KlimekPL

Niska moc Zetora 5211

Polecane posty

KlimekPL    255

Witam, mam pewien problem z Zetorem 5211, otóż ciągnik ten ma spore problemy z targaniem pługa 2x30 Unia Grudziądz. Jest to dziwne tym bardziej, że nawet na piachach V klasa ciągnik stęka i przymula jak się głębiej popuści pług. Dodam, że pług jest dobrze ustawiony - centralnie za ciągnikiem, luz na cięgłach około 2-3cm, obydwa korpusy kryją po równo i pracują na tej samej głębokości. Opony radialne 14,9-28 około 80% bieżnika, 1,2 atmosfery. Silnik pracuje równo, ładnie wchodzi na obroty i paliwo nigdzie nie wycieka. Dodam, że paliwo jest dobrej jakości ze sprawdzonej i renomowanej stacji, kupowane w detalu, żaden tani szajs sprowadzany nie wiadomo skąd.

A jak popuści się głębiej niż na 10cm na piachu to na 3 biegu trzeba go deptać i nie wkręca się na więcej niż 2000 obrotów. I to na ściernisku a nie na ugorze.

 

W kultywatorze UG 2,1m jest podobnie, pracować bez oporu może tylko na niskiej głębokości, jak chce się zrobić robotę głębiej to już jest ogromna męczarnia.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania? Myślałem niedawno o zainwestowaniu w pług trzyskibowy ale jak ledwo sobie radzi z dwójką to odpuściłem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Na zapłonie przestaw bo właśnie ładnie może chodzić bez wysiłku ale pod obciążeniem. Jeśli nie to pompa do roboty z wtryskami a jeśli to nie da rezultatów  no to kompresji nie ma pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KlimekPL    255

czy kopci czy jest czysto spalone

 

Nie kopci, z komina w ogóle nie widać ani trochę dymu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    370

Dymu nie widać, zacznij od filtrów paliwa i sprawdzenia przewodów dopływu paliwa. Brak dymu oznacza brak dostawy paliwa zazwyczaj.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

Właśnie miałem to pisać ale kolega powyżej mnie uprzedził :) Tak jak kolega powyżej zobacz filtry i przewody nic więcej pompa na pewno dobrze daje po prostu jakieś syfy z zbiornika nałapał do przewodu i tyle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    255

Jutro będę kultywatorował nawozy to spróbuję nagrać film który pewnie najlepiej zobrazuje cały problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy ci dobrze radza nie bylo mnie jakiś czas a jeśli paliwo dostaje w porzadku to trzeba dawkę zwiękrzyć na pompie lub regulator w pompie ale to troche trudniejsze jesli będzie paliwo w porzadku dochodzić do pompy to pompe na stół .

acha sprawdz jeszcze czy cięgno gazu masz ok czy dochodzi do końca bo możesz mięc pedał podparty lub coś podobnego ewentualnie cięgno od gaszenia jest nie wporzadku,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    255

Pedał gazu jest ok, na pusto normalnie się wkręca do 2500 obrotów i więcej czasem, dopiero jak się popuści maszynę troszkę głębiej w ziemię to te 2000 to max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    370

Na razie kolega chyba szuka gdzie leży przyczyna bo cisza z jego strony.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

Jutro będę kultywatorował nawozy to spróbuję nagrać film który pewnie najlepiej zobrazuje cały problem.

