Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam John Deere 4230 1980 i mam wielki problem. Podczas krótkiej pracy grzeje się, chłodnica została  wymieniona, a pomimo tego nadal się grzeje, że trzeba szybko uciekać do domu, bo jak się zgasi silnik to potem nie odpali, a robota w polu a tu taki kłopot. Jeżeli ktoś wie co to może być to bardzo proszę o podpowiedz. Pozdrawiam i czekam z nadzieją na pomoc.

Opublikowano

Czyli jak się rozgrzeje i go zgasisz, to już nie odpali? Jeśli tak, to silnik się zaciera. Może puchną tłoki i na zimnym silniku nic nie znać, ale jak się rozgrzeje, to się przegrzewa i słabnie aż do zgaśnięcia.

Jak jednak silnik nie ma takich objawów, to wywal termostat.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpis, termostaty wyjęte, woda się gotuje i się grzeje, głowica też została wymieniona, tyle już kasy włożone , a efektu żadnego, no tragedia. nie wiadomo co już myśleć. oleje wszystko ma, filtry nowe. przy pracy nie puszcza chmury, że mu ciężko. Taki ciągnik to przecież mógłby pracowac całe dnie , a on nie wytrzymuje nawet godziny , bo woda się gotuje. 

Edytowane przez JOHN1980
Opublikowano

Nie wiadomo jaka ta głowica, ale załóżmy, że jest OK. No to stawiałbym na kiepskie tuleje lub tłoki. Gdyby zacierał się na panewce, to by było słychać i silnik długo by nie pochodził.

Opublikowano (edytowane)

poprzednia głowica była pęknięta, druga została zakupiona ale używana, bo Ci co chcieli tą starą spawać to im się nie udało,a w tym czasie wszystkie te sześć otworów w silniku były non-stop przelewane naftą, szkoda go trochę bo jest do niego sprzęt, a z drugiej strony pożera kasę i nadal grzeje. nie wiem czy taki ciągnik jak samochody można podłączyć pod komputer by się ujawniła usterka. Teraz pytanie czy te tuleje coś dadzą, a ostatnio złamała się jedna z krzywek na klawiaturze co raczej nie powinno to się stać,słychać go było z daleka jak mu stukało, ale już jest wymieniona , a on nadal grzeje. Poradzćie coś bo naprawdę już można się wykończyć, bo gdyby te części były tak tanie i dostępne jak do innych ,ale to John Deere, który miał taki być dobry, a same z nim kłopoty. 

Edytowane przez JOHN1980
Opublikowano

itam czy przy wymianie głowicy była ona planowana ,jesli nie to jak kolega wyzej pisze uszczelka dowymiany i przy okazji planowanie głowicy, miałem tak samo w john deere 3050, wywalał płyn i grzał się po zgaszenie na garacym nie odpalał, po spalanowaniu głowicy i wymianie uszczelki chodzi bez problemu nawet w duze upały po 30stopni juz drugi rok bez zadbych zarzutow.

Opublikowano

Wszystko miedawno było wymieniane nowe uszczelki, głowica choc kupiona uzywana, to sprawdzona i splanowana, oleje świeże, filtry, ale jak jeżdzi to długo nie pojeżdzi bo się szybko zagrzewa, dziś tylko ledwie godzina i , woda się gotuje, i trzeba szybko uciekać do domu i dlaczego on się tak grzeje ??? Czy może ktoś z Państwa też miał taki problem i coś doradzi

Opublikowano

Głowica może wydawać się OK, ale np. gdyby prowadnice zaworowe były zbyt ciasne, to też silnik może się grzać i potem nie będzie chciał się obrócić. Jeśli ta głowica była regenerowana, to nie wiadomo, czy prowadnice były ruszane i czy są spasowane. W jaki sposób ta głowic była sprawdzana?

Opublikowano

a czy głowica jest od tego typu silnika sprawdzał ktoś to bo może jest różnica i nie pasuje któryś kanał do chłodzenie bo tych modeli i silników jest sporo na oko wydaje się ok a w praktyce bywa różnie a moze blok silnika za kamieniony jak chodził na wodzie i nie ma chłodzenia trzeba by sprawdzić kanały w bloku czy są drożne

Opublikowano (edytowane)

Skoro stara głowica pękła to problem pewnie nie leży w głowicy czy uszczelce czy planowaniu. jak ktoś pisał. Trzeba pompę sprawdzić. A jak już była ta głowica zdjęta to trzeba było cylindry obejrzeć. Pewnie silnik i tak do remontu już jest. Oczywiście trzeba sprawdzić czy wszystkie otwory głowicy pokrywają się z uszczelka i blokiem.

PS tu nie ma co wróżyć z fusów czy pisać bajki o prowadnicach czy płynie. Trzeba ciągnik dać dobremu mechanikowi. A nie samemu lepić na raty bo taniej. Przeważnie takie lepienie wychodzi drożej niż raz a dobrze zrobiony silnik.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Witam i dziękuję za liczne odpowiedzi i porady.Tak, ale to robi mechanik, ale nie specjalizujący się w JD. Naprawia inne ciągniki, ale jeszcze okazuje się , że w chłodnicy woda bąbluje, Coś musi być nie tak skoro sie grzeje. Nawet gdyby oczyścic blok z kamienia, to czym ? Jakim płynem. Ciągnik chodził na wodzie. Poprzedni właściciel mówił, że jest wszystko dobrze, ale chyba nie powiedział prawdy. On tak grzeje, że jak się siedzi w kabinie to wali od niego gorąco.a po wygaszeniu ciągnika bardzo, bardzo  długo wystyga Czy może jest gdzieś jakiś przełącznik, nic nie wiadomo, nie mamy do niego książki instrukcji obsługi, byłoby łatwiej, a tak to nic nie wiadomo co jest. poradzcie proszę.

Opublikowano

skoro sie grzeje i w chłodnicy babluje  to znaczy że ucieka kompresja zsilnika i albo walnieta uszczelka, albo głowica lub dziura w ktorejs tulei. jesli sie grzał przed wymiana glowicy to tez wymiana głowicy ktora pekła trzeba sprawdzic pompe wody  i wiskoze w wentylatorze chlodnicy.

Opublikowano
Dnia 25.09.2015 o 22:14, WojtekSzczerbacki napisał:

Panowie to jest wentylator przy chłodnicy i to wszystko przez niego teraz to trzeba pompa wody do wymiany ,głowica do zwalenia nowa uszczelka 

 

i wentylator do naprawy 

 

 

O

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v