Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Proponuje najpierw zapoznać się z przepisami kiedy używa się "koguta". Bo potem na ulicach widać, że to chyba tylko dla szpanu.

 

A z tymi przewodami z demontażu to akurat można znaleźć bardzo przyzwoite, ale trzeba patrzeć na przekrój przewodów bo w nowych samochodach to też są małe, oraz stan izolacji. I mamy już wiele przewodów zakończonych końcówkami.

A z tą śniedzią to bym nie przesadzał, gorsza jest czarna miedź. Ale jak się umie to się pięknie lutuje.

Opublikowano (edytowane)

Proponuje najpierw zapoznać się z przepisami kiedy używa się "koguta". Bo potem na ulicach widać, że to chyba tylko dla szpanu.

 

A z tymi przewodami z demontażu to akurat można znaleźć bardzo przyzwoite, ale trzeba patrzeć na przekrój przewodów bo w nowych samochodach to też są małe, oraz stan izolacji. I mamy już wiele przewodów zakończonych końcówkami.

A z tą śniedzią to bym nie przesadzał, gorsza jest czarna miedź. Ale jak się umie to się pięknie lutuje.

Nie przekreśliłem całkowicie opcji wiązki od samochodu, można się pobawić i wybrać jakiś przyzwoity odcinek który nada się na instalacje tylko pytanie ile zarządzają za nią na szrocie. Co to jest czarna miedź? wybacz nie jestem takim dobrym elektrykiem jak ty ;) Jaki przekrój muszą mieć kable do lamp przednich (mijania, drogowe) aby się nie topiły ?

Edytowane przez UrsusFan1222
Opublikowano

Edytuj posta i nie cytuj posta poprzedzającego, bo za to są punkty, ale nie na zakupy :P

Czarna miedź jest w rzeczywistości czarna po odizolowaniu.

Przekrój przewodu do oświetlenia to minimum 1,5mm2. Dużo zależy jeszcze od odległości.

Opublikowano

matracz ; no tak, może mu i utrudnimy, ale każdy schemat daje jakieś rozwiązanie. Ja do połączenia instalacji w moim władku (bo mam połączenia przez przekaziniki) wzorowałem się na instalacji od poloneza, da się to zrobić, tylko trzeba troszke pomyśleć a nie od razu załamywać się.

Opublikowano

jest to kompletna instalacja do władka ale jest bardzo tandetnie wykonana przewody są cieńsze od oryginalnych w ciągniku i jeżeli twoja instalacja nie wymagała by wymiany we władku tylko lekkiego remontu, podklejenia tu i tam to nie wypruwaj starej i nie zakładaj tej nowej wiem bo przerabiałem ten temat a jeżeli lubisz piwo i majsterkowanie nie boisz się napięcia 12 V i ogarniasz temat to kup odpowiedniej grubości przewody i sam zrób instalację krok po kroku :)

Opublikowano

Pisałem juz wcześniej ale powtórzę, zrób instalacje ze schematu od c360, A jak znasz troche elektryke to sam porobisz światła,kierunki, itd na wzór samochodowej,

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj wstałem odpaliłem t25a2 i chcialem właczyć swiatła ale niedziałaja nic czasami od czasu do czasu palą sie ale nic tak jak stacyjka czasami działa czasami nie prosze o pomoc :( :( :( :( :( :( :( :(

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Sprawdź przewody świateł pod kątem prądu i masy, przy stacyjce też warto by sprawdzić. Tez mam władimirca i miałem też parę lat temu problem ze światłami, czasem ledwie świeciły a czasem w zero odzewu. Po rozebraniu deski okazało, że styki i skrętki były mocno zaśniedziałe nawet trochę skorodowane, ale tak było w moim przypadku, nie wiadomo jak u Ciebie.

Opublikowano

Czy nie można było zadać tego pytania w już istniejącym temacie, np tym o elektryce, lub "pytanko T25" ?

Zgłaszam raport.

 

Poza tym, Kolego sprawdź i wyczyść bezpieczniki, poleć po zasilaniu czyszcząc połączenia aż do amperomierza, musi działać

Opublikowano

Witam biorę się za instalację nabytego ciągnika do wymiany kilka przewodów, nie będę wymieniał całości dobre kable zostaną.

