News
BAD80

MTZ-82 - nie podnosi dźwignią obok siedzenia

Polecane posty

BAD80    2

Witam, no i kolejny problem z MTZ-em 82 z 1996r. - nagle przestał podnosić wajchą tą obok siedzenia, jak tylko go kupiłem to żeby podnieśc to trzeba było dynamicznie przesunąć ją do tyłu, aż stuknęło bo inaczej nie podnosił. Teraz całkowicie przestał, żeby podnieść to trzeba jednocześnie trzymać tą wajchę obok siedzenia i pociągnać pierwszą z prawej tu przy kierownicy. Rozkręciłem obudowę dźwigni tych przy siedzeniu ( przy okazji zobaczyłem, że poprzedni właściciel pogłębił ten rowek w którym się porusza ta dźwignia, tak, by bardziej szła do tyłu), bo ponoć znajduje się tam regulacja, no i owszem znajduje się, ale już do końca skręcona, że już nie da rady podkręcić. Odkręciłem siedzenie i ta klapę w podłodze, no i krzyżak wałka wygląda w porządku. Próbowałem śrubokrętem przekręcić ten krzyżak bardziej, ale tez nie podnosi. Znajomy stwierdził, że to już ten nowszy typ regulatora bodajże R-80. Co może go boleć? przerabiał ktoś już ten temat? Zaczyna mnie wkur..zać ten ciągnik delikatnie bo stale jakoś coś wyskakuje, dopiero jedno się zrobi to już coś innego:/ z góry dziękuję za odpowiedzi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    27

Przerabiałem ten temat. Miałem identyczne objawy i u mnie wystarczyło wymienić uchwyt z taką plastikową tylejką. Podtrzymuje on dźwignie która idzie do krzyżaka i jest przykręcona na trzy śruby. Na pewno pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

i ten plastik byłby odpowiedzialny za to? myślałem że już mnie nic nie zdziwi w tych ruskich produkcjach:) ten cały uchwyt jakoś tak dziwnie chodzi bo widze do cienkiej blachy jest przykręcony:) ten cały regulator tez jakoś lekko się rusza:) zrobiłem fotki bo może ja czegoś nie zauważam, a co może być oczywistym defektem:) a czy można jakoś zrobić tak by z powrotem była regulacja tutaj przy tej dźwigni na tym drucie? Zasyfione to trochę, ale tyle co odkręciłem ta klapę i taki to widok się ukazał mi:)post-37116-0-77691200-1351009252_thumb.jpgpost-37116-0-84236100-1351009277_thumb.jpgpost-37116-0-71659400-1351009295_thumb.jpgpost-37116-0-89513300-1351009318_thumb.jpgpost-37116-0-63786300-1351009352_thumb.jpgpost-37116-0-30169700-1351009381_thumb.jpg

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    809

Tak, i wszelkie luzy prowadzące od dźwigni w kabinie do rozdzielacza. Niby śmieszne ale prawdziwe, to samo przerabiałem w swoim. Belarus na szczęście jeszcze nie miał tego ale jestem przygotowany na podobne defekty jak w mtz;]


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

teraz sam już nie wiem czy coś nie pogorszyłem bo pokręciłem tym kółeczkiem na tym regulatorze raz w jedną trochę, raz w drugą ale mi to nic nie dało tez... A jak można odzyskac regulację na drucie tym od dżwigni?

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    809

Nigdzie nie cieknie rozdzielacz? Poziom oleju ma w normie? Pierwsza sekcja hydrauliki w jakiś sposób wspomaga podnośnik co przyśpiesza owe podnoszenie. zdejmij dźwigienkę od podnośnika i postaraj się zobaczyć jak zachowuje się regulator, czy nigdzie sie nie przycina, u nas wszystko zaczeło działać jak trzeba po uszczelnieniu układu i rozruszaniu dźwigni od posnośnika


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

rozdzielacz nie cieknie, a oleje też pouzupełniałem nawet ponad stany, bo niedawno go rozpoławiałem z powodu ubywania oleju w skrzyni biegów:) a jest jeszcze jakas inna opcja bo z tego co dzisiaj widziałem to niby nie ma za bardzo luzów na tym plastiku ani krzyżaku, a to cięgiełko to może o dwa obroty jeszcze mi się udało podciągnąc i dalej już brak gwintu :) jak już pisałem poprzedni własciciel się jeszcze poratował tym, że wyciął większa dziurę , tak by dźwignia bardziej do tyłu szła:) a ja tak stukałem energicznie przez 1,5 roku ta dźwignią by podnosić, aż teraz w końcu przestało w ogóle działac nagle:( a może ten regulator poszedł się pie...walić? czy raczej nie? opuszcza normalnie ta dźwignią obok siedzenia, ale podnosić to trzeba obydwoma

