Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 dzięki za odpowiedz , to coś jak w bizonie super , oglądnołem takiego 8040 , zaciekawiło mnie chłodzenie silnika , bo przy pompie wody nie zauważyłem wentylatora , jak to działa

Edytowane przez STANK
Opublikowano

Nie zauważyłeś wentylatora gdyż jest z drugiej strony chlodnicy w tym obrotowym ekranie chroniacym ja przed zanieczyszczeniami. To akurat ekran od zo-58, ale wyglada podobnie. W Nh clayson są tu  zastosowane dwa paski klinowe, jeden do napedu ekranu i drugi do wentylatora.

 

540x405_oslona-wirujaca-wentylator-do-bi

"To cóś" nie jak w bizonie tylko raczej ten jest a właściwie był protoplasta i wzorem dla bizona.

Opublikowano

dzięki za odpowiedz , więc wiatrak dmucha powietrzem z za chłodnicy w stronę silnika , jeśli NH 8040 był protoplastą bizona , to czy jakieś części podpasują z bizona , pan sprzedawca  twierdzi że pasy i części niektóre pasują , ale przewinął się też gość  jak oglądałem kombajn ,mówił że ma taki new holland i z bizona żadna część nie pasuje nawet łożyska są inne , i o to chciałem zapytać , który z tych gość miał słuszność

Opublikowano (edytowane)

Bizon na pewno nie jest oparty na 8040 z prostego powodu - powstał wcześniej niz NH8040 :) Znacznie bardziej prawdopodobne jest że Bizon wzorowany był na NH serii 15XX  a jeszcze bardziej na NH Clayson 133 i jego  odmianach .

Edytowane przez detom
Opublikowano

Częsci pasuja o bizona niektóe do 8040 czy tam całej seri ale nie opłąci się nic zakłądać co robione w polsce do NH, prosty przykłąd rozpieła sie spinka przenośnika pochyłego w NH to na szybko założyliśmy nowa bizonowską, po około 1,5 hektara pękła wrzucająć pzenośnik w bęben młócący. A kombajny godne polecenia najlepiej szukać z silnikami innymi niż forda, trafiały sie DF mercedes lub fiat/iveco.

Opublikowano

witam

Dlaczego polecasz szukać z innymi silnikami niż forda , coś nie tak jest z tym silnikiem , przeważnie mają silniki forda , z tych co oglądałem , jedynie 8030 miał 5 cylindrowy iveco , zastanawiam się nad kupnem modelu 8040 , na moje gospodarstwo w zupełności był by wystarczający , kabina mi się podoba , trochę zbiornik na zboże ma przymały , znam z bizona że są pola których się nie objedzie , mały zbiornik duży heder , co do silnika to słyszałem że trzeba tylko lać dobry olej i że nic się nie dzieje , jest jeszcze mankament który mnie też niepokoi , mianowicie skrzynka napędowa  , a dokładnie półosie , i hamulce konstrukcja jak w bizonie sprawuje się to dobrze czy są jakieś mankamenty , chciałem też zapytać o eksploatacyjne rzeczy filtry , części , czy drogo to bardzo wychodzi , i jak z dostępnością części

malopolanin64 z tymi częściami masz rację , wytrzymałość naszych części jest prawie zerowa , zależy na co trafisz , ja do bizonka kupuje zawsze w jednym sklepie który trochę  dba o markę i zupełnego szajsu nie sprowadzają , taka prosta rzecz jak główka targańca w bizonie przed żniwami wymiana jeszcze się  nie tłukła ale osłonka odpadła , po 3 hektarach skoszonych ta nowa tłukła się jak diabli , a że nie miałem nowej przerzuciłem osłonkę i to stara główka opędziła bez problemu resztę żniw , tak jest zresztą z wieloma częściami do bizona fakt że są tanie ale to szajs w większości

Opublikowano

Czy heder 4,5 m do nh 8050 i jego silnika to nie jest za duze obiązenie?

Standardowo powinien byc 3,9 m, ale mozna spotkac i wlasnie z  4,5 m. Podejrzewam że ma co robić, zwłaszcza jesli ma zapięty dodatkowo ścinacz. Pewnie silnik odstaje więcej po "d*pie"?

 

Pytanie jeszcze dt. silnika fordowskiego w modelach 8050 (2715E - 116 KM, po 82r 2723E118 KM), czy robił ktoś z was powazniejszy remont?

Jak wygląda sprawa z dostępnością czesci i kosztem takiego remontu?

Opublikowano

Koszt remontu silnika to mniej wiecej zależy co dokładnie jest robione  się od 7-9 tysięcy złotych.w profesjonalnych warsztatach nie ma żadnego problemu z częściami maja wszystkie części na półkach,posiadam silnik forda w swoim kombajnie i jestem jak narazie zadowolony.co roku zmiana oleju oczywiście z górnej półki niż jakiś badziew i silnik chodzi dobrze .

Opublikowano

Witam. Mam wielką prośbę do wszystkich posiadaczy New Holland 8060. Jestem z woj. łódzkiego, posiadam w/w model New Hollanda i jestem w trakcie montażu sieczkarni (SPITOR). Jeśli jest ktoś z mojego regionu, proszę o info, bo chciałbym podjechać spytać jak i co.....

Mój nr tel 504096873. Pozdrawiam

Opublikowano

 

a ja podpytam o tarcze hamulcowe - wyjeliśmy i są ciut zużyte - da się to zregenerować czy po prostu kupić jakiś nowy zamiennik?

Okładziny jak dostępne to tanio wychodzi ale jakoś nie moge znaleźć.

Ewentualnie czy jest sens dać w jakiejś firmie do regeneracji czy kupić najtańsze nowe?

 

 

Opublikowano

w 8060 jak wymienialiłem, a chyba jest to samo, miał wymiar 1290x130 [mn] to byla chyba od rekorda lub zwyklego bizona, wystarczyło tylko otwory przewiercić w fartuchu i nie bylo wiekszych problemów.

Opublikowano

U mnie siedzą 2 szt. po 90 Ah, co do tarczy sprzągła nie za bardzo rozumiem o co kaman, ja wymieniałem okładziny tarczy sprzęgłowej w tamtym roku ,kupiłem jakieś uniwersalne o odpowiednim wymiarze -nawierciłem i zafrezowałem otwory za pomocą wiertarki stołowej i odpowiednio zeszlifowanego wiertła w/g otworów ze zdjętych okładzin znitowałem i gra gitara :)

Opublikowano (edytowane)

demontaż trudny? Zdejmować koło?

Po prostu nie nie idzie wrzucić jedynki bo od razu jedzie, na wstecznym to samo.

 

Co do akku - wg książki 2x74Ah ale ja myślę wstawić jedną poczciwą centrę 170Ah i mam nadzieję że styknie.

 

 

---edit----

dla potomnych - zdjąć koło, parę śrub i sprzęgło zdjęte.

Tak jak myśleliśmy - tarcza przykleiła się ciut z obu stron, lekko kluczem tato uderzył i odeszła.

Dobrze że poza pracą nie trza na razie inwestować ;)

Edytowane przez Nikita_Bennet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v