JOHN1980

John Deere 4230 prosi o pomoc !!!

Polecane posty

JOHN1980    0

Witam, mam John Deere 4230 1980 i mam wielki problem. Podczas krótkiej pracy grzeje się, chłodnica została  wymieniona, a pomimo tego nadal się grzeje, że trzeba szybko uciekać do domu, bo jak się zgasi silnik to potem nie odpali, a robota w polu a tu taki kłopot. Jeżeli ktoś wie co to może być to bardzo proszę o podpowiedz. Pozdrawiam i czekam z nadzieją na pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Czyli jak się rozgrzeje i go zgasisz, to już nie odpali? Jeśli tak, to silnik się zaciera. Może puchną tłoki i na zimnym silniku nic nie znać, ale jak się rozgrzeje, to się przegrzewa i słabnie aż do zgaśnięcia.

Jak jednak silnik nie ma takich objawów, to wywal termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JOHN1980    0

Dzięki za odpis, termostaty wyjęte, woda się gotuje i się grzeje, głowica też została wymieniona, tyle już kasy włożone , a efektu żadnego, no tragedia. nie wiadomo co już myśleć. oleje wszystko ma, filtry nowe. przy pracy nie puszcza chmury, że mu ciężko. Taki ciągnik to przecież mógłby pracowac całe dnie , a on nie wytrzymuje nawet godziny , bo woda się gotuje. 

Edytowano przez JOHN1980

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

XMK13    398

Nie wiadomo jaka ta głowica, ale załóżmy, że jest OK. No to stawiałbym na kiepskie tuleje lub tłoki. Gdyby zacierał się na panewce, to by było słychać i silnik długo by nie pochodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JOHN1980    0

poprzednia głowica była pęknięta, druga została zakupiona ale używana, bo Ci co chcieli tą starą spawać to im się nie udało,a w tym czasie wszystkie te sześć otworów w silniku były non-stop przelewane naftą, szkoda go trochę bo jest do niego sprzęt, a z drugiej strony pożera kasę i nadal grzeje. nie wiem czy taki ciągnik jak samochody można podłączyć pod komputer by się ujawniła usterka. Teraz pytanie czy te tuleje coś dadzą, a ostatnio złamała się jedna z krzywek na klawiaturze co raczej nie powinno to się stać,słychać go było z daleka jak mu stukało, ale już jest wymieniona , a on nadal grzeje. Poradzćie coś bo naprawdę już można się wykończyć, bo gdyby te części były tak tanie i dostępne jak do innych ,ale to John Deere, który miał taki być dobry, a same z nim kłopoty. 

Edytowano przez JOHN1980

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacperDemczuk    104

spróbuj go zalać płynem
zmień uszczelkę pod głowicą. rozszczelnił się i gubi ciśnienie i dla tego nie pali jak jest rozgrzany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smatyl    3

itam czy przy wymianie głowicy była ona planowana ,jesli nie to jak kolega wyzej pisze uszczelka dowymiany i przy okazji planowanie głowicy, miałem tak samo w john deere 3050, wywalał płyn i grzał się po zgaszenie na garacym nie odpalał, po spalanowaniu głowicy i wymianie uszczelki chodzi bez problemu nawet w duze upały po 30stopni juz drugi rok bez zadbych zarzutow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JOHN1980    0

Wszystko miedawno było wymieniane nowe uszczelki, głowica choc kupiona uzywana, to sprawdzona i splanowana, oleje świeże, filtry, ale jak jeżdzi to długo nie pojeżdzi bo się szybko zagrzewa, dziś tylko ledwie godzina i , woda się gotuje, i trzeba szybko uciekać do domu i dlaczego on się tak grzeje ??? Czy może ktoś z Państwa też miał taki problem i coś doradzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Głowica może wydawać się OK, ale np. gdyby prowadnice zaworowe były zbyt ciasne, to też silnik może się grzać i potem nie będzie chciał się obrócić. Jeśli ta głowica była regenerowana, to nie wiadomo, czy prowadnice były ruszane i czy są spasowane. W jaki sposób ta głowic była sprawdzana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    393

a czy głowica jest od tego typu silnika sprawdzał ktoś to bo może jest różnica i nie pasuje któryś kanał do chłodzenie bo tych modeli i silników jest sporo na oko wydaje się ok a w praktyce bywa różnie a moze blok silnika za kamieniony jak chodził na wodzie i nie ma chłodzenia trzeba by sprawdzić kanały w bloku czy są drożne


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Skoro stara głowica pękła to problem pewnie nie leży w głowicy czy uszczelce czy planowaniu. jak ktoś pisał. Trzeba pompę sprawdzić. A jak już była ta głowica zdjęta to trzeba było cylindry obejrzeć. Pewnie silnik i tak do remontu już jest. Oczywiście trzeba sprawdzić czy wszystkie otwory głowicy pokrywają się z uszczelka i blokiem.