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

a ciekawe jakiego regulatora dotyczą te rysunki r-50 czy r-80? czym one się włąsciwie różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    27

Odnośnie tego plastiku z uchwytem- miałem tą samą sytuacje jak pisałem wcześniej luzów też nie było na nim, jak mi mechanik powiedział żebym to wymienił to sie zaśmiałem co taka pierdoła ma za znaczenie skoro luzów brak.Ale dla świętego spokoju wymieniłem(pare groszy) i byłem mile zaskoczony.(podczas uderzania dźwignią do tyłu ośka która jest w plastiku nie przekręga się do końca tylko delikatnie odciąga uchwyt do tyłu przez co odkształca się ta tulejka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Regulator R-50 zamiast pokrętła ma przełącznik. Widać go zdaje się na pierwszej fotografii.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

no zobaczymy, można spróbowac z tym plastikiem, tylko kurcze dostęp tam jest "wyborny";) mam nadzieję, że będą mieli w sklepie bo zwykle musze zamawiać netem bo akurat to co mi padnie to nigdy nie mają, fatum jakieś czy co;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    809

Warto i czekać miesiąc na te plastiki, uwierz;]


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Panowie, a więc tak, pojechałem dzisiaj do sklepu i o dziwo mieli taki uchwyt z tym plastikiem do tego wałka rozdzielacza, kupiłem, dałem całe 50 zł (zdziercy;) ) wykręciłem to stare, no trochę było porozwalane, zakręciłem nowy, posprawdzałem jeszcze krzyżak i luzów nie ma. Pełen optymizmu odpaliłem ciągnik, pociągnałem za wajchę iii...nic, nic nie pomogło, dalej nie działa, nadal trzeba by podnieść pociągnąć dwie wajchy - tą przy siedzeniu i sprawdziłem obojętnie która przy kierownicy:( Co może być nie tak? jak biorę do końca ta wajchę od siedzenia to ten uchwyt z plastikiem aż się ciągnie z blachą do której jest przykręcony, a ten że tak nazwę "korbowodzik" wałka regulatora, do którego jest przyczepione cięgiełko od wajchy - jest w pionie prawie, tak, że żadna regulacja po prostu już by nic nie dała:( Kolega obstawia, że może jakaś kulka się zawiesiła, że może opiłek jakiś gdzieś podlazł...ech mam nadzieję, że nie trzeba będzie nowego regulatora kupować:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Zobacz jeszcze czy nie poluzowało mocowanie krzyżaka przy regulatorze. Jest tam nakrętka. albo nawet odkręć i zasteruj za sama ośkę regulatora. Jeśli nie będzie zmiany to znaczy że mechanizm od tej strony jest ok. przyjrzyj się wtedy cięgnom od strony ramion podnośnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

dokręcałem ta nakrętkę już wczoraj, ale była dobrze zakręcona, a tymi cięgłami też się bawiliśmy no i nic:( dzisiaj też jak zmieniałem ten uchwyt to założyłem śrubokręt za krzyżak próbując przekręcić ten wałek i też nie podnosił. Tak samo jak dać dźwignię max do przodu to powinna się pompa odezwać bo niby dociążanie powinno być, a tu też nic się nie działo. Tak sobie teraz przypominam, że ze 3 razy jak jeszcze orałem w polu i unosiłem pług to dźwignia mi nie wróciła do położenia neutralnego, musiałem ręką ją cofnąć, bo pompa jęczała. Może faktycznie coś w regulatorze się przycięło?

Edytowano przez BAD80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Możliwe. tam na zasilaniu nie ma filtra tylko na przelewie. Prawdopodobieństwo duże.

 

http://www.agrofoto.pl/multimedia/galeria/11757,538.html

 

Klikaj na fotki. Są opisane.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

jak go zacznę rozbierać to duże prawdopodobieństwo że już całkiem na śmietnik się nada i trzeba będzie nowy;) ech widzę wymienię pół ciągnika zanim zacznie jakos w miarę bezawaryjnie funkcjonować, o ile zacznie:)

 

fajne te fotki, szkoda, że tylko 9 i dalej nie pokazane co i jak, ale fajne są:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

No gdzieś były fajne kolorowe przekroje regulatora ale znaleść nie mogę.