 

Nie ma po co nagrywać filmu.. Jeżeli z kultywatorem będzie wchodzić w obroty jak samochód to już sprawa wyjaśniona w 100 procentach, nie męcz ciągnika tylko od razu filtry odkręcić i zobaczyć czy coś się nabrało a jak nie to wszystkie przewody paliwowe przepatrzeć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    255

Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że to jednak pompa wtryskowa może się już nadawać do regeneracji, nie zaglądaliśmy jeszcze ostatnio do ciągnika bo nie mam w ogóle czasu (wracam bardzo późno z pracy) ale powiedzcie ile ewentualnie regeneracja pompy może kosztować i czy możecie polecić w mazowieckim jakiegoś dobrego mechanika lub serwis który wykona tą robotę fachowo i bez fuszery? Bo ostatnio pewien majster remontował nam przodek aby zlikwidować luz na kierownicy, impreza kosztowała 2500 a luz jak był tak nadal jest tylko że mniejszy. I co dziwniejsze, to wszyscy gościa z całej okolicy polecali i rekomendowali a efektów pracy w ogóle nie widać.

 

A i pewną ciekawostkę dorzucę, może to jakaś ważna informacja. Jakiś czas temu z Zetorem miałem taki problem, że sam z siebie gasł bez wyraźnej przyczyny. Podczas pracy w polu albo nawet podczas jazdy na pusto po ulicy po prostu gasł. Pedał gazu do oporu a on gasł tak jakby się paliwo skończyło i nie chciał odpalać. Podpompowywałem paliwo pompką ale było i tak na maksa a on nadal nie odpalał, dopiero jak "odpoczął" przez kilkanaście minut to odpalił. Nic z tym nie robiliśmy, problem ustąpił po pewnym czasie sam z siebie tak po prostu i już się nie powtarza, ale zdarzyło się to wówczas kilka razy w ciągu krótkiego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    25

jak gasł sam z siebie to miałeś syf na przewodach (szczególnie na pierwszym kolanku przy pompce) i nie dostawał paliwa. rozbierz po kolei przewody, rurki, filtry. najtańsza opcja. i potem oczywiście nowe podkładki, bo jak będzie łapał powietrze to nie ma roboty. no i gumka pod odstojnikiem musi dobrze przylegać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    35

Jak masz niepełny zbiornik paliwa to odkręć korek i w pole (wlew możesz prowizorycznie zakryć jakąś przepuszczalną "szmatą") - być może korek zrobił się za szczelny,  w zbiorniku robi się podciśnienie i pomka nie może zassać wystarczającej ilości paliwa lub zasysa też trochę powietrza przez nieszczelne przewody - to by tłumaczyło to "gaśnięcie" silnika i może być również powodem braku mocy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

Łatwiej odkręcić korek i przewiercić dziurkę jeżeli ssania nie ma ja tak w każdym ciągniku prawie mam ale raczej coś w przewodach stanęło jakieś syfy z zbiornika złapało no ale objawy są te same jak przez ten korek może i tak być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    73

podłącze do tematu, bo coś podobnego mam u siebie. Otóż ciągnik jak sie rozgrzeje, to robi sie lekko mułowaty. Gorzej wchodzi na obroty, jakby troszke gorzej odpalał. Ma ktoś pomysł co może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik90_01    5

Zanim dasz pompę do regeneracji sprawdź czy nie ma syfu na filtrach, przewodach a nawet w baku(u nas w baku były jakieś gluty i się zapychał. Płukanie baku rozwiązało problem). W innym ciągniku zaś przewód paliwowy się przyciął jakoś i był spłaszczony. Niby chodził ale jak zwiększałeś obroty to się przyduszał. Z innych banalnych przyczyn to u sąsiada zapomnieli że mają filtr powierza w ciągniku, dwa lata po zakupie zaczął tracić moc. Jak otworzył go w końcu to się wysypało wiadro ziemi. Poza tym jak ktoś już opisał wyżej. Korek się zrobił za szczelny. Miałem podobny problem w kosie spalinowej. Rozgrzewała się i gasła. Wymiana pomogła. I oczywiście te przewody sprawdzić czy są szczelne. 

Edytowano przez rolnik90_01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

Albo najlepiej zobaczyć też przy odpalonym ciągniku klawiaturę albo jak u mojego brata w kombajnie coś podobnego było to po prostu jeden wtrysk był zapchany i nie było pełnej mocy silnik dymił na niebiesko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.