Skocz do zawartości
Lukasz30245

trzęsie naped belarus 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukasz30245    6

Witam. po włączeniu przedniego napędu ciągnikiem trzęsie,napęd krzyżakowy ciągnik ma dopiero 100godzin.były na forum podobne przypadki ale nikt nic nie odpowiedział konkretnego

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

A po jakiej nawierzchni jedziesz na załączonym napędzie?

Ogólnie trzeba by sprawdzić sprzęgło w podporze, prawidłowość skręcenia flansz wałów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    27

u znajomego w 1025 szarpie ale gdy pojeżdza się pod ostrą górkę (płyta gnojowa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    797

Pewnie sprzęgło w podporze ślizga pod obciążeniem. Wydaje wtedy dziwne dźwięki jak by się coś rozlatywało. Niech je dociągnie. na necie jest dostępna instrukcja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

na każdej nawierzchni trzęsie ciągnik wrócił wczoraj z serwisu jest na gwarancji wymienili podobno wszystko w napedzie. Wał przystawka i podpora na pewno zmieniona bo widać gołym okiem

 


sprzęgło nie ślizga dobrze ciągnie tylko te wibracje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    667

U mnie było podobnie  ,jak byl nowy to tez szrpało ,szczególnie na drodze podczas odśniezania ,więc wyłaczałem , teraz ma prawie 1000mtgi jest wszystko w porządku ,chyba sie tarczki dotarły ,naped pracuje w orce prawidlowo  wiec to chyba norma w nowych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    667

Nie wiem pisze z doświadczenia na swoim przykładzie ,a koledze się nie dziwie bo faktycznie drżał cały jak byl nowy ,do tego jak nie wylączyłem na drodze ,to na 9tce bylo go słychac z daleka że jade .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Ja mam starszy model bo 82 ale gdy miałem z przodu 11,2 a z tyłu 18,4r34 to też wyło. przód wymieniłem na 13,6R20 i cicho.

Trudno powiedzieć jak to jest ale możliwe że nowe opony dają po tyłku bo ruski trochę głupio zrobiły z napędem.

Ogólnie według przyjętych zasad przód ma pokonywać drogę równą lub 5% większą niż tył. A w rusach żeby działało  sprzęgło jednokierunkowe automatu jest na opak.

 

To że w orce trzepało to już na prawdę mnie dziwi. Te ciągniki ciągle zaskakują.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    667

W instrukcji jest podane ze nalezy wyłączać napęd typu carraro na wstecznym ,z początku stosowałem si,e do niej ,lecz jak opanowalem caly ciagnik to przestałem zwracac na pierdoły uwage ,i do tej pory nic sie nie dzieje .

Seweryn moze te mosty maja niedopracowane przełozenia tak jak piszesz i stąd te problemy

Lukasz jak zredukujesz dźwignia na środku na pół bieg to mniej czesie prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

No ja jeśli chodzi o zasady typu praktycznie nie mam możliwości się stosować. Przedni napęd włączam dosłownie przy każdych prędkościach, jeżdżę na nim z każdymi prędkościami i po każdym gruncie od błota, śniegu, lodu i asfaltu.

Odśnieżam w zimie i niestety inaczej się nie da. Odpukać przez cztery lata jeden krzyżak poleciał w 24 letnim stożkowym moście. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Powiem ci szczerze że nie wiem co to może być.

Najwyżej daj mu faktycznie trochę czasu niech się doklepie jak wspomniał Tomek. Może akurat.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    667

Dokładnie  jak się dotrze to przestanie badż cierpliwy ,u mnie tak bylo a teraz jest ok ,chyba że ktoś jeszcze sie przyłaczy do tematu i cos podpowie ,ale ja bym się nie stresował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

chyba ten typ tak ma :D u mnie takie "drgania" ujawnia się jak ciągnik ma ciężko na przykład podczas ciężkiej orki i tak wywnioskowałem że spowodowane jest to tym że wał kardana idzie ze skrzyni pod kątem i pewnie te drgania przenoszą krzyżaki jak mają ciężko

Edytowano przez marekc

Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

U mnie czegoś takiego w ogóle nie ma bez względu na kierunek jazdy, obciążenie, prędkość czy podłoże.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

na każdej nawierzchni trzęsie ciągnik wrócił wczoraj z serwisu jest na gwarancji wymienili podobno wszystko w napedzie. Wał przystawka i podpora na pewno zmieniona bo widać gołym okiem

 

sprzęgło nie ślizga dobrze ciągnie tylko te wibracje

Typowy serwis Bez mózgi wszystko wymieniaja ale efektu nie ma! 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    208

a do kiedy masz gwarancje.bo jeżeli masz ją a jak mówisz że nie ma gdzie sprawdzić więc wnioskuje że nie jest on ci zbytnio potrzebny więc może warto jeszcze raz oddać. po to jest gwarancją , lecz z drugiej strony jak koledzy piszą wyżej że dotrze się to sam nie wiem co bym z tym zrobił

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Później tzn po ilu mth? W moim trzęsie od nowości w zakresie 6 -7.5km/h. Teraz jest 1100mth i bez zmian :( 


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.