki typ przekładni masz - co piszą w Twojej instrukcji???

 

Dla ciebie A i B to półbiegi - jak zapewne jest napisane w instrukcji??

czy A  i B nazywasz zakresy - Zółw i Zając???

 

ps. w tabelach prędkości również zakresy i półbiegi są osobno oznaczone

 

 

Jeśli krytyka to tylko konstruktywna

 

Najlepszego w Nowym Roku

 

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

może ktoś Ci to kiedyś wytłumaczy bo mi się nie chce. Podstawowa zasada forum. Pisać na temat. Czy autora tematu obchodzą jakieś dynashifty, których nie ma w swoim traktorze? I weź już nie pisz więcej, bo samo wposmnienie o autotronicu w tym temacie kwalifikuje cie jako osobe która nie ma o tym pojęcia. Kolega Ptaszyna też to napisał, ale ty dalej wolisz się błaźnić

 

A autor tematu niech niech wykręci z dekla skrzyni srube (klucz 24 czy tam 27mm) która znajduje się nad wałkiem którym zmeniasz zakresy i masz rewers. Pod tą srubą jest zaworek który przerzuca zakresy tylko nie wiem czy dasz rade go wyjąć do góry, czy będzie za co go złapać a szkoda dekiel w tym celu zdejmować.... Zaworek mógł się przyciąć, zamarasić. Przerabiałem to u siebie

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Piszesz nie o tym traktorze i Tobie się pomyliło! Dynashift  czyli ABCD lub uboższa wersja Speedshift AB występowały od 3075, ale wtedy rewers był pojedyńczy a w starszych modelach (o którym mowa) jest rewers dwustopniowy A/B, mam wrażenie że nie widziałeś tego na oczy bo byś tak nie motał. W nowszym modelu półbiegi zmieniasz jak piszesz z użyciem autronica, a w starszym zakresy rewersu A/B zmieniane są hydrauliczno-mechanicznie.

Opublikowano (edytowane)

Gościu przyjedź do mnie to Ci pokarze jak się zmienia zakresy AB po odłączeniu autotronica, który jest zbędny w tym momencie. Może wtedy coś do tej twojej makówki dotrze. Dokladnie taką samą skrzynie ma autor posta

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Problem został rozwiązany,odkręciłem tą nakrętkę na Klucz 24 wyciągnąłem i wcisnąłem kilka razy trzpień.Złożyłem i wszystko działa jak powinno coś musiało się zawiesić lub zabrudzić.Zakres A i B w tym ciągniku działa mechanicznie przez przesunięcie dźwigni

Edytowane przez benyk123
Opublikowano

Panowie zakres A znów mi się zaciął co to może być? Odkręciłem tą nakrętkę od siłownika ab i poruszałem, nic nie pomogło.Dodam że ten siłowniczek jest cały czas wciągnięty. Jak go wyciągnąłem obcęgami na zgaszonym ciągniku przerzuciło na A, odpaliłem i na zakresie A przy włączonym rewersie w przód i w tył  rzezi :) I wyrzuca :) Po przełączeniu na B i z powrotem znów się zacina :(!!! POMOCY :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v