Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co ma być przebieg oryginalny? To tak jak z autami. Na przekręconego szybciej jelenia znajdziesz. Pod u handlarzy pod zbuczynem koło siedlec wszystkie mają po 4 - 5 tys i po minimum 10 lat. Nowiutkie opony, nowiutki lakier i ludzie kupują. Zresztą nie tylko fendty. Fendt to droga marka więc na zachodzie rolnik kupują go wykorzystuje na maksa. A handlarze łapią najtańsze najbardziej dojechane sztuki. Picują i szukają jelenia.

Ja osobiście zastanawiał bym się poważnie nad zakupem 10 letniego czy starszego fendta. Ze względu na ich skomplikowaną budowę i drogie naprawy. Pierwsza sprawa to rozbudowana elektronika. Na forum sa osoby, które wymieniały już wiązki po kilkanaście tys. Druga sprawa to skrzynia vario. Tak powerschift tez się psuje. Ale prawie nigdy cały na raz. A vario za każdym razem trzeba naprawiać w całości za 30 tys. No i silnik z pompami monoblokowymi. Też nie tani w naprawach i dość trudny w naprawie dla przeciętnego mechanika. (ustawienie pomp)

Podsumowując fendt to fajny traktor ale jak kogoś stać na nowy.

Opublikowano

kolego z tymi pompami to nie taki problem jak piszesz tylko brak klucza do tych pomp no chyba że wiesz gdzie taki dostać oczywiście nie za jakieś kosmiczne pieniądze taki jak w starych mercedesach tylko inny rozmiar proszę o namiary jak ktoś wie

Opublikowano

Nie problem jeśli ktoś miał z tym kontakt i wie o co biega. Dla przeciętnego mechanika, który z łatwością np wyjmie pompę wtryskową w tradycyjnym dieslu np w celu sprawdzenia u pompiarza czy dokonania innej naprawy. Dobór podkładek i ustawienie takich pomp to nie lada wyzwanie. Pompę wtryskową np po naprawie założy wielu mechaników. Takie pompy po regeneracji. Sa praktycznie nie możliwe do ustawienia bez prawidłowo dobranych podkładek i ustawienia. Oczywiście dla przeciętnego mechanika czy rolnika umiejącego coś tam majsterkować a nie posiadającego podkładek i nie mogącego prawidłowo dobrać i obliczyć ich grubości a także ustawić samych pomp.

Opublikowano (edytowane)

wolałbym oryginalny przebieg może nawet te 14000 h  ale oryginalny a nie z 21000 na 8000 zbijany no i jeszcze cena poco płacić więcej za nie oryginalny przebieg i tak myślę że jaki nie znajdę to  albo od razu opony nowe wtedy argument do zbicia ceny mam najlepiej kupić od rolnika a na mechanice  się znamy i remont silnika damy radę sami zrobić  

 

515 c nie ma skrzyni Vario  :rolleyes:  :P

 

Edytowane przez RafaSadowski
Opublikowano

no to kolego ciebie też niech się  to pytanie tyczy wszyscy naprawiają a  na temat klucza do pomp wtryskowych w deutz cisza proszę o namiary , a pytanie nażuca się samo jak sami naprawiacie to skąd macie owy klucz ?

Opublikowano

515 c nie ma skrzyni vario. Ale wiązki instalacji za kilkanaście tys ma. To chyba o wymianie takiej wiązki w serii 500 ktoś tu kiedyś pisał. Silnik to pół biedy, Bo tam jest chyba mwm na zwykłej pompie. Z drugiej strony niby na mechanice się znacie a nie wiecie czy vario czy nie.

Opublikowano

Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem nie udzielał byś się mądrościami z cyklu wtrącę swoje 5 groszy. Nikt nie pisze, że to technologia z kosmosu. Ale że te ciągniki są często gęsto dojechane i odpicowane, liczniki przekręcone a ceny zakupu i napraw wysokie to jest fakt.

