Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

w sumie to ktoś wie ile będzie biegów przełączanych pod obciążeniem w tej nowej przekładni? a i na zdjęciu widać że zmienili radio :Dpost-6960-0-07661900-1352360256_thumb.jpg

Edytowane przez pawlo694
Opublikowano

Kiedy mają wprowadzić te nowe modele??

I ja coś znalazłem. http://www.tractorum...land-t5&cat=503

I jedna z najważniejszych zmian ;; siedzenie pasażera

 

 

siedzenie najważniejsze?

 

najlepsze,najważniejsze to to, że będziemy mogli wyposażyć swój ciągnik w skrzynie "electro command"

 

kabina na sprężynach i wiele innych

 

silnik z układem akumulatorowym- alr to to raczej idzie ku ekologii..

 

 

a siedzenie to może sobie każdy tak jak np ja sobie zrobić w t5000...

 

mi się nowe t5 bardzo podobają :)

 

w sumie to ktoś wie ile będzie biegów przełączanych pod obciążeniem w tej nowej przekładni? a i na zdjęciu widać że zmienili radio :Dpost-6960-0-07661900-1352360256_thumb.jpg

 

 

 

- radio-radiem zawsze możemy sobie je zamienić na inne,

za tym radiem w słupku idzie mniejszy dach, lepsza widoczność przy pracy w ładowaczu czołowym a zarazem wystarczająco dużo miejsca na chłodnice klimy...

Opublikowano

wielkość kabiny,widoczność i przestronność jest naprawdę bez zarzutu.

widoczność zarówno przy pracach polowych jaki i z ładowaczem czołowym to duży plus tego modelu ciągnika.

drobiazgi,które mnie nieco irytują...to

niewygodny,moim zdaniem,włącznik kierunkowskazów z prawej strony kierownicy.jakoś to rozwiązanie dla mnie mało logiczne.wystarczyło dżwignie rewersu umieścić nieco wyżej i pod nią zainstalować normalnie dźwignie do kierunkowskazów

a radio...ktoś napisał,że można wymienić...hm...proszę o odpowiedź na jakie???bo ja chętnie bym wyrzucił to co jest zainstalowane fabrycznie,ale...nie mam pomysłu jak to zrobić

Opublikowano

Zawsze można wymienić na takie :lol:

radio.jpg

 

Tam jest radio dedykowane i bez zmiany wnęki czyli najprawdopodobniej całego tego plastiku na słupku na nic innego się go nie zmieni- jeszcze nie wiadomo jak tam jest instalacja zrobiona, a płytki CD chociaż czyta?

Opublikowano

Radio to nie jest to najwazniejsze co ciagnik moze dać rolnikowi :D

 

czy ktos wie czy w tej wersji T5 105 tez bedzie mozna zamowic ta elektryczna skrzynie bo przeczytalem gdzies ,ze tylko w 115.? A co do samej skrzyni to pewnie dziala jak skrzynia duallogik w fiacie bravo.Poprostu zwykla mechaniczna skrzynia w ktorej biegi zmieniaja male silniki elektryczne to duzy plus a zarazem to nie to samo co skrzynia automatyczna.

Opublikowano

T5 ze skrzynią EC to jakby trochę odrębna seria ciągników podobnie jak Proximy u Zetora więc będzie tam też tak samo T5.95 T5.105 T5.115. Warto dodać, że ta skrzynia to zoptymalizowana wersja skrzyni EC montowanej w T6 co czyni T5 EC dłuższym o 30 cm względem wersji DC (Dual Command) i co najważniejsze zmieniono radio na normalne :Phttp://newhollandpresskit.btsadv.com/index.asp?c=&search=_&market=INB&c=NH_T5_Electro_Command_INB&s=1081

@szepi możesz bardziej rozwinąć tą myśl "silnik z układem akumulatorowym"?

Opublikowano

T5 ze skrzynią EC to jakby trochę odrębna seria ciągników podobnie jak Proximy u Zetora więc będzie tam też tak samo T5.95 T5.105 T5.115. Warto dodać, że ta skrzynia to zoptymalizowana wersja skrzyni EC montowanej w T6 co czyni T5 EC dłuższym o 30 cm względem wersji DC (Dual Command) i co najważniejsze zmieniono radio na normalne :Phttp://newhollandpre...mand_INB&s=1081

@szepi możesz bardziej rozwinąć tą myśl "silnik z układem akumulatorowym"?

 

 

chodziło tu o system Common Rail i jego zalety

-precyzyjniejsze zasilanie paliwem

-elastyczniejszy silnik i rezerwa momentu obrotowego

-mniejsze zużycie paliwa której wedłóg mnie już jest małe (T5040 w pracach lekkich z agregatem uprawowym, zasilanym wałkiem obrotu mocy spalił nam od 6,4l - czy to dużo? :D)

 

 

nie wiem jaka jest instalowana pompka paliwa oraz pompa wtryskowa w nowym t5. wie ktoś o tym coś?

 

napewno dostarczona jest przez firmę Bosh lub Delfi z tego co wiem

Opublikowano

@szepi jeżeli wpierw piszesz o CR a potem pytasz o pompę wtryskową to tylko udowadniasz swoją totalną niewiedzę :(

 

 

totalną jak dotąd to widzę, że ty dysponujesz a już na pewno nie większą niż moja... ;)

 

chyba że mnie oświecisz lub wyręczysz w szukaniu w necie co i jak,,, i powiesz w jaką pompę jest wyposażony t5.