PS tu nie ma co wróżyć z fusów czy pisać bajki o prowadnicach czy płynie. Trzeba ciągnik dać dobremu mechanikowi. A nie samemu lepić na raty bo taniej. Przeważnie takie lepienie wychodzi drożej niż raz a dobrze zrobiony silnik.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

silnik masz ok spr pompe wody jak juz ci pisza tez to kiedys przerabialem w 1634 pompa sie krecila a wirnik stal w miejscu a temp 100 pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JOHN1980    0

Witam i dziękuję za liczne odpowiedzi i porady.Tak, ale to robi mechanik, ale nie specjalizujący się w JD. Naprawia inne ciągniki, ale jeszcze okazuje się , że w chłodnicy woda bąbluje, Coś musi być nie tak skoro sie grzeje. Nawet gdyby oczyścic blok z kamienia, to czym ? Jakim płynem. Ciągnik chodził na wodzie. Poprzedni właściciel mówił, że jest wszystko dobrze, ale chyba nie powiedział prawdy. On tak grzeje, że jak się siedzi w kabinie to wali od niego gorąco.a po wygaszeniu ciągnika bardzo, bardzo  długo wystyga Czy może jest gdzieś jakiś przełącznik, nic nie wiadomo, nie mamy do niego książki instrukcji obsługi, byłoby łatwiej, a tak to nic nie wiadomo co jest. poradzcie proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smatyl    3

skoro sie grzeje i w chłodnicy babluje  to znaczy że ucieka kompresja zsilnika i albo walnieta uszczelka, albo głowica lub dziura w ktorejs tulei. jesli sie grzał przed wymiana glowicy to tez wymiana głowicy ktora pekła trzeba sprawdzic pompe wody  i wiskoze w wentylatorze chlodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JOHN1980    0

Witam, dziękuję wszystkim za porady, może narazie spróbuję wyczyścic z kamienia, ale co mu wlac, są jakieś płyny czyszczące z kamienia???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jest wentylator przy chłodnicy i to wszystko przez niego teraz to trzeba pompa wody do wymiany ,głowica do zwalenia nowa uszczelka 


i wentylator do naprawy 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dmnk217
      Niedawno zakupiłem JD 2650 z 90r. i na przeciwko gazu ręcznego po drugiej stronie kkierownicy jet taki sam drążek który jest do przyśpieszania jazdy i zwalniania. Mam takie pytanko jak tego używać bob wiecie zacznę się bawić i zj**ie. Ogólnie to mi chodzi czy można to włączać w czasie jazdy czy tylko na sprzęgle.
    • Przez Grześ220
      Panowie mam 2140 i taki problem wymieniłem wkład tego zaworu na nowy i moje pytanie brzmi Ile powinno być podkładek nr 7 na rysunku według katalogu czesci powinno być ich 7 sztuk . Mam TURa i hamulce hydrauliczne czy muszę mieć 7 czy mniej jak mam dodatkowe odbiorniki ?

    • Przez Yatamoto
      Witam wszystkich :lol: .
      Jestem posiadaczem (jak w temacie) Jd 3040 od pół roku. Od niedawna mam problem z podnośnikiem. Nie chce opuszczać podniesionych sprzętów. Wcześniej jeszcze opadał z gruberem ponad 1t a teraz pług ok. 0.7 t wisi z 20 sekund zanim dotknie gleby a i nawet podnośnik ziemi nie ustępuje żeby się łatwo pług zanurzył. Nie da się orać. Prosiłbym o poradę co jest tego przyczyną. Dodam, że olej (albo raczej płyn hydrauliczny) w tylnym moście jest na minimum, może od tego też zależy? Proszę o odp.
    • Przez Wojtek_250
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem tutaj nowy i proszę o pomoc, kupiłem sobie JD 2130 był on rozebrany przez poprzedniego właściciela do malowania, między innymi wyciągnięta była pompa hydrauliczna przed silnikiem i rurki łączące ją z skrzynią. Poprzedni właściciel mówił że przed rozkręceniem wszystko było w porządku. Ja wyczyściłem wszystko i poskładałem hydraulikę zmieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej, odpaliłem traktor trochę oleju ubyło w skrzyni więc dolałem i odpaliłem jeszcze raz ale nie działa wspomaganie i podnośnik, wom się załącza a a żółw i zając działa poprawnie. wlałem kilka litrów oleju do tego zbiornika z przodu nad pompą i wtedy przez chwilę działało wspomaganie dopuki był tam olej. niewiem co jeszcze mogę sprawdzić i zrobić, olej w skrzyni jest teraz trochę ponad maximum, czytałem na forum o zaworkach w przewodach więc jeszcze się zastanawiam czy dobrze rurki zkręciłem. Pasowało mi tak że ta która idzie z skrzyni do chłodnicy oleju jest bliżej koła i w niej nie było zaworka, druga ta bliżej środka miała zaworek i przykręcona była bezpośrednio do pompy (niewiem czy to jest poprawnie i kiedy nią idzie olej) zaworek jest jeszcze w tej śrubie co zakręca się na tym zbiorniku z olejem z przodu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze mogę zrobić bardzo proszęo pomoc męczę się już z tym dość długo i nie mogę sobie poradzić, mój mail w razie czego wbanach@interia.pl Z góry dziękuję i Zyczę wszystkim Wesołych Świąt, pozdrowienia.
    • Przez jacekholandia
      Witam przy john deere 2850 mrugają kontrolki . Na początku po odpaleniu wykrzyknik . A po dodaniu gazu mrugają te co na zdjęciu i przerywacz Po odłączeniu przerywacza świeci tylko olej na stałe . dodatkowo nie świecą światła stopu a światła mijania świecą cały czas nawet po wyjęciu kluczyka. Czy może gdzieś coś się przetarło czy cuś ?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.