Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pewny nie jestem ale z tego co tu piszą skrzynia 30 i 40 różnią się tylko ustawieniem zębatek w koszu speedshift... a jaka skrzynia  16 czy 32 bieg to już nie ma nic do osiąganej prędkości

przykład MF 3060 skrzynia 32, rok 87, 30km; 3080 skrzynia 16 rok 91. 40km; MF3095 skrzynia 32, rok 1994, 40km/h

To są przykłady  mojej okolicy

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Wniosek z tego co napisałeś oraz z załączonej miniaturki.

Tabela powinna zostać uzupełniona o prędkości jazdy dla skrzyni 16 przy max prędkości 40 km/h.

Czy zmiana ustawienia tych zebatek spowoduje pogorszenie pracy ciągnika (głośna praca skrzyni biegów - po dwudziestu latach współpracy zostaną zamienione koła zębate, lub też coś innego).

PS. Pkt. 3 jest ciągle aktualny.

Opublikowano (edytowane)

właśnie zauważyłem że faktycznie coś tu nie gra z tymi tabelami... w instrukcji znalazłem inne tabele

 

A co do zmiany ustawień zębatek to sam się nad tym zastanawiam bo mam skrzynie 32 a jedzie 30km/h z tym, że ja raczej w transporcie tym nie latam a też chce uniknąć mieszania biegami miedzy A B czy reduktorem w czasie pracy z prasą zwijającą czy sieczkarnia.,..

np z pługiem latałem od A1 do A4 i mi to pasowało. Jak będe naprawiał półbieg (nieszczelny) to musze sie przyjrzeć tej rozpisce predkosci dla skrzyni 32 w opcji 30 oraz 40

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

@lukbold czyli co? masz jednak półbieg bo pamiętam że kiedyś nie byłeś pewny czy jest.

Max. prędkość w wersji 32/32 zależna jest tylko od ustawienia kół zębatych w "półbiegu", trzeba tylko zamienić miejscami pierwsze koło z drugim i odwrócić o 180* satelitki. Raz działa jako wzmacniacz momentu a raz jako przyspieszacz. W każdym razie nie trzeba nic dokupować tylko zamienić miejscami no i oczywiście najpierw rozpołowić ciągnik :unsure:

Opublikowano (edytowane)

A czy wersja skrzyni ma jakieś znaczenie dla max prędkości? Myslałem że jak już mamy speedshift to jego przełożenie decyduje czy jedziemy 30 czy 40km...

Ja jeszcze w swoim tego nie ruszyłem ale po dogłębnej analizie m.in tych tabelek i pomiarach prędkości w praktyce wychodzi, że mam ten półbieg... otwarcie elektrozaworu u mnie powinno przyśpieszyć traktor (myślałem że zawsze powinien zwalniać). łudze sie tylko, że u mnie to kwestia wymiany uszczelnień bo otwarcie elektrozaworu wywołuje gwałtowny i utrzymujący się spadek ciśnienia w magistrali 17 bar. Zima idzie to trzeba rozwiązać pare problemów w tym traktorze....zajrzyj kolego Ptaszyna do tematu o skrzyni w 3060 bo sie tam żadnych porad doczekać nie potrafie :P

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Dokładnie, speedschift decyduje czy mamy wersję 30 czy 40 a to zależy jak pisałem czy działa jako zwalniacz (wzmacniacz) czy przyspieszacz. Analizując tabelki to zwróć uwagę że w wersji 30 "szybko" ma tą samą prędkość co w wersji 40 "powoli" w obydwu przypadkach w tym momencie speedscift jest nieaktywny (sklejony), czyli napęd idzie bezpośrednio na skrzynie. Gdy go włączysz w wersji 30 prędkość spada (wzmacniacz) a w wersji 40 prędkość wzrasta (przyspieszacz). A wszystko zależy od ustawienia dwóch kół zębatych, czy napęd idzie z mniejszego na większe czy odwrotnie z większego na mniejsze.

