Skocz do zawartości
OutQontrol

Kontrolka mtz 82

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

Panowie a reszta tych kontrolek jest od czego? Bo mi nie działają a czujniki i kable mam ok. Ta a3 jest od wody ale ja nie mam żadnego czujnika przy chłodnicy tylko czujnik w głowicy od zegara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze dodatkowe zabezpieczenie. Na zegar ciągle się nie patrzy bo nie wpada w oczy. A jak kontrolka się zapali to od razu ją widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chociaż jeden tu logicznie myśli. Wskaźniki zegarowe, a tym bardziej cyfrowe to kompletne nieporozumienie w ciągniku. Kierowca ma się skupiać na pracy, a nie na tym czy ciśnienie oleju wynosi 3,6 bar czy 3,7 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Ja planuje w swoim ruski założyć zbiorniczek wyrównawczy i tą kontrolke pod niego podłączyć jak się da oczywiście ;-)

Elektrotechnik mimo twojego logicznego myślenia z którym w sumie si zgadzam w mtz-cie jest kontrolka zaniku ciśnienia oleju a kolega chce założyć drugą podłączona do zbiornika wyrównawczego. W jaki sposób i po co?????  Pojęcia nie mam.

 

Sam manometr ciśnienia oleju przydaje sie jedynie do diagnozowania stanu technicznego silnika co robi się może raz na kilka lat. Poza tym faktem jest totalnie bezużyteczny.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chce zbiorniczek wyrównawczy od wody. Żeby działał jak w samochodzie że jak ujdzie trochę płynu to się kontrolka zapali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

I po co? Rolę zbiornika wyrównawczego pełni górny zbiornik chłodnicy. Zbędny bajer w tym przypadku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ale jeżeli ujdzie trochę płynu to tylko zegar to pokaże a ciągle się na niego patrzyć nie będę. A tak to kontrolka się zapali i od razu wiadomo że coś nie tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Ty wyciek uzupełnij a nie kombinuj to patrzyć do chłodnicy nie będziesz musiał.  Nie wspominając o tym że jest coś takiego jak OC i to twój obowiązek tam zaglądać. 

Szkoda twojej roboty i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wyciekow ale co jak pęknie guma od chłodnicy? Nie zawsze się zauważy zwłaszcza w nocy. A tak zanim woda ujdzie w chłodnicy to już kontrolka się zapali. Tak miałem kiedyś w c360 tylko szczęście że na zegar spojrzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

No właśnie.... na zegar trzeba patrzyć. Jeśli wyleci płyn a silnik dobije do setki i go zgasisz to nic my nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jak jest zbiorniczek z kontrolka to w chłodnicy będzie woda do pełna i zapali się światło co od razu rzuca się w oczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Nie wiem kolego jak ty, ale ja dzisiaj kultywując 2ha na zegar spojrzałem chyba z 15 razy jak nie lepiej. Poza tym wąż nie pęka od tak sobie. Jak jest stary i skruszały to owszem, ale jeśli przed sezonem widać jego nędzny stan to powinno się wymienić. Z doświadczenia powiem tylko tyle, że - do tylnych roboczych mam kontrolkę żeby przypadkiem nie włączyć( to bardziej związane z ojcem ). Teraz doszedłem do wniosku, że tylko irytuje mnie. Moim zdaniem to założysz zbiorniczek kontrolkę trochę kabli, a przyda Ci to się jak kur.... majtki. Wiadomo sprzęt jest Twój to możesz sobie zakładać nawet big bena na dachu. Także popieram Seweryna20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

Od czego jest ta kontrolka różowa pierwsza od prawej strony ? Miga u mnie, mam 2 pdfy do mtza ale w żadnym nie ma tej kontrolki. Ma ktoś instrukcje do mtza z 94r ?

 

 

5597021100_1438692895.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

Dzięki :P

 

W każdym mtz'cie jest zawór ciepłe/zimne od nawiewu ?

 

Jak ściągnąć tą całą podsufitkę aby dostać się do silników od nawiewu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Podnosisz dach i masz dostęp a jeśli kiepski to po bokach są po dwie śrubki zdaje się M8, odkręcasz i podsufitka spada. Pamiętaj odłaczyć kable i przewody nagrzewnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez BlackWhite
      Witam
      Jaką polecacie prasę z rotorem i nożami do MTZ 82 ???
    • Przez piter125
      Witam
      W tym miejscu cieknie mi ropa nie wiem jak zlikwidować wyciek ponieważ boję się że coś rozreguluje. Będę wdzięczny za pomoc

    • Przez endrju
      Witam , mam problem z moim Mtz'tem 82 (rok 89) problem polega na tym że obydwa koła przednie przy szybszej prędkości się blokują (hamują) jedyna opcja to jazda na 1szym biegu , na wyższych przełożeniach koła natychmiast się blokują , jak cofnę trochę i poruszę do przodu to się odblokują ale problem się powtarza . Odkręciłem wałek od napędu i to samo . Żadna obudowa nie jest pęknięta , stało się to nagle jechałem z dość dużą prędkością i przednie koła nagle się zablokowały . Nie wiecie z czym może być problem ,za co się zabrać ? czyżby to mechanizm różnicowy ? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi
    • Przez krzysiokal
      Witam proszę o podpowiedź jak mogę przerobić mtzta tak aby odpalał z kazdej pozycji dźwigni biegów. Wiem, że się da się tylko nie wiem jak. Aktualnie muszę ustawić dźwignię na I (czyli biegi terenowe) wtedy rozrusznik kręci. A jak to przerobić aby kręcił na sprzęgle w każdej pozycji ? Mtz rok 1990. Nie moje zdjęcie ale wygląda podobnie
    • Przez bizonzo56user
      chciałbym z ojcem wyremontować naszego mtza i chciałbym się dowiedzieć ile może to kosztować trzeba zrobić hamulce,cała instalacja ele nowa,malowanie całego ,zamiana kabiny bo stara jest zgnita ,uszczelnienie,hydraulika,silnik był zrobiony wiosną,jak można go wyczyścić ze starego zaschniętego oleju i jak go przygotować do malowania.I jakiej farby użyć
×