Skocz do zawartości
pawel2593

3130 nie działa wspomaganie i podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel2593    0

Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz2    9

Raczej z jednego źródła kolega na 3140 i ma tak samo tyle ze u niego jesczze jakoś działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

prawdopodobnie przednia pompa od hydrauliki jest do regenarcji , albo co najgorsze druga tez znajduje sie ona w srodku skrzyni biegów jej funkcja jest podanie oleju do popy głownej znajdujacej sie z przdu ciagnika.Przednia pompa zkłada sie z kilku małych tłoczków a pompa ze skrzrni biegów jest złozona z dwóch kół zebatych. Niestety nie jest to tania impreza ;) .Na twoim miejscu sprubowal bym zregenerowac narazie tylko przednia pompe i wtedy zobaczyc jak to bedzie dzialac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hermes    0

Pompę wewnętrzną też można regenerować ,przyczyną mogą być też nieszczelności od pompy wew. do głównej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

witam kolego sprawdź stan oleju na zapalonym silniku ktoś też miał podobny problem że mu podnośnik szarpał okazało się że miał za mało oleju w skrzyni a sprawdzał stan na zgaszonym silniku. Więc radzę sprawdzić stan oleju niż zaraz brać się za rozbieranie ciągnika jeśli stan będzie ok radzę sprawdzić ciśnienie jakie pompa podaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

Na początek zacznij od poziomu oleju. Znajomy też ma 3130 i na początku wspomaganie mu sie jakby zacinało i cieżko kręciło sie kierownica bo miał za mało oleju. Niewiem czy z podnośnikiem coś się wtedy działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2593    0

]Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jaki rodzaj oleju leje się do JD, bo wydaje mi się że idze tam jakiś specjlany....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

Nazwy nieznam ale olej był u niego ''zielony'' jakis. Weź troche tego oleju i wg koloru można dobrać. Ja tak do kombajnu kupowałem bo miałem czerwony a nieznałem marki i w sklepie tak dobrałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Po kolorze to sobie mozesz buty dobrac a nie olej do ciagnika. Chlopaki nie rozwalajcie mnie takimi wypowiedziami bo sie pogrążacie calkowicie. Olej w skrzyni ma byc hydrauliczno-przekladniowy spelniajacy norme J20C i tego nalezy sie trzymac. Po drugie ten olej nalezy wymieniac co 1000 mth a filtry co 500. To nie jest "60" ze jeden olej na cale zycie a potem narzekanie ze JD sie psuje i droga naprawa bo za takie gadanie to bym dał w morde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

najważniejsze wymieniać oleje filtry a nie będzie się psuć jeśli ktoś od początku dobrze serwisował Jd to przez całą eksploatacje nie będzie nic naprawiać jedynie części zużywające się końcówki kierownicze,opony itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2593    0

Witam ponownie.

Czy olej UTTO AGRO 10W - 30 będzie odpowiedni do JD 3130 ?? Jest to olej przekładniowo - hydrauliczny, spełniający norme J20C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heyder    0

Witam! Również posiadam model 3130 od 8lat. I co nie co mogę podpowiedzieć. Męczyłem i męczę się ciagle z hydrauliką,po zakupieniu traktora wymieniłem po paru tyg wewnętrzną(zasilającą) pompę.

Najważniejsze to wymieniać systematycznie filtry! w tym modelu nie polecam kipowania przyczep, ogólnie oszczedzać wyjścia hydrauliczne! czemu? filtry w naszych JD są strasznie czułe, kipując przyczepy (niekiedy pozyczone)byłem zmuszony 3 razy w roku wymieniać filtr główny i oleje!

Stosować dobry! olej najważniejsze aby nie był za gesty- wtedy traktor gdy jest zimny słabo podnosi!Polecam i nawet servis poleca Titan Hydramot

Problemy z podnoszeniem

jest kilka filtrów jeden główny pod tylnym mostem, obok niego jest długi rurkowy filtr od pompy zasilajacej, w pompie głównej 43cm3 jest również filtr z metalowej siateczki również wypada go wyczyścic.

jeżeli filtry są czyste i dalej problemy z podnoszeniem najlepiej sprawdzic ciśnienie układu( zegar do 20barów podpinamy pod wykip)wynik powyżej 10bar jest odpowiedni.

