Sztuk

Siłownik wspomagania

Polecane posty

Sztuk    3

Witam mam problem ze wspomaganiem który pojawił się kilka godzin temu z mojej winy.

Otóż gdy cofałem po ciemku zaczepiłem siłownikiem o mały karcz średnica 10cm i nie było mocnego oporu ale był i w jednej sekundzie zabrało wspomaganie  skrętu w prawo lecz po kilku skrętach wróciło to do normy ale nie do końca. Jak jadę i mam więcej gazu skręcam bez problemu w obie strony ale gdy mam wolne obroty i jadę wolno delikatnie przerywa w tym samym miejscu (bardziej gdy skręcam w prawi), ale gdy stoję moge skręcić  w lewo ale w prawo nie ma szans.... I teraz pytanie czy możliwe że mogłem przegiąć taki siłownik ? nie było to szybkie mocne uderzenie.. Pytam bo nie wiem czy odrazu wymieniac siłownik czy nie bo z belami będzie kłopot.. I jeszcze spytam jaki koszt takiego siłownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    622

Przyjrzyj się dobrze tłoczysku może da się wyprostować (tylko nie metalem a poprzez drzewo), kiedyś prostowaliśmy w kombajnie i działa dobrze.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

Właśnie nic za bardzo nie widać tym bardziej że zaczepiło o "obudowe" siłownika a nie o same tłoczysko. Nawet jak jadę to jest teraz takie delikatne tyk tyk (przerwanie) ciągle w tym samym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    622

Musisz rozebrać siłownik i sprawdzić dokładnie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

aha dużo roboty a po 2 słaby ze mnie mechanik.. A jaki przybliżony koszt drugiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekzetorek
      Witam Zetor 5211 wspomaganie na serwomechanizm  zacina się ciężko ruszyć kierownicą?
    • Przez kamil43
      Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.
      Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.
      Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.
       
      Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.
       
      Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.
      Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.
       
      Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
    • Przez ADAS2810
      zetor7540
      Witam, mam pytanie gdzie sprawdzic stan oleju w układzie kierowniczym?bo czasami przy skrecaniu szybszym pojawia się opór w kierownicy.  jeśli ktos posiada ten model prosze o kontakt, nowy nabytek i chętnie dowiem sie czegos.pozdrawiam
    • Przez Strogonow
      Witam Panowie, Posiadam w swoim 7745 wspomaganie na orbitrolu z siłownikiem po prawej stronie osi (poprzeczny). Jako że sporo cofam z przyczepami itp. owy siłownik mi tego nie ułatwia, praca w polu też nie jest niczym przyjemnym i nie chodzi mi tu o trudności z obrotem kierownicą bo w porównaniu do serwa to niebo a ziemia. Chodzi mi głównie o różnicę obrotów w lewą i prawą stronę, jak i różnice w maksymalnym skręcie w obie strony. Jeżdżę już tak od dwóch lat i ni cholery nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przechodząc do sedna, czy montował ktoś z was siłownik do wspomagania taki jak w zetorach z młodszych serii typu 7340/5340? Znalazłem takie rozwiązanie do ciągników typu C385/912 ale tylko dla tych bez przedniego napędu. Czy montaż dla ciągnika z przednim napędem nie przystosowanym do tego typu rozwiązania będzie mieć jakieś negatywne skutki?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.