damian4dz

Roznice mtz

Polecane posty

damian4dz    0

Witam, mam zamiar kupić mtz82 i mam pytanie co do różnic starszych i nowszych wiem że mechanicznie się nieroznia. A wizualnie na pewno ta mała kabina i duża. I czy w niektórych dźwignią zmiany biegów jest pośrodku a w nowszych z prawej strony ?? Wszystkie są przystosowane pod radio?? Która deska rozdzielcza jest wygodniejsza ta w której zegary są umiejscowione bardziej z lewej strony czy w linii prostej?? proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boczną dźwignię zmiany biegów możesz zamontować nawet do starego modelu bo są w sprzedaży pokrywy na skrzynię. Ja mam MTZta z kabiną od "osiemdziesiątki" :-P miejsca ze tak powiem w ch** :-D i będę sprzedawał tylko najpierw skrzynie zrobimy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    12

Podesłałbys mi fotke jak wygląda twój Mtz z tą kabina? Bo planuje w tym roku taką założyć. Duzo przeróbek było? Jakbyś miał zdjęcia mocowań to byłbym wdzięczny. Z góry dziekuje.

Pozdrawiam :)


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Obecnie stoi już bez kabiny, szykowny do remontu na zimę
Ale mocowania mogę cyknąć jak z pracy wrócę
Podłoga była do przerabiania, trzebabylo dziury wycinać. wogole to pod stołem na stojąco jeszcze chodziłem jak ojciec to zakładal :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian4dz    0

A każdy mtz ma miejsce na radio i te przełączniki na górze i dźwignią stałego gazu i podnośnika we wszystkich jest w tym samym mijejscu ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

W ruskim z dużą kabiną słychać i jakoś strasznie głośno nie jest. Radio możesz założyć w każdym ciągniku. Kwestia znalezienia miejsca i pociągnięcia kabla.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Osobiście wolał bym z dużą.  

Ja rozważałem swojego czasu zakup z małą i wymianę na dużą polskiego producenta. Pytałem gości co wymieniali że lepiej jest w polskiej niż małej i warto taki myk zrobić. Tak patrząc na necie to są całkiem fajne kabiny. 

Deska rozdzielcza nowego typu z 6-cioma zegarami i obrotomierzem po prawej ładniejsza ale nie jest to jakis mus. 

Ogólnie wolał bym żeby miał orbitrol najlepiej pod deska rozdzielczą i koła r34 a nie R38 z tyłu, przód też szersze niż 11,2.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    419

jeżeli do prasy to odradzam ten ciągnik jego maksymalna moc jaką może przenieść na wałek to 60 km. a do prasy (zależy jakiej ) przydało by się więcej .


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Prędkość obrotową 540 obr/min wału WOM należy stosować jedynie do maszyn, których pobór mocy nie przekracza 60 kW. Powyżej tej wartości występuje poślizg sprzęgła WOM i zużycie się taśm ciernych.

Kilowat a nie koni. To poważna różnica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    115

no jak nie jak tak, znajomy ciąga warfamę mtz-em i nie narzeka, ja swoim np z rozrzutnikiem potrafiłem go aż zdusić z obrotów, jak się na aparacie przypchało i nic się wałek nie pośliznął. na wiosnę zakładałem nowe taśmy, grunt to dobra taśma i odpowiednio ustawić i zapi.... jak ta lala :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Nie wiem jakie ma ona na moc.

Nie jest to mocna strona mtz-ta ale prosta w naprawie, remoncie, regulacji a dobrze ustawiony wom na porządnej taśmie  chodzi jak złoto.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    284

Ja swoim Mtz ciągam prasę Welger rp200 master cut z rotorem, i wom daje radę co prawda w tym roku wymieniłem taśmy oraz satelity, ale zastrzeżeń nie mam żadnych. Odnośnie kabiny to radzę Ci kolego szukać, z dużą sam mam małą i będę ją wymieniał na nową polską. I tak jak napisał kolega @seweryn20 szukaj, ze wspomaganiem na orbitrol, ponieważ z serwem to można szału dostać ciągle luzy, i wycieki wiem coś o tym niestety. Mam nadzieję że już nie długo. Ogólnie jak się ogarnie ten ciągnik to jest całkiem dobry, wymaga to tylko trochę czasu, bo koszty nie są aż tak duże jeśli chodzi o części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Ja osobiscie na serwo nie narzekam zrobiłem tak jak ksiazka pisała i działa miodzio, a jak sie nie wymienia usazczelniaczy no to cóż nawet w jonderku beda wycieki jesli zakłada sie uszczelniacze nie odporne na olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    284