Gdy ciągnik tylko słabo podnosi (a inne hydrauliczne rzeczy działają odpowiednio) usterką mogą być walnięte uszczelniacze na tłoku podnośnika,wtedy również traktor po zgaszeniu bedzie opuszczał maszynę. Można to naprawić bez zdejmowania kabiny. Aby zobaczyć czy to własnie taka usterka należy odkręcić korek wlewu oleju i podnosząc maszynę do góry obserwować czy olej nie rozchlapuje się z cylindra tłoka podnosnika. Jeżeli to taka usterka polecam oddanie całego cylindra do zakładu zajmującego się naprawiniem pomp(mam namiar na taki)założą uszczelką z fibry. Wychodzi naprawa o wiele taniej, i w przypadku porysowanego cylindra jest to najlepsza opcja, gdyż ja wymieniałem na zestaw naprawczy od JD i nowe uszczelniacze padły po 2 miesiacach.

 

 

Obecnie mam dalej problem z podnoszeniem gdyż po odkręceniu filtra na pompie głównej i wsadzeniu go ponownie ciśnienie jest powyżej 10bar gdy ciągnik popracuje z 2 dni ponownie ciś spada do 5 bar. Ponowne wyjęcie i wsadzenie filtra ciś 10bar.I tu zwracam się z prośbą może wiecie co to za przypadłość?

Jeżeli macie jakieś inne usterki piście śmiało po tylu latach obcowania z tym traktorem mogę pomóc. :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sleny    1

Kolego a mógłbys zrobić zdjęcie w którym miejscu w pompie jest ten filtr i dodać go tutaj. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heyder    0

Filtr znajduje się od dołu pompy głównej będą tam 2 duże łby śrub na klucz 30 i 32 obok siebie. Z jednej śruby wychodzi wężyk. 2 śruba klucz 32 właśnie tam znajduje się filtr trzeba go wyciągnąć(przydadzą sie małe palce)w środek tego filterka wchodzi sprężyna. Z powodu słabego dostępu najlepiej odkrecić również tą śrubę z wychodzącym wężykiem(tylko ostrożnie aby nie pogubić cześci które są w środku sprężyna tłoczek, i malutka podkładka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pos    0

;)

Edytowano przez pos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6
-_- wydaje mi się, że kolega @Heyder najlepiej opisał problem, wiesz mi na pewno ma ten ciągnik i wie co pisze, a nie co to tylko słyszeli, że w sąsiedniej wsi jakiś gospodarz miał podobny problem to sprzedał JD 3130 na złom i kupił sobie nowego Fendta :D za 250 tys. na 15 ha, unikaj takich doradców, przed wpakowaniem się w kosztowny remoncik z pompami hydrauliki to ostateczność, wbrew opinii kibiców z sąsiedniej wsi, te pompy właściwie eksploatowane są bezawaryjne :o sprawdź poziom oleju na pracującym silniku, przczyść filtry lub wymień jeżeli zajdzie taka konieczność, w przewodach hydrauliki są jeszcze zawory zwrotne takie kulki ze sprężynkami :huh: być może podszedł tam jakiś papruch i puszcza delikatnie olej :blink: mam JD 3030 SL od 2004r i jest katowany niekiedy ale to znosi i wzbudza ogólny podziw :rolleyes: dwa razy nie chciał mi tylko opuścić pługa ale dzięki pomocy kolegów na forum i z tym się uporałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lgoralsk15    0

Witam kupiłem niedawno john deere 2140 bez przedniego napedu 80 rok jest to moj pierwszy john deere wiec szczeze powiem ze nie mam zielonego pojecia o nich i mam powazny problem,siałem w polu idzie wszystko pieknie ładnie ale po godz moze dwuch dopnosnik słabo podnosi a jak podniesie to okropnie szarpie az ten siewnik mało sie nie rozleci druga sprawa jak tak sie stanie to i wspomaganie mi nie działa krece w prawo czy w lewo jedzie prosto wogule nie reagule wspomaganie ledwo do domu zjechałem z pola dopiero po jakims czasie:-( jak mu przegazuje tak pozadnie do zadziała ale spadnie z obrotów i znowu to samo prosze o jakas rade co mam zrobic czy pompa któras mi siadła bo z tego co wiem jest dwie pompy i wcale one tanie nie sa czy moze poprostu jest zapowietrzony bo wymieniałem przewody olej mam na maxa nawe powiem ze troche ponad na zapalonym silniku oczywiscie sprawdzałem prosze o rade ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

to jest efekt pompy która już poprostu wysiada musisz sie wpiaśc najpierw pd 1 póżnije pod 2 z zegarem i sprawdzic ciścnienie na ciepłym i wtedy zobaczysz co i jak ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

nigdy w życiu obie pompy w tym JD by nie padł a powiedz mi czy działa Ci WOM półbiegi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lgoralsk15    0

