Skocz do zawartości
Lukasz30245

trzęsie naped belarus 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukasz30245    6

Witam. po włączeniu przedniego napędu ciągnikiem trzęsie,napęd krzyżakowy ciągnik ma dopiero 100godzin.były na forum podobne przypadki ale nikt nic nie odpowiedział konkretnego

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

A po jakiej nawierzchni jedziesz na załączonym napędzie?

Ogólnie trzeba by sprawdzić sprzęgło w podporze, prawidłowość skręcenia flansz wałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    26

u znajomego w 1025 szarpie ale gdy pojeżdza się pod ostrą górkę (płyta gnojowa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

Pewnie sprzęgło w podporze ślizga pod obciążeniem. Wydaje wtedy dziwne dźwięki jak by się coś rozlatywało. Niech je dociągnie. na necie jest dostępna instrukcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

na każdej nawierzchni trzęsie ciągnik wrócił wczoraj z serwisu jest na gwarancji wymienili podobno wszystko w napedzie. Wał przystawka i podpora na pewno zmieniona bo widać gołym okiem

 


sprzęgło nie ślizga dobrze ciągnie tylko te wibracje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    341

U mnie było podobnie  ,jak byl nowy to tez szrpało ,szczególnie na drodze podczas odśniezania ,więc wyłaczałem , teraz ma prawie 1000mtgi jest wszystko w porządku ,chyba sie tarczki dotarły ,naped pracuje w orce prawidlowo  wiec to chyba norma w nowych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    341

Nie wiem pisze z doświadczenia na swoim przykładzie ,a koledze się nie dziwie bo faktycznie drżał cały jak byl nowy ,do tego jak nie wylączyłem na drodze ,to na 9tce bylo go słychac z daleka że jade .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Ja mam starszy model bo 82 ale gdy miałem z przodu 11,2 a z tyłu 18,4r34 to też wyło. przód wymieniłem na 13,6R20 i cicho.

Trudno powiedzieć jak to jest ale możliwe że nowe opony dają po tyłku bo ruski trochę głupio zrobiły z napędem.

Ogólnie według przyjętych zasad przód ma pokonywać drogę równą lub 5% większą niż tył. A w rusach żeby działało  sprzęgło jednokierunkowe automatu jest na opak.

 

To że w orce trzepało to już na prawdę mnie dziwi. Te ciągniki ciągle zaskakują.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    341

W instrukcji jest podane ze nalezy wyłączać napęd typu carraro na wstecznym ,z początku stosowałem si,e do niej ,lecz jak opanowalem caly ciagnik to przestałem zwracac na pierdoły uwage ,i do tej pory nic sie nie dzieje .

Seweryn moze te mosty maja niedopracowane przełozenia tak jak piszesz i stąd te problemy

Lukasz jak zredukujesz dźwignia na środku na pół bieg to mniej czesie prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

No ja jeśli chodzi o zasady typu praktycznie nie mam możliwości się stosować. Przedni napęd włączam dosłownie przy każdych prędkościach, jeżdżę na nim z każdymi prędkościami i po każdym gruncie od błota, śniegu, lodu i asfaltu.

Odśnieżam w zimie i niestety inaczej się nie da. Odpukać przez cztery lata jeden krzyżak poleciał w 24 letnim stożkowym moście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Powiem ci szczerze że nie wiem co to może być.

Najwyżej daj mu faktycznie trochę czasu niech się doklepie jak wspomniał Tomek. Może akurat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    341

Dokładnie  jak się dotrze to przestanie badż cierpliwy ,u mnie tak bylo a teraz jest ok ,chyba że ktoś jeszcze sie przyłaczy do tematu i cos podpowie ,ale ja bym się nie stresował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

chyba ten typ tak ma :D u mnie takie "drgania" ujawnia się jak ciągnik ma ciężko na przykład podczas ciężkiej orki i tak wywnioskowałem że spowodowane jest to tym że wał kardana idzie ze skrzyni pod kątem i pewnie te drgania przenoszą krzyżaki jak mają ciężko

Edytowano przez marekc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

U mnie czegoś takiego w ogóle nie ma bez względu na kierunek jazdy, obciążenie, prędkość czy podłoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

na każdej nawierzchni trzęsie ciągnik wrócił wczoraj z serwisu jest na gwarancji wymienili podobno wszystko w napedzie. Wał przystawka i podpora na pewno zmieniona bo widać gołym okiem

 

sprzęgło nie ślizga dobrze ciągnie tylko te wibracje

Typowy serwis Bez mózgi wszystko wymieniaja ale efektu nie ma! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

a do kiedy masz gwarancje.bo jeżeli masz ją a jak mówisz że nie ma gdzie sprawdzić więc wnioskuje że nie jest on ci zbytnio potrzebny więc może warto jeszcze raz oddać. po to jest gwarancją , lecz z drugiej strony jak koledzy piszą wyżej że dotrze się to sam nie wiem co bym z tym zrobił

Edytowano przez robi57362

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

gwarancja jest do czerwca w zimie będzie tylko stał na wiosne zobaczę co dalej robić a może sie dotrze jak koledzy piszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Później tzn po ilu mth? W moim trzęsie od nowości w zakresie 6 -7.5km/h. Teraz jest 1100mth i bez zmian :( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×