Mam pytanie odnośnie 2 elementów z przeczytanego tematu wynika iż pierwszy el. to od świec żarowych, chcę się upewnić.

Drugi element od czego?

post-125648-0-99430900-1396114082_thumb.jpg

post-125648-0-79887000-1396114091_thumb.jpg

Opublikowano

Ten pierwszy element to przekaźnik włączania rozrusznika a drugi to relje błokirowki czyli przekaźnik blokady włączenia rozrusznika kiedy silnik już pracuje. W efekcie - jak silnik już nabierze obrotów rozruszmik sam się wyłączy mimo przytrzymywania kluczyka w położeniu rozruchu. Przekaźnik blokady zasilany jest prądem przemiennym z alternatora ( starego typu z zewnętrznym regulatorem ) doprowadzonym dwoma przewodami w niebieskiej izolacji. Ma pod pokrywą mostek prostowniczy z cztersch diod. Dodatkowa funkcja tego przekaźnika, to włączanie lampki ładowania a raczej sygnalizacji zerwania paska, bo wartość prądu ładowania wskazuje amperomierz. Bardzo dobrze, że nie wymieniasz starej instalacji na nową. Nowa nie dorówna starej przekrojami przewodów i jakością izolacji. Mam T25 z roku 1976 z przebiegiem 12000 MTH i prawie w oryginale z wyjatkiem części normalnie zużywajacych się.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prawie dobrze mówisz, z tym że w rozruszniku wcześniej zadziała sprzęgło jednokierunkowe niż to ustrojstwo. Zresztą nigdy nie było to przeznaczone do limitowania czasu pracy rozrusznika, tylko do uniemożliwienia włączenia go kiedy silnik pracuje i alternator jest wzbudzony.

Opublikowano

Prawie dobrze mówisz, z tym że w rozruszniku wcześniej zadziała sprzęgło jednokierunkowe niż to ustrojstwo. Zresztą nigdy nie było to przeznaczone do limitowania czasu pracy rozrusznika, tylko do uniemożliwienia włączenia go kiedy silnik pracuje i alternator jest wzbudzony.

 

Tu nie masz racji Kolego. Zadziałanie sprzęgiełka jedokierunkowego nie powoduje odłączenia prądu zasilającego włącznik elektromagnetyczny. Sprzęgło sprawne zapobiega tylko rozwaleniu (najczęściej) głowicy rozrusznika. To ustrojstwo działa równolegle ze sprzegłem i bez zwłoki. Nie pozwala też na włączenie rozrusznika przy pracującym silniku i co oczywiste wzbudzonym alternatorze.A poza odpowiedzią : instalacja elektrycznaT25 jak na owe czasy (lata siedemdziesiąte XX wieku) była bardzo nowoczesna i wykonana z doskonałych materiałów bez naciąganej oszczędności. Dziwię się tym, którzy dla jakiegoś przyniszczonego kabla wypruwają oryginalną instalację i w to miejsce wciągają badziewie, o zaniżonych skandalicznie przekrojach, dostępne w handlu za kilkadziesiąt złotych.

 

Jeśli posiadam taki rodzaj alternatora jak na zdjęciu to tego urządzenia z drugiego obrazka nie muszę podłączać z tymi dwoma niebieskimi przewodami tak?

To już jest nowszy typ alternatora z wbudowanym regulatorem. W tym układzie zbędny już będzie RB. Blokowanie włączenia rozrusznika zrealizuje przekaźnik RS połączony z tą cieńszą (M5) śrubą zaciskową na alternatorze z wykorzystaniem jednego przewodu z tych niebieskich. Zaświecanie lampki ładowania też odbywa sie bez udziału przekaźnika RB. Pociagnij na schemacie kolorem po kreskach przewodów, to bardzo ułatwi zrozumienie połączeń

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy ja gdziekolwiek napisałem, że zadziałanie sprzęgła odłączy napięcie? Chodziło mi tylko o to, że zanim alternator się wzbudzi i rozłączy rozruch to silnik już i tak będzie miał większe obroty niż rozrusznik i zadziała sprzęgło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v