Pół biegi działaja bez problemu i WOM tez słyszałem ze moze być to wina filtrów wiec kupiłem filtry i ten hydrauliczny pod spodem tez i nic to niedało a na dodatek podobno jest jeszcze jakis filtr gdzies w nim ale nie mam pojecia gdie przygladałem sie ostatnio z godzine i ja tam nic nie widze zeby jeszcze jakis filtr był, a moze jest zabrudzony smok co zasysa olej tylko gdzie on jest gdzie sie to znajduje nie mam pojecia .Moim zdaniem to nie moze byc wina pompy bo jezeli pompa by była zepsuta to i na zimnym oleju by sie tak działa a jest dobrze rozgdzeje sie i koniec jak chodzi na pełnych obrotach wszystko działa a jak a wolnych to koniec nie wiem juz sam co mam robic z tym problemem czy mechanik go czeka czy sam znajde przyczyne moze mi ktos cos podpowie co zrobic z tym gdziesz szukac przyczyny i od czego zaczac ????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxrolnik    0
Napisano (edytowany)

Witaj ja mam 2850 ale co w sprawie hudrauljki to chyba to samo tu masz link do smoka ssącego nr 46.51

http://www.fotosik.p...33878db887.html

a co do chudrauliki to sprawdż na gorącym oleju czy wzbiorniczku nad pompą gówną jest olej bo ona musi być doładowana olejem stej pompy ze skrzyni i jeszcze morzesz sprubować zaslepić orbitrol wulkładzie kierowniczym bo umnie była jego wina.

Edytowano przez maxrolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

Tak jak kolega pisze sprawdź zbiornik oleju nad pompa czy jest tam olej dalej a może najpierw luknij na odpalonym silniku czy masz stan oleju, jeśli układ niskiego ciśnienia (półbiegi, WOM) działają poprawnie to nie musisz martwić się o ten drugi filtr (ssak) który siedzi w nim bo jest on jeszcze w dobrej kondycji. Sprawdź manometrem jakim jakie ciśnienie podaje pompa możesz wpiąć się w wyjście hydrauliki z tyłu traktora powinno być 190 bar, przyczyn w JD może być wiele i często może być to głupotka totalna jak zablokowany jakiś zawór przez brudy, Hydraulika w JD nie jest prosta i ja sam jeszcze w swoim traktorku jej nie rozwikłam bo mam problem jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lgoralsk15    0

Powiem tak wczoraj robiłem w polu noi stało sie tak jak zawsze i zrobiłem tak jak mówicie dolałem tego oleju to zbiornika nad pompa duza, widac ze jest w niej olej ale czy musi byc ,pełniutki pod sam korek czy jak bo u mnie to jest gdzies tak z wieksze poł a co najlepsze leje ten olej i nic nie przybywał gdzies ten olej szedł i szedł .To do tego smoka to od srodka kabiny trzeba sie dostac <sprawdzic orbital tzn jak to zrobic i gdzie to jest bo naprawde jestem zielony jak ten ciagnik ;-)????

 

Powiem tak wczoraj robiłem w polu noi stało sie tak jak zawsze i zrobiłem tak jak mówicie dolałem tego oleju to zbiornika nad pompa duza, widac ze jest w niej olej ale czy musi byc ,pełniutki pod sam korek czy jak bo u mnie to jest gdzies tak z wieksze poł a co najlepsze leje ten olej i nic nie przybywał gdzies ten olej szedł i szedł .To do tego smoka to od srodka kabiny trzeba sie dostac <sprawdzic orbital tzn jak to zrobic i gdzie to jest bo naprawde jestem zielony jak ten ciagnik ;-)????

 

A co do stanu oleju to jest ho ho ponad max na zapalonym olejuten orbital co to i gdzie to i jak to zaslepic ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxrolnik    0

Kolego ja zrobiłęm to tak założyłem przezroczsty wężyk naprzukłąd pasuje od dojarki i jak rozgrzeje ci się olej to on musi cały czas wpływać do chłodnicy olej a pużniej wraca do skrzyni a co do dolewanja oleju to masz styłu kabiny wlew a co do filtra ssącego to musisz spuscić olej ze skrzyni a filter znajduje się styłu przy tylnim moście z prawej strony tak jak nazdjęciu przyjży się pozdrawjam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×