Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

  Mam problem z podnośnikiem w zetorku w dwóch kwestiach

- na pusto nie opada, trzeba mocno poskakać a łatwe to nie jest :)

- z obciążeniem po zgaszeniu maszyna opada ;(

 

Co może być przyczyną tych problemów, podczas pracy i na małych obrotach wszystko chodzi normalnie. Może pług za ciężki ibis 4 xxl ? Zauważyłem że jeden siłownik wspomagający trochę mokry na uszczelniaczu, może tak namieszać? Nie jestem też biegly w obsłudze,mam go od nie dawna, może wajchy źle ustawione albo przepływ oleju?

z góry dziękuje

Opublikowano

U mnie w ursusku mam takie pokrętło pod siedzeniem jest to zawór który można zakręcić aby podnośnik wolno opadał lub w ogóle.poszukaj jeśli występuje to go wykręc trochę.

Lub masz poprostu bardzo gęsty olej w skrzyni i stawia opór.

Opublikowano

to ze opuszcza na zgaszonym to rozdzielacz badz uszczelnienie na tloczysku gbyby byl wywiniety uszczelniacz na silowniku pomocniczym w ogole by nie podniosl takiego pluga. Silowniki pomocnicze wyklucz a zajmij sie rozdzielaczem. Co do opadania to tak jak mowia koledzy wyzej moze byc zdlawiony przeplyw oleju tym pokretlem za siedzeniem z prawej strony. Powiedz jeszcze czy jak olej sie rozgrzeje podnosi i obraca plug bez problemu

Opublikowano

pług obraca bez problemu na rozgrzanymzetor-10245-wajchy-od-hydrauliki-i-nie-t

masz na myśli to pokrętło nad czerwonym kablem? Jeźeli tak to jest skręcone na maksa , jeszcze się spytam do czego jest ta wajha krótka w podłodze?

Opublikowano

Wykrec trochę to pokrętło i masz problem z głowy.
Ta dźwignia jest od zalaczania mikropompki (wom/przedni napęd/żółw i zając) włącza i wyłącza się ją na zgaszonym silniku.

Ps u siebie mam włączoną non-stop

Opublikowano

Te pokrętło służey do zamknięcia  oleju w cylindrze, jak na podniesionym dokręcisz to  zamkniesz zawór  co idzie olej do cylindra w TUZie.

A ta rączka to nie włącznik  mikropompy, bo nie ma czegoś takiego w tych ciągnikach, tylko jest to WOM zależny i niezależny.

Opublikowano

Będzie bo nie ma z napędem nic wspólnego, ta wajcha tylko przesuwa tuleję, która łączy wałek środkowy WOM wychodzący ze skrzyni z wałkiem napędzającym sprzęgło WOM w tylnym moście. Wyłączać jej nie ma sensu, zwłaszcza że włączać się powinno tylko na wyłączonym silniku

Opublikowano

Niestety nie da rady sprawdzić bo w 1224 nie mogę tego ruszyć w ogóle... a w drugim nie ma przodka xD
Ale kolega ma rację bo gdybyśmy wyłączyli mikropommpke to co ze wzmacniaczem;) którego też mam w obydwu niesprawnego od zawsze :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v