Opublikowano (edytowane)

Czyli wnioski.
Jeśli niema tabeli z prędkościami na szybie to jeśli wciskamy przycisk półbiegu (speedshift) i ciągnik przyspiesza tzn. Skrzynia 40, jeśli zaś zwalnia to 30.

Jeśli zaś tabela z szyby mówi max 30, a półbieg przyspiesza tzn. koła są zamienione i ciągnik na skrzynie 40km/h.

Edytowane przez Holi
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego nie w 16/16?
Nie rozumiem.
Jeśli na zającu na 4 biegu po wciśnięciu półbiegu ciągnik przyśpiesza to myślałem, że to skrzynia 40.

Edytowane przez Holi
Opublikowano

ale to chwila bo moja teoria na moj traktor troche mi nie pasuje.... wersja 30. bieg 4B gdy speedshift nieaktywny (dla mnie zepsuty) to powinienen jechać 29.77 a mi jedzie coś koło 24 jak mierzyłem a więc miałbym pólbieg jednak aktywny.... da sie go jakoś mechanicznie zablokowac? nie no musze skońcyć robote w polu i tam zaglądnąć bo spodziewam się niespodzianki

Opublikowano

Dlaczego nie w 16/16?

Nie rozumiem.

Jeśli na zającu na 4 biegu po wciśnięciu półbiegu ciągnik przyśpiesza to myślałem, że to skrzynia 40.

No fakt, z analizy drugiej tabelki od @lukbold wynika że jest ta sama zasada o której pisałem wyżej. Nie wiedziałem jaką masz skrzynię 

Miałem na myśli skrzynię A/B 16/16 bez półbiegu o której pisze @sznajdik  która jest w pierwszej tabelce @lukbolda.

Wynika że były skrzynie A/B 16/16 bez półbiegu i skrzynie 16/16 bez A/B z półbiegiem.

Tam gdzie jest półbieg można mieć prosto dwie wersie 30 lub 40.

ale to chwila bo moja teoria na moj traktor troche mi nie pasuje.... wersja 30. bieg 4B gdy speedshift nieaktywny (dla mnie zepsuty) to powinienen jechać 29.77 a mi jedzie coś koło 24 jak mierzyłem a więc miałbym pólbieg jednak aktywny.... da sie go jakoś mechanicznie zablokowac? nie no musze skońcyć robote w polu i tam zaglądnąć bo spodziewam się niespodzianki

Wychodzi na to że masz. Napęd idzie Ci teraz przez tą przekładnie, nie słychać lekkiego jęczenia? U mnie na nieaktywnym jest ciszej a gdy włącze "przekładnie to trochę jęczy bo są tam tryby o prostych(hałaśliwych) zębach a w całej reszcie skrzyni są skośne zęby.

Opublikowano

coś tam słychać ale jak wajhe rewersu przełącze albo do przodu albo do tyłu... musze to rozebrać, zweryfikowac całą skrzynie i mieć nadzieje że da sie to w normalnych pieniądzach usprawnić

Opublikowano

Panowie skrzynie 16/16 to speedshift a 32/32 to dynashift. Z doświadzena 16/16 były blokowane elektronicznie jak i mechanicznie jeżeli przy 30 nie przerzuca na D to elektronika, a jeśli jedzie na D to mechanicznie na dynashifcie. Przerabiałem to kilka razy podczas naprawy skrzyni ciągnika który pochodził z francji także nie wiem jak pracowała wcześniej, ale odnośnie hałasowania to odpowiadam, że wszystkie skrzynie speedshift na 40 hałasują na półbiegu D. Każdy ciągnik miał tak od nowości, także panowie nie świadczy to o zużyciu skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

weź przejrzyj te tabelki które są wyżej a nie pisz jakiś bajek... narazie tu nikt o dynashift nie pisał.. do niego jest całkiem inna tabelka dla Twojej wiadomości.... jaki półbieg D?? jaka elektronika w skrzyni blokująca 40km/h? weź no przeczytaj o czym my tu piszemy a nie z choinki sie urwałeś serią 61** albo ostatnimi egzemplarzami w serii 3*** gdzie był dynashift

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v