KlimekPL

Niska moc Zetora 5211

Polecane posty

KlimekPL    208

Witam, mam pewien problem z Zetorem 5211, otóż ciągnik ten ma spore problemy z targaniem pługa 2x30 Unia Grudziądz. Jest to dziwne tym bardziej, że nawet na piachach V klasa ciągnik stęka i przymula jak się głębiej popuści pług. Dodam, że pług jest dobrze ustawiony - centralnie za ciągnikiem, luz na cięgłach około 2-3cm, obydwa korpusy kryją po równo i pracują na tej samej głębokości. Opony radialne 14,9-28 około 80% bieżnika, 1,2 atmosfery. Silnik pracuje równo, ładnie wchodzi na obroty i paliwo nigdzie nie wycieka. Dodam, że paliwo jest dobrej jakości ze sprawdzonej i renomowanej stacji, kupowane w detalu, żaden tani szajs sprowadzany nie wiadomo skąd.

A jak popuści się głębiej niż na 10cm na piachu to na 3 biegu trzeba go deptać i nie wkręca się na więcej niż 2000 obrotów. I to na ściernisku a nie na ugorze.

 

W kultywatorze UG 2,1m jest podobnie, pracować bez oporu może tylko na niskiej głębokości, jak chce się zrobić robotę głębiej to już jest ogromna męczarnia.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania? Myślałem niedawno o zainwestowaniu w pług trzyskibowy ale jak ledwo sobie radzi z dwójką to odpuściłem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Na zapłonie przestaw bo właśnie ładnie może chodzić bez wysiłku ale pod obciążeniem. Jeśli nie to pompa do roboty z wtryskami a jeśli to nie da rezultatów  no to kompresji nie ma pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corrado    359

Dymu nie widać, zacznij od filtrów paliwa i sprawdzenia przewodów dopływu paliwa. Brak dymu oznacza brak dostawy paliwa zazwyczaj.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Właśnie miałem to pisać ale kolega powyżej mnie uprzedził :) Tak jak kolega powyżej zobacz filtry i przewody nic więcej pompa na pewno dobrze daje po prostu jakieś syfy z zbiornika nałapał do przewodu i tyle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    208

Jutro będę kultywatorował nawozy to spróbuję nagrać film który pewnie najlepiej zobrazuje cały problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy ci dobrze radza nie bylo mnie jakiś czas a jeśli paliwo dostaje w porzadku to trzeba dawkę zwiękrzyć na pompie lub regulator w pompie ale to troche trudniejsze jesli będzie paliwo w porzadku dochodzić do pompy to pompe na stół .

acha sprawdz jeszcze czy cięgno gazu masz ok czy dochodzi do końca bo możesz mięc pedał podparty lub coś podobnego ewentualnie cięgno od gaszenia jest nie wporzadku,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    208

Pedał gazu jest ok, na pusto normalnie się wkręca do 2500 obrotów i więcej czasem, dopiero jak się popuści maszynę troszkę głębiej w ziemię to te 2000 to max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Na razie kolega chyba szuka gdzie leży przyczyna bo cisza z jego strony.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Jutro będę kultywatorował nawozy to spróbuję nagrać film który pewnie najlepiej zobrazuje cały problem.

 

Nie ma po co nagrywać filmu.. Jeżeli z kultywatorem będzie wchodzić w obroty jak samochód to już sprawa wyjaśniona w 100 procentach, nie męcz ciągnika tylko od razu filtry odkręcić i zobaczyć czy coś się nabrało a jak nie to wszystkie przewody paliwowe przepatrzeć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    208

Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że to jednak pompa wtryskowa może się już nadawać do regeneracji, nie zaglądaliśmy jeszcze ostatnio do ciągnika bo nie mam w ogóle czasu (wracam bardzo późno z pracy) ale powiedzcie ile ewentualnie regeneracja pompy może kosztować i czy możecie polecić w mazowieckim jakiegoś dobrego mechanika lub serwis który wykona tą robotę fachowo i bez fuszery? Bo ostatnio pewien majster remontował nam przodek aby zlikwidować luz na kierownicy, impreza kosztowała 2500 a luz jak był tak nadal jest tylko że mniejszy. I co dziwniejsze, to wszyscy gościa z całej okolicy polecali i rekomendowali a efektów pracy w ogóle nie widać.

 

A i pewną ciekawostkę dorzucę, może to jakaś ważna informacja. Jakiś czas temu z Zetorem miałem taki problem, że sam z siebie gasł bez wyraźnej przyczyny. Podczas pracy w polu albo nawet podczas jazdy na pusto po ulicy po prostu gasł. Pedał gazu do oporu a on gasł tak jakby się paliwo skończyło i nie chciał odpalać. Podpompowywałem paliwo pompką ale było i tak na maksa a on nadal nie odpalał, dopiero jak "odpoczął" przez kilkanaście minut to odpalił. Nic z tym nie robiliśmy, problem ustąpił po pewnym czasie sam z siebie tak po prostu i już się nie powtarza, ale zdarzyło się to wówczas kilka razy w ciągu krótkiego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    15