@kukum Kolego tak się składa, że ja też wszystko staram się robić jak należy i nie oszczędzam na częściach bo to nie ma sensu skoro są tanie. Poza tym mam bardzo ciężkie ziemie, i pierwsza uprawa po orce przypomina jazdę w poprzek torowiska co powoduje że wyrabiją sie drążki oraz wąs. Zależy też ile nim rocznie robisz, mojemu z roku na rok przybywa coraz więcej pracy, a w następnym roku dostanie ładowacz czołowy. I powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie pracy bez założenia orbitrola. Miałem okazję trochę porobić kolegi Mtz, z orbitrolem i powiem szczerze ze jest wart każdych pieniędzy. A skoro kolega dopiero kupuje ciągnik, to po co ma się męczyć skoro może już kupić, z porządnym wspomaganiem które nie sprawia, w zasadzie żadnych problemów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian4dz    0

koledzy czyli spokojnie pociagnie mi prase i wszystkie maszyny ktore maja zapotrzebowanie 80km???  A zdecydowałem sie na kupno Mtz bo mam władka i jestem zadowolony z jego wytrzymałego silnika bo ja nieoszczedzam bo uczeszczam do szkoły jeszcze i jak zawsze wsiadam do gaz w podłoge i byle przed siebie :D A teraz znalazłem fundusze i kupuje mtz i prase odrazu do kompletu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    284

Zależy jeszcze jaką prasę tak jak pisałem wcześniej, ja swoim ciagam welgerke z rotorem, i idzie całkiem fajnie, z nożami zapewne były by już kłopoty ale tak to nie ma problemów. A ile osób twierdziło, że do tej prasy potrzeba min 100 km a tu 80 ruskich całkiem fajnie, z nią lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian4dz    0

A czy ktos moze sie wypowiedziedz na temat skrzyni biegow gdzie wygodniej po srodku czy z prawej strony??? Bo spotykam takie i takie i czy to mały detal czy jednak wpływa na komfort pracy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Na komfort raczej nie ale zdecydowanie lepiej wbija się biegi i można założyć długą dźwignię żółw/zając. Nie trzeba się schylać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol1221    1

@damian4dz mtz stary czy nowy zmieniony jest tylko wyglądem i drobnymi detalami.Ja na twoim miejscu zastanowił bym się nad Pronarem 82A na moście stożkowym kupisz za około 50. ja za swojego 82a dałem 47.000 na stożku jest właśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez Massey294s
      Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo
       
      Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Dzisiaj przeglądając internet trafiłem na coś ciekawego.
      REWERS DO MTZ!!
      Kiedyś o tym wspominałem, ale teraz zakłądam specjalny temat.
      **Zwykły rewers zastępujący nasz reduktor:.
      Oczywiście synchroniazowany.


      zestaw kpl Р70-1721020

      Do tego dochodzi wałek wejściowy do skrzyni Р70-1701032:

      Dochodzi parę innych elementów, na dole załączam link do katalogu
       
      **Jest też wersja Rewers + Reduktor. Piszą, że to pasuje również do mechanicznej niesynchronzowanej skrzyni:
      Przeróbka polega na wmontowaniu kompletnego zestawu, dzięki któremu mamy rewers i jeszcze dodatkowo synchronizowany reduktor. W połączeniu z normalną skrzynią daje to 22 biegi do przodu (jeśli nie wyjmiemy zębatki biegu wstecznego).
      Dla chętnych linki.
      Sam rewers:
      http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/mtz/mtz-570/87/
      http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
      Rewers z reduktorem:
      http://mytraktor.by/Pages/Kombinirovany.html
      http://mytraktor.by/Pages/Korpysa.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakombpr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/Remont_B-923_part-3.html
      Fajna strona, pokazują nawet jak wzmocnic ruska żeby nie pękał:
      http://mytraktor.by/Pages/Treschina.html
      Więcej mi się nie chce szukać, jeśli ktoś coś znajdzie, to zapraszam do dyskusji.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.