 

To jest w którejś z gazetek. ładne mają lekturki.

 

http://www.pronar.pl...k_pronar__.html

 

Znalazłem. Strona 29

 

http://www.pronar.pl/pdf/kwartalnikPRONAR.pdf

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

A próbowałeś zmieniać ustawienia dźwignią wyboru trybu pracy tą z białą końcówka. Jak ponaciągały się cięgna które do niej dochodzą to czasem też nie podnosi, ustaw ją na środku.

 

A próbowałeś zmieniać ustawienia dźwignią wyboru trybu pracy tą z białą końcówka. Jak ponaciągały się cięgna które do niej dochodzą to czasem też nie podnosi, ustaw ją na środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marion
      Witam
      Dziś zacząłem przegląd przedżniwny kombajnu tc 56 RS wersja mechaniczna ( bez hydrostatu ). Przed zapaleniem sprawdzam olej w silniku a tu stan grubo powyżej max. Myślę może ojciez za dużo nalał. Po rozgrzaniu silnika spuściłem olej,mierzę ilośc i ku mojemu zdziwieniu wyszło 31 litrów. Następnie sprawdzam olej w układzie hydraulicznym i brakowało około 5 litrów do stanu. czy to możliwe że olej hydrauliczny przedostał się do silnikowego ??
    • Przez aron
      Bizon rekord rok 89 strasznie grzeje olej hydrauliczny po paru minutach pracy. Podobno trzeba wymienić zawory rozdzielaczy i będzie ok. Tylko co się zapytam w sklepie to oni muszą mieć oznaczenie ze starego a u mnie nie ma żadnych (pościerały się). Czy jest jakaś różnica między tymi zaworami? Jakie kupić? Z góry dzięki za odpowiedź.
    • Przez Krzysiek7711
      Witam, poszukuję takiego filtra :
      Rolmax krzyknął mi 200 PLN ponieważ mówią, że sprowadzają oryginalne z Danii i dlatego takie drogie. szukałem na róznych aukcjach i znalazłem mniej więcej za równowartość 50 PLN jednak są to aukcje czeskie, tureckie greckie, amerykańskie. Nie jestem pewien czy koszty przesyłki nie zrównałyby się z kosztem normalnego kupna w rolmaxie. Czy ktokolwiek posiada kombajn D 7500 albo MF 31 XP i może mi powiedzieć skąd dostać taki filtr? W instrukcji jest napisane, że należy go wymieniać co 500 mth pracy lub raz na sezon. 200 zł za wkład filtra to moim zdaniem zbyt wiele. Pozdrawiam i proszę o pomoc
    • Przez Krzysiek7711
      Witam, poszukuję takiego filtra : MP Filtri : MF 1001P25NB
      Rolmax krzyknął mi 200 PLN ponieważ mówią, że sprowadzają oryginalne z Danii i dlatego takie drogie. szukałem na róznych aukcjach i znalazłem mniej więcej za równowartość 50 PLN jednak są to aukcje czeskie, tureckie greckie, amerykańskie. Nie jestem pewien czy koszty przesyłki nie zrównałyby się z kosztem normalnego kupna w rolmaxie. Czy ktokolwiek posiada kombajn D 7500 albo MF 31 XP i może mi powiedzieć skąd dostać taki filtr? W instrukcji jest napisane, że należy go wymieniać co 500 mth pracy lub raz na sezon. 200 zł za wkład filtra to moim zdaniem zbyt wiele. Pozdrawiam i proszę o pomoc
    • Przez krzeski
      witam
      ma problem ze swoim t6010 a mianowice nie moge odpowietrzyc w nim hamulcow.
      musialem odkecic przewody hamulcowe no i niestety zapowietrzyc uklad przed odkrecenioem hamulce dzialaly bez problemu po zmontowanu wszystkiego zaczolem odpowietrzanie odkrecilem odpowietrznik zalozylem przewodzik i zaczolem wciskac pedaly plyn siknol ze 2 razy i nagle przestal leciec pedaly sa miekkie wcale nie ma hamulcow. wogole pompki hamulcowe nie pobieraja plynu. mial kos podobny przypadek? mogl by mi ktos pomóc? dodam ze odpowierzalem tak jak np. zwykla szesdziesiatke.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.