Skocz do zawartości

Polecane posty

benyk123    19

Witam :) Otóż mam pytanie dotyczące ciągnika Massey Ferguson 3070.
Ostatnio pojechałem na pole i chciałem przełączyć biegi na zakres A i nie mogę,jakby wajcha się zablokowała,przesuwa się w bok i nic się nie da włączyć. Zakres B działa prawidłowo,poza tym nic się wcześniej nie działo :) Jak może być przyczyna? Z góry dziękuje :)

Edytowano przez benyk123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldac    11

czyli czujnik i opornik powinny byc ok

 

rozumiem że wcześniej chodziło..

 

tp sprawdź wtyczki w autotronic czy nie są luźne i czy są wszystkie piny ( maogą ugnic i odpaść)

 

ewentualnie  możliwe że wyrobił sie luz w łożu tej dźwigni-  tam jest taka kulka- mechanizm opada i nie wybija czujnika w czasie uderzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Zakresy A/B chodzą bez udziału autotronica, jest to układ hydrauliczno-mechaniczny. Można sprawdzić czy chodzi wodzik od zmiany zakresów, taki trzpień. Jak chodzi to znaczy że hydraulika dobra, tylko problem w skrzyni a jak nie chodzi to kłopoty ze sterowaniem/hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    19

A gdzie znajduje się ten trzpień? U mnie jest chyba po prawej stronie, nakryty osłona.Jak on powinien chodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
junior1992    0

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w swoim mf-ie tez zakres A nie chciał się wbić odkręcilem ten dekiel z prawej strony co i przeczyscilem cały ten mechanizm od tamtej pory wszystko śmiga idealnie problem to było potem wsadzić gdyż trzeba tam wszystko idealnie poustawiac i idealnie włożyć trochę przy tym mi zeszło :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A gdzie znajduje się ten trzpień? U mnie jest chyba po prawej stronie, nakryty osłona.Jak on powinien chodzić?

Zdejmij osłonę, i na odpalonym przestawiaj z A na B i z powrotem, trzpień powinien się wsuwać i wysuwać i już.

 

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

Nie ma tam żadnego czujnika, elektrozaworu itp. Ruszając dzwignią w poprzek uruchamiasz rozdzielacz mechaniczny który kieruje olej raz w jedną i w drugą stronę. Elektrozawór który jest w pobliżu jest od półbiegu. Wiem co piszę, rozbierałem i naprawiałem to i dokładnie wiem jak działa.

Gdy by był zanik ciśnienia to nie powinny działać inne rzeczy.

 

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Zawezwij jeszcze raz tego elektryka i niech naprawi co zepsuł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    400

waldac ty chyba nawet nie wiesz jak MF 3070 wygląda bo tyle głupot piszesz że ręce opadają... pytanie po co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    19

Właśnie ten trzpień u mnie jest wciągnięty,a jak chce przerzucam to wcale się nie wysuwa :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    400

o żesz ile nowości... z choinki sie urwałeś tym dynashiftem w 3070 czy jak ? A i B w speedshift to półbiegi? oczywiście jak półbiegi to bez sprzegła? a co jeśli mam AB bez speedshift to co wtedy? jak to nazwać? Polecam instrukcje obsługi, w szczególności tabele prędkości a jeśli nic z tego nie zrozumiesz...  no cóż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

o żesz ile nowości..."

"

czyli przyznajesz że nie wiesz wszystkiego .:)

 

wnioskuje że chęć szybkiej odpowiedzi  i krytyki (szkoda, że nie konstruktywnej) pozwoliła ci tylko na szybkie przeczytanie postu bez zrozumienia

jeśli już musisz czytać szybko, aby krytykować - to czytaj na głos, to pozwala na lepsze zrozumienie

 

Tak MF3070 również  były wyposażane w przekładnie Dynashift - rozumiem że twój świat jest za mały aby to ogarnąć

 

Jeśli twierdzisz (fałszywie) że 3070 nie miały przekładni Dynashift, a nie masz też Speedshift ("a co jeśli mam AB bez speedshift") to jaki typ przekładni masz - co piszą w Twojej instrukcji???

 

Dla ciebie A i B to półbiegi - jak zapewne jest napisane w instrukcji??

czy A  i B nazywasz zakresy - Zółw i Zając???

 

ps. w tabelach prędkości również zakresy i półbiegi są osobno oznaczone

 

 

Jeśli krytyka to tylko konstruktywna

 

Najlepszego w Nowym Roku

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    400

może ktoś Ci to kiedyś wytłumaczy bo mi się nie chce. Podstawowa zasada forum. Pisać na temat. Czy autora tematu obchodzą jakieś dynashifty, których nie ma w swoim traktorze? I weź już nie pisz więcej, bo samo wposmnienie o autotronicu w tym temacie kwalifikuje cie jako osobe która nie ma o tym pojęcia. Kolega Ptaszyna też to napisał, ale ty dalej wolisz się błaźnić

 

A autor tematu niech niech wykręci z dekla skrzyni srube (klucz 24 czy tam 27mm) która znajduje się nad wałkiem którym zmeniasz zakresy i masz rewers. Pod tą srubą jest zaworek który przerzuca zakresy tylko nie wiem czy dasz rade go wyjąć do góry, czy będzie za co go złapać a szkoda dekiel w tym celu zdejmować.... Zaworek mógł się przyciąć, zamarasić. Przerabiałem to u siebie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

jeśli jest mowa o A i B to Autotronic- ale dla ciebie zakres czy półbieg to bez różnicy.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Piszesz nie o tym traktorze i Tobie się pomyliło! Dynashift  czyli ABCD lub uboższa wersja Speedshift AB występowały od 3075, ale wtedy rewers był pojedyńczy a w starszych modelach (o którym mowa) jest rewers dwustopniowy A/B, mam wrażenie że nie widziałeś tego na oczy bo byś tak nie motał. W nowszym modelu półbiegi zmieniasz jak piszesz z użyciem autronica, a w starszym zakresy rewersu A/B zmieniane są hydrauliczno-mechanicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

to raczej Ty nie masz pojęcia na czym polega Speed - i Dynashift -

ale oczywiście Ty masz rację ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Pragną Cię poinformować że w jednym ciągniku mam Dyna plus rewers EH a w drugim jak pisałem wcześniej i to ty się doszkol bo Ci wrzucę zaraz parę fotek i bedzie Ci łyso!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    400

Gościu przyjedź do mnie to Ci pokarze jak się zmienia zakresy AB po odłączeniu autotronica, który jest zbędny w tym momencie. Może wtedy coś do tej twojej makówki dotrze. Dokladnie taką samą skrzynie ma autor posta

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    19

Problem został rozwiązany,odkręciłem tą nakrętkę na Klucz 24 wyciągnąłem i wcisnąłem kilka razy trzpień.Złożyłem i wszystko działa jak powinno coś musiało się zawiesić lub zabrudzić.Zakres A i B w tym ciągniku działa mechanicznie przez przesunięcie dźwigni

Edytowano przez benyk123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    400

:D  :D  :D  :D gdzie on jest?? łyso? :P  :P  :P  :P

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    19

Panowie zakres A znów mi się zaciął co to może być? Odkręciłem tą nakrętkę od siłownika ab i poruszałem, nic nie pomogło.Dodam że ten siłowniczek jest cały czas wciągnięty. Jak go wyciągnąłem obcęgami na zgaszonym ciągniku przerzuciło na A, odpaliłem i na zakresie A przy włączonym rewersie w przód i w tył  rzezi :) I wyrzuca :) Po przełączeniu na B i z powrotem znów się zacina :(!!! POMOCY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×