Opublikowano

ty jak zwykle wszedzie sie wypowiadasz ze niby taki madry jestes nie majac pojecia na temat danej maszyny tylko bajki piszesz i wdajesz sie w zbedne dyskusje ,gdybys mial jakas wiedze techniczna lub praktyczna to bys nie wypisywal takich basni

Opublikowano

Co to za bzdety z wymienianiem wiązek za kilka tys zł? Kazdą wiązke da się naprawić, a jeśli nie, to zbudowanie jej od podstaw kosztuje ułamek tej kwoty. Wielokrotnie tworzyłem na zamównie wiązki główne do aut które skadały sie z nowych wysokiej jakości kabli, nowych wtyczek i złączy oraz posiadały ekran na odpowiednich przewodach, dodatkowo były pancernie zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym i cena zawsze była o wiele atrakcyjniesza.

Opublikowano

Zajdź jeden z drugim do korbanka i zapytaj ile wiązka kosztuje. To, że ktoś coś tam wytwarza to inna sprawa. Nie każdy właściciel musi zaufać twórcy wiązek gdzieś z Internetu. Nawet jeśli ten dobrze je robi. Nie wspominam już o tym, że wielu rolników, gdy maszyna się zepsuje idzie po prostu do serwisu. Z różnych przyczyn.

Opublikowano (edytowane)

Ok niech będzie ty potrafisz wszystko. Ale widać są tacy co dochodzą do wniosku, że z różnych powodów kilkunastoletnią wiązkę trzeba wymienić. Poza tym wciąż jest mało porządnych i sprawdzonych elektroników, którzy mają czas i chcą się w tym grzebać. A z reguły jest tak, że dobry elektronik/elektryk ma gdzieś jeździć po wioskach za traktorami i po ciemnych stodołach dłubać. Mam kumpla elektronika bez przerwy zawalonego robotą. Woli zrobić coś szybko przy aucie u siebie w garażu i wziąć kasę niż gmerać w ciągnikach. Tak ja wiem, że zaraz pojawią się tacy co napiszą, że nie chce robić bo się nie zna. Ale jak się pracuje to się patrzy, aby dla siebie było dobrze i jak najwięcej zarobić a nie dla kogoś.

Podsumowując nawet 500 jak na swoje czasy była może nie kosmosem. Ale ciągnikiem z bardzo rozbudowaną elektronika. Elektronika jest dobra ale w nowych sprzętach a nie kilkunasto czy kilkudziesięcioletnich. Dlatego warto wziąć pod uwagę, że takich co się znają na silniku jest masa. A dobrych fachowców od elektroniki wciąż nie wielu.

PS nie wiem w czym problem? Napisałem tylko, że ktoś wymienił wiązkę za kilka czy tam kilkanaście tys. A tu takie emocje. Jak ktoś robi to za 200 zł z dojazdem do klienta 200 km to jego sprawa. Jeden robi tak drugi tak.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

ach piszesz trochę głupoty masa ludzi co się znają na silnikach naprawiają tylko czym i jak głupi klucz do pomp pytam gdzie można kupić nikt nie wie to pytanie czym i jak rozbieracie pompy w fendach z silnikiem deutz  czy to tez technologia z kosmosu i wszyscy kupują nowe i mówią że nie da się ustawić

Opublikowano

na podlasiu nic mnie nie zainteresowało jedynie troche ten egzemplarz http://olx.pl/oferta/fendt-515-favorit-wom-tuz-CID757-IDccoi3.html#1c6d7e7ce7  tylko że jest dość drogi poczekam moze po nowym roku coś się pomysli bardziej a w tym roku raczej nic już nie kupę . Ok wyczyszczone :D

 

Jeżeli chodzi co cenę to niewiele tanieją z roku na rok. Mam 515C od 8 lat i gdybym miał ją teraz sprzedać to poniżej 110000 bym nie zszedł, rocznik 96.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v