Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego pisząc "wszyscy" chyba mnie nie masz na myśli, przeczytaj jeszcze raz moją podpowiedz, bo wyszło że miałem sporo racji.

Kolega @Seweryn znów nie błysną z twierdzeniem że ma trzymać cała powierzchnią a z obrazka uszczelki widać że jest wiele punktów w których uszczelka kończy się kilka mm (są otwory) za okuciem i w związku z tym uszczelnienie jest głównie na stalowym pierścieniu a puste miejsca go nie przytrzymują jak co niektórzy to tu sugerują.

Nie potrafisz nic innego tylko łapać za słowa?  Uszczelka ma dolegać do głowicy całą płaszczyzną i to chyba logiczne że miejscami które są zgniatane pomiędzy głowicą a blikiem. Jakoś każdy to wie tylko ty wymyślasz. Jeśli chcesz żeby  służyło jak należy nie ma tutaj sentymentu że w tym jest kanał a tam sranał i nie trzeba. Nie ma na płaszczyźnie głowicy miejsca które traktuje się ulgowo.

Samo zakucie szczelności nie trzyma  i tego chyba tłumaczyć nie trzeba. Jest milion przypadków gdzie wydmuchiwało uszczelkę bo wżer był przy kanale wodnym a nie na zakuciu.  Jest wyraźnie powiedziane jakie mogą być odchyłki na płaszczyźnie głowicy i bez względu na to w jakim są miejscu jeśli są poza tolerancją mogą się przyczynić do wydmuchiwania uszczelki. 

Opublikowano

Omg to szczegół a ja myślałem ,że dopatrzyłeś się jakieś wady w konstrukcji.

 

Dokładnie dopatrzyłem się wady na drugim cylindrze żebyś mnie więcej nie nękał i zebym nie był gołosłownym dla ciebie.

Opublikowano

Tylko , że to nie jest uszczelka od silnika np.; IFY tylko uszczelka do silnika MTZ . Możesz pozostać przekonania , że nie wiem o co chodzi mnie to nie przeszkadza. Chciałem tylko dokładnie wyjaśnić zaistniałą sytuację i myślę , że już wszystko jest OK.

Opublikowano

Witam
Jestem tutaj nowy ale czytałem już sporo tematów na forum.
Nie chce zakładać nowego tematu bo myślę że mam podobny problem do kolegi wyżej szkoda ze nie napisał jak skończył się jego remont.
Teraz do rzeczy o moim problemie otóż ostatnio zaczął mi mtz dymic na niebiesko (na wolnych obrotach już od dawna) potem zaczął rzygać czymś przez wydech po odpaleniu po dłuższym postoju np po nocce lub kilku godzinnym postoju w dzien z poczatku pomyślałem że to olej ale to wygląda bardziej jak ropa z sadzami lub płyn chłodniczy z sadzami. Oleju wcale nie ubywa płyn w chlodnicy ubywa w dodatku skacze do góry aż wylewa się przez korek i wężyk odprowadzająca dlatego nie jestem w stanie określić czy ubywa on przez wydech czy przez to że go wyrzuca Górą. Dodam że mocy wcale nie traci ciagnik lekko na wolnych obrotach jak by nie równo pracował. Wymieniłem końcówki wtryskow bo skoro dymi na niebiesko to pierwsza myśl końcówki okazało się że stare laly lecz po wymianie żadnej poprawy ciagnik po tym jak wypluje przez wydech spora ilość tej cieczy dymi na niebiesko dopóki się trochę nie rozgrzeje i potem raz jest dobrze pracuje ładnie na obrotach i siłę ma a czasem przez dłuższy czas na niebiesko dymi,ściągnąłem mechanika popatrzył popatrzył sprawdził kompresję i stwierdził że na każdym tłoku jest inna powiedział że uszczelka pod głowica i kazał obrobic pole i zaprowadzić do niego bo jeszcze kilka ha do zaorania zostało.
Co myślicie o mojej sytuacji co może go boleć i co wywala przez ten wydech? Dlaczego woda w chlodnicy jest taka zaburzona i wywala ja górą?
Za wszelkie porady z góry dziękuję

Opublikowano

No najczęściej przez uszczelkę pod głowicą. Zdejmiesz głowę zobaczysz jak wygląda.

Kopcenie, bulgotanie płynu w chłodnicy, ubytek płynu, różnice w kompresji, kolor spalin to wszystko może być winą uszczelki pod głowicą.

Opublikowano

No ale jak już rozbieram i wymieniam uszczelka to zawsze planuje odrazu
A wymienić sam nie wymienię bo nie mam sprzętu żeby dokrecic jak należy głowice więc mechanik potrzebny a to już dla mnie remont :-P

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No ale jak już rozbieram i wymieniam uszczelka to zawsze planuje odrazu

A wymienić sam nie wymienię bo nie mam sprzętu żeby dokrecic jak należy głowice więc mechanik potrzebny a to już dla mnie remont :-P

No bez przesady, Iwana nie potrzeba skręcać  kluczem dynamometrycznym. Kiedyś tak składałem perkinsy i żadnemu nic się nie stało.

Opublikowano

Wiadomo wszystko da się zrobić samemu ale jeśli nie ma się doświadczenia ani sprzętu lepiej się za to nie brać i nie narażać się na dodatkowe koszty.
Za rzadko takie naprawy mi się przydarzaja żeby je samemu wykonywać.

w glowicy sa tez takie korki pozabijane cos jakby broki od srodka, u mnie jeden wypchalo i tez plyn szedl na 2 cylindry, 3 najwiecej, na 4 mniej, moze byc tez taka wina.


Dlatego profilaktycznie dam ja do sprawdzenia i ewentualnie do splanowania
Opublikowano

Witam ponownie rozebralem ciagnik i nie wiem co dalej nie znalazłem konkretnej przyczyny uszczelka pod głowica była w niezłym stanie głowica już zawieziona do sprawdzenia i planowania po rozebraniu na jednym tłoku stała woda po wyczyszczeniu i osuszeniu zalalem blok woda żeby sprawdzić czy tuleja nie jest trzasnieta ale ani śladu wody w środku cylindra lecz dziś zauważyłem coś dziwnego na zewnątrz tulei w której stała woda pojawiła się wilgoć tylko dookoła tej jednej co to może oznaczać?

post-45439-0-50258500-1479886221_thumb.jpg

Opublikowano

Kurde czyli jednak bez rozbierania dalej się nie obejdzie wiem że niżej gdzieś w połowie tulei są gumowe uszczelki ale jak by one były winne woda dostawała by się do oleju a tak się nie dzieje pod samą tuleja są cienkie miedziane podkładki regulujące wysokość tulei i wydaje mi się że właśnie ona jest troszkę zanizona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v