Skocz do zawartości

problem w 16145 -silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam problem w 16'ce ponieważ jeśli silnik dostanie wysokie obciążenie np przy pracy z broną wirową 3m to zacina sie na tłokach?? Tłoki puchną i po chwili udusi mi ciągnik. Temperatura w tedy to 60-70 stopni a z chłodnicy wylało sie 4-5 l płynu,postoi w tedy jakies 10 min ostygnie i jest ok.  Zaczyna sie to na 5 tłoku (2 od kabiny) Tłoki maja 1,5 roku 900 mtg (oryginał zetorowskie) 

 

Jaką założyc uszczelke , z iloma dziurami otwartymi. Chodził na 3 zaślepionych 2 otwarte ale co jakiś czas wydmuchiwał i sie troche grzał postanowiliśmy zakładać takie z wszystkimi otwartymi. Jeśli nie było takich to wycinaliśmy otwory ale od tego momentu zaczął sie ten problem z tłokami. Czy płyn nie dociera do ostatnich tłoków?? nie ma krązenia? 

 

 

I czy ktoś by mógł powiedzieć po co są te zaślepione otwory w uszczelce dlaczego takie robią?

 

Opublikowano

I po to jak napisałeś pewnie są te otwory. Jeśli są otwarte to płyn krąży przez nie drogą najnizszego oporu, tym sam w ostatnich tłokach jego ruch maleje czy też zanika całkowicie.

Teraz już pewnie masz przegrzane te sekcje niestety.

Opublikowano (edytowane)

No dobrze to w takim razie po co robia chyba 3 rodzaje uszczelek??  Ale też 2 sprawa 2 lata temu na jesien chodził po 6-10 godzin w orce na takim żółtym ile  praktycznie bez wody bo jak wywalał to sie powiedziało ze albo niech sie zje**ie do końca albo niech chodzi i nie pracował lekko bo jak chodził to na 100% obciążenie i nie działo sie nic a tu pochodzi jakieś 5 min i juz staje 

Edytowane przez garos
Opublikowano

Tego w jakim celu jest tyle typów uszczelek to raczej nikt nie wie, jest taka teoria żeby zakładać taką jaka była.

 

Podobne miałem objawy i winną była uszczelka,  zakręć korek i wężyk od przelewu w butelkę z wodą jak będzie bomblować to gdzieś nieszczelność aby zlokalizować lepiej wyjmuj pojedynczo wtryski i zobaczysz który tłok dmucha.

 

Przewód łączący chłodnicę z chłodnicą olejową nie zwisa ?

Opublikowano

Teoretycznie nic ale praktycznie też może być winny bo jest problem z obiegiem.

 

U nas było kiedyś tak że jak ciągnik rozgrzał się na wolnych obrotach to potem pracował ok a jak poszedł od razu w "robotę" to potrafił zrobić fontannę (tylko nie przycierał U-1004) po podniesieniu przewodu tak że był na prosto w linii z króćcami problem ustał.

 

Problem pojawił się po wymianie uszczelki i właśnie przewodu łączącego, każdy obstawiał winę uszczelki bo była założona inna, zmieniliśmy i na taką co była w oryginale ale bez rezultatu dopiero wspominany przewód pomógł.

Opublikowano

Dobrze jutro będziemy składać to go poprawimy. już nie mamy pojęcia co jest nie tak wszystko nowe i od wiosny nie robi nic jedynie co zrobił 200 mtg z prasą i w transporcie troche a tak to więcej stoi w garażu jak robi   Dzięki za pomoc jak cos to będe jeszcze pisał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v