 

a z tym radiem to dało by się coś wymyślić....

dla chcącego nic trudnego ;)

 

też mówiłem sobie że z fanfarą będzie roboty w T5000, nie wiedziałem gdzie ukryć kable, że w słupku nie dam rady przeciągnąć przewodów,ale porozbierało się trochę plastików i proszę bez wiochy, brzydoty-to wygląda...

lub siedzenie pasażera też jest zamontowane ładnie....

Opublikowano

poczytaj sobie w sieci,czym jest układ common rail i bedziesz wiedział.

na dobry początek,od siebie,tylko dodam,że tak jak piszą koledzy w T5 nie ma typowego układu zasilania z pompą rzędową lub rotacyjną.

w common rail paliwo jest zasysane ze zbiornika i trafia poprzez filtr do pompy wysokiego ciśnienia. Pompa spręża paliwo,które trafia do szyny common rail i nastepnie poprzez wtryskiwacze do układu spalania.całość sterowana jest elektronicznie przez tzw.komputer

Układ common rail wyeliminował wady wcześniej stosowanych tradycyjnych układów wtrysku paliwa za pomocą pompy.

zalety to min precycyjne sterowanie dawką paliwa,co powoduje mniejszy hałas i mniejsze zużycie paliwa.

wady to wrażliwość na jakość oleju napędowego i oczywiście koszty ewentualnych napraw.

są to nowoczesne i drogie w urządzenia,ale przed cywilizacją nie uciekniesz

tak jak w samochodach powrzechnie stosowane układy common rail wyparły przestarzałe technologie,tak samo dzieje się w maszynach rolniczych

Opublikowano

powyżej opisałeś co ogólnie o CR? bo zapomniałeś że układy CR są różne i niektóre są proste tak jak ten który ty opisałeś a nie które bardziej skomplikowane jak ten bosha'a CR z nieregulowaną pompą wys.ciśnienia:

zbiornik paliwa

elektryczna pompka zasilająca

filtr

popa przetłaczająca

pompa wysokiego ciśnienia

szyna

wtryskiwacz

chłodnica paliwa

czujnik ciśnienia paliwa na szynie

czujnik temperatury paliwa na szynie

zawór regulujący ciśnienie

 

jeśli mówisz do mnie to nie musisz...

jestem na 2 roku szkoły zawodowej

 

i układy CR znam.... ;)

 

i nie wiem czemu piszesz:

poczytaj sobie w sieci,czym jest układ common rail i będziesz wiedział.- co będę wiedział?

po przeczytaniu w sieci będę wiedział jaka pompa jest stosowana w T5.?! aha dzięki za rade :)

Opublikowano

Zawodówka nie wiem czy mam się śmiać czy płakać no ale cóż poziom nauczania z roku na rok coraz niższy :P

O rany witki opadają, uświadom to sobie sobie tam pompy wtryskowej zwyczajnie NIE MA. Jest układ CR zapewne współpraca z Bosch bo tak w Iveco tudzież FPT do tej pory było. Chyba tylko JD z Kubotą korzystają z japońskiego Denso

Opublikowano (edytowane)

Zawodówka nie wiem czy mam się śmiać czy płakać no ale cóż poziom nauczania z roku na rok coraz niższy :P

O rany witki opadają, uświadom to sobie sobie tam pompy wtryskowej zwyczajnie NIE MA. Jest układ CR zapewne współpraca z Bosch bo tak w Iveco tudzież FPT do tej pory było. Chyba tylko JD z Kubotą korzystają z japońskiego Denso

 

ty uświadom sobie to że się pomyliłem myślałem o pompie wysokiego ciśnienia..- mój błąd

może lepiej się popłacz bo jak napisałem że silniki t5 są wyposażone w układ akumulatorowy, to się drapałeś i nie wiedziałeś co to wg jest a teraz nagle świecisz i mówisz że "na pewno współpraca z bosch" przeczytałeś coś w necie i co, więc o czym wy mówimy?- skoro silnik jest iveco no to pompa musi być boscha pytanie teraz jaka:tłoczkowa,z mimośrodem,rotacyjna,z obiegowym pierścieniem krzywkowym....

 

a i nie wiem czemu piszesz"O rany witki opadają, uświadom to sobie sobie tam pompy wtryskowej zwyczajnie NIE MA"

skoro na poprzedniej stronie opisałem przykładowy układ i tam nie ma nic o pompie wtryskowej... ;) pisałem o elektrycznej, przetłaczającej,wysokiego ciśnienia

 

 

po za tym jaką ty szkołę skończyłeś że masz taką opinie o zawodówce?!

 

ja mam czarno na białym tutaj- widzę ile ja wiem a ile np taki amator jak ty..... ;)

 

albo w domu brat kończy technikum mechanizacji rolnictwa i cokolwiek się mu spytam odnośnie mechaniki to on albo nie umie mi udzielić prawidłowej odpowiedzi albo po prostu tego nie wie.... ;)

Edytowane przez szepi
Opublikowano (edytowane)

Ja bardziej w branży elekrycznej obecnie studia II stopnia. Ale wcześniej pisałeś o tej nieszczęsnej pompie wtryskowej i miałem wrażenie, że ciągle się do niej odnosisz.

Wybacz jestem elektrykiem i słowo akumulator to mi się z jednym urządzeniem kojarzy - takie zboczenie zawodowe :P

Edytowane przez adikpl1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v