Skocz do zawartości

Polecane posty

BestTeam    2

Siema.Mam pytanie ile wejdzie bel 120x120  do mojej stodoly.Ma ona wymiary ok 15długosci i 7 szerokości.Chodzi mi o ulozenie ich na 3 snopki do góry.Z góry dzieki za odpowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

se policz, masz 105 m2 a bal ma 1,44 m2 to daje około 70x3 dalejda to około 210 sztuk możesz to sobie dokładnie policzyć bo w praktyce to będzie troche mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BestTeam    2

Czyli ze 180 powinno sie zmiescic.Jeszcze jedno pytanie.Ile moze byc tych okraglych bel 120x120 jezeli mamy 2200 tych malych kostek(sa srednie).Ile z tego bedzie beli.I ile bedzie beli z 1ha seradeli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daremw    128

czy na prawdę aż taki debilizm panuje żeby nie być samemu w stanie policzyć ile bel wejdzie, czy o każdą pierdołę trzeba wypytywać na forum? do szkoły a nie za rolnictwo się brać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

jeśli kostka waży 10kg a bela 200 to 1 bela = 20 kostek. Do tej stodoły raczej wejdzie 180bel bo na 15m długości wejdzie 12 sztuk a na 7 szerokości 5 co daje 60 na spód i zostanie  metr z jednej strony i 60cm z boku więc małe szanse że 210 tam upchniesz chyba że ciągnik na przedni napęd:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzetor9540    1268

Tak jak piszą poprzednicy, trzeba być skończonym debilem aby nie umieć sobie policzyć takich rzeczy. :lol: Haha. ale widzę że z kolegi serio desperat, założył wczoraj konto aby napisać taki temat. :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Około   180 szt  to wejdzie przy założeniu że nie ma  jakichś  słupów , przegódek itp , tylko czysta  przestrzeń , a  w  stodołach nigdy tak nie  jest raczej .

Więc w praktyce  trzeba  by  odjąć z 5 a nawet  10  % 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecopiotr    105

Uważam, że dawanie konkretnej (wyliczonej) odpowiedzi na takie pytania jest szkodliwe. Zwłaszcza dla pytającego, bo jak przerzuci kilka ton bez sukcesu, to w końcu zacznie sam liczyć. 

Jeśli mimo to będzie się dziwił dlaczego się nie zmieściło/zostało tyle wolnego miejsca, to też nie szkoda. Przecież nikt nie mówił, że nieuctwo popłaca...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecopiotr    105

Słusznie, po co wiedzieć cokolwiek, umieć cokolwiek? Tępaki (ponoć) są szczęśliwe, a wiedza stwarza problemy. Dzięki niej można je rozwiązać, tylko po co? Łatwiej założyć temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Po co ta wiedza?

Jaka wiedza? Przecież chyba nie trzeba być geniuszem żeby wziąć kalkulator do ręki podzielić i pomnożyć. Myślę że dziecko na poziomie pierwszej klasy podstawówki nie miało by problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez MateuszW1129
      Witam tak jak w tytule chciałbym poznać opinie właścicieli takich obór ponieważ przymierzam się do budowy takiej obory.
      Dziękuje za odpowiedzi 
    • Przez Mateusznow
      Witam,
      Szukam budynku na halę do produkcji pelletu ze słomy myślałem żeby postawić halę łukową stalową ocieplaną pianką natryskową 20x11m z bramą przesuwną. W hali miałbym całą linie troche miejsca na palety z pelletem i wózek widłowy. Czy taka hala wystarczy? A na słomę myślałem postawić niedaleko hale 30x10m bez żadnej bramy, sucha słoma była by w zimę ale w normalne stogi też bym układał. Hala lekka a na niej plandeka. Co myślicie o tym?
    • Przez Artaban
      Cześć! Mam do was sprawę. Chcę stary budynek (schemat na dole) przerobić na oborę dla opasów, i tu moja prośba. Podpowie mi ktoś jak najlepiej to zrobić żeby było jak najmniej roboty z byczkami przy wyrzucaniu obornika, najlepiej turem ale jeśli się nie nie da to będą widły. A może ruszta? Dodam że chcę aby była to obora wolnostanowiskowa.
       
      Proszę nie pomijajcie tego, naprawdę zależy mi na waszych poradach.
       
      Zbieram wszystkie wasze uwagi, piszcie co byście polecili. Pozdrawiam
      Plan.bmp
    • Przez 1994szymon
      Siema!!! Mam dwa silosy bina(30t każdy). Mam zamiar w niedługim czasie dokupić jeszcze jeden (od 45 do 60t). BIN to porządna firma z tradycjami i jestem do niej przekonany jednak ostatnio obejrzałem stronę silosów Michał. Są tam silosy z lejem. To by było dobre rozwiązanie, jednak nie podaje ona ceny(chyba że się dobrze nie przyjrzałem ). Chciałbym się dowiedzieć jak są wykonane, z jakich materiałów (chodzi mi konkretnie o opinie właścicieli bo na stronie mogą sobie pisać co chcą ).
       
      P.S
      Jeżeli chodzi o lej to mi nie robi większej różnicy czy wewn. czy zewn.
    • Przez FajnyMarcus
      Witam chętnie wysłucham jak nie władować się w duże koszty i jak tanio wybudować. Z czego zrezygnować żeby uniknąć kosztów. Po kolei może ktoś coś dodać co się opłaca kupować z czego ściany robić, z czego dach, z czego drzwi itd. Na razie wychodzi mi tak że 1m2 wychodzi:
      cegła pełna 26zł
      pustak 22x25cm 27zł
      suporex 24x59cm 22zł
      suporex 24x39cm 19zł
      pustak żużlowy 24x49cm 20zł
       
      Może znacie inne cenniki materiałów na ściany? Podzielcie się.
      Materiały na garaż i na rozbudowę obory. Z czego można zrobić sufit w oborze? Mamy betonowy ale za nisko jest a można podnieść nawet o 1,5m bo nad tym jest słoma. No i z czego? Na 1m2 może być obciążenia rzędu 500kg max. No nie wiem z czego bo beton ok bo na lata bo się za zbroi, jakąś belkę się zrobi i ok ale nie wyobrażam sobie jak takiej inwestycji bo trzeba tam wrzucić z 25m3 betonu. Obora 7,5mx16m. Nie przeraża mnie koszt bo on rzędu 6,5k spoko. Ale samo lanie przecież steterem (pompą) nie sięgnie do 16m. Jakiś inny pomysł? Sufit musi izolować i żeby się nie skraplała na nim para wodna. PS. nie ma szans bez sufitu bo obora jest pod jednym dachem z duużą stodołą razem ich dach wynosi z grubsza 200m2 a w najwyższym punkcje stodoła ma z 8m na oko.
×