jak gasł sam z siebie to miałeś syf na przewodach (szczególnie na pierwszym kolanku przy pompce) i nie dostawał paliwa. rozbierz po kolei przewody, rurki, filtry. najtańsza opcja. i potem oczywiście nowe podkładki, bo jak będzie łapał powietrze to nie ma roboty. no i gumka pod odstojnikiem musi dobrze przylegać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Jak masz niepełny zbiornik paliwa to odkręć korek i w pole (wlew możesz prowizorycznie zakryć jakąś przepuszczalną "szmatą") - być może korek zrobił się za szczelny,  w zbiorniku robi się podciśnienie i pomka nie może zassać wystarczającej ilości paliwa lub zasysa też trochę powietrza przez nieszczelne przewody - to by tłumaczyło to "gaśnięcie" silnika i może być również powodem braku mocy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Łatwiej odkręcić korek i przewiercić dziurkę jeżeli ssania nie ma ja tak w każdym ciągniku prawie mam ale raczej coś w przewodach stanęło jakieś syfy z zbiornika złapało no ale objawy są te same jak przez ten korek może i tak być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    63

podłącze do tematu, bo coś podobnego mam u siebie. Otóż ciągnik jak sie rozgrzeje, to robi sie lekko mułowaty. Gorzej wchodzi na obroty, jakby troszke gorzej odpalał. Ma ktoś pomysł co może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik90_01    5

Zanim dasz pompę do regeneracji sprawdź czy nie ma syfu na filtrach, przewodach a nawet w baku(u nas w baku były jakieś gluty i się zapychał. Płukanie baku rozwiązało problem). W innym ciągniku zaś przewód paliwowy się przyciął jakoś i był spłaszczony. Niby chodził ale jak zwiększałeś obroty to się przyduszał. Z innych banalnych przyczyn to u sąsiada zapomnieli że mają filtr powierza w ciągniku, dwa lata po zakupie zaczął tracić moc. Jak otworzył go w końcu to się wysypało wiadro ziemi. Poza tym jak ktoś już opisał wyżej. Korek się zrobił za szczelny. Miałem podobny problem w kosie spalinowej. Rozgrzewała się i gasła. Wymiana pomogła. I oczywiście te przewody sprawdzić czy są szczelne. 

Edytowano przez rolnik90_01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Albo najlepiej zobaczyć też przy odpalonym ciągniku klawiaturę albo jak u mojego brata w kombajnie coś podobnego było to po prostu jeden wtrysk był zapchany i nie było pełnej mocy silnik dymił na niebiesko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kruczek14
      Witam 
      Mam problem z moim zetorkiem,  zaczal mi się sączyc olej spod uszczelniacza koła pasowego które napędza wentylator chłodnicy, jak wymienić ten uszczelniacz? Wystarczy zdjąć koło pasowe i go się wyjmie? Czy jakoś inaczej wygląda wymiana?  I jeszcze inne pytanko jak wyskalowany jest zegar od temperatury? 
      Z góry dziękuję za pomoc 

    • Przez kruczek14
      Witam 
      Mam problem z moim zetorkiem,  mianowicie ostatnio jak wymieniłem termostat to zaczęło mi wyrzucać płyn przy wężach pod obejmą i ogólnie temperatura zawsze była pomiędzy czarnym polem a zielonym, po zmianie temp jak coś robię jest na pierwszej zielonej kresce a jak ciągnik pracuje na wolnych obrotach to spada właśnie pomiędzy czarnym a zielonym polem. Moje pytanie jaka powinna być temp pracy? Czemu mi wyrzuca ten płyn? I jak wyskalowany jest ten zegar? Dodaje zdjęcie
      Z góry dziękuję za pomoc 

    • Przez zetorowy
      Witam.
       
      Od niedawna jestem posiadaczem Zetora 7340 i mam kilka pytań co do tego ciągnika-ewentualnie pochodnych. Po pierwsze mam zamontowane stabilizatory boczne z profila kwadratowego a nie śruby rzymskie. Po zabezpieczeniu sworzniem stabilizatory i tak mają luz- maszyna delikatnie pracuje na boki, i tu moje pytanie czy tak ma być czy maszyna powinna być zawieszona na sztywno? A Wy drodzy koledzy jak zawieszacie swoje maszyny do transportu i pracy w polu? Zawsze mają luz czy są skręcone na sztywno ( pomijam oczywiście pług ),
      Drugie pytanie dotyczy podnośnika, a mianowicie o czas podnoszenia ( 2 siłowniki wspomagające). Jak długo wasze zetory podnoszą? U mnie wydaje mi się, że zbyt długo podnosi. Czy może być coś nie tak, czy po prostu ten typ tak ma?
       
      Sory, że tyle pytań, może i głupich, ale zaczynam dopiero przygodę z rolnictwem, zetorami i wszystkim co z tym związane. 
      Pozdrawiam!
    • Przez mds212
      Jak w temacie jak mogłbym wyciszyc jescze bardziej kabine w swoim 7245?
    • Przez konrad1529
      Witam, zakupiłem ostatnio zetora 3320 i musze powymieniac przy nim takie elemanty jak blotniki, tylna szyba itd., zastanawiam sie teraz gdzie mozna kupic oryginalne części?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.