News
lukbold

Sprzegło jednokierunkowe MB300

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukbold    618

Rozwaliłem sprzegło na wałku przegubowo-teleskopowym w Mengele MB300. Patrze po sklepach internetowych i można kupić sprzegła jednokierunkowe ale również sprzegła przeciążeniowe... i moje pytanie... napewno to musi być sprzegło jednokierunowe ale czy również przeciążeniowe? Czy może te nazwy sklepy używają jak im się podoba bo dla przykładu: http://www.e-skladnica.pl/pl/p/SPRZEGLO-JEDNOKIERUNKOWE-32.00-76.00-1-38-Z-6/34126 http://www.e-skladnica.pl/pl/p/SPRZEGLO-PRZECIAZENIOWE-32.00-76.00-1-38-Z-6-L-70/34129 niby z wyglądu podobne. Oryginalne miało obudowe z takimi żebrami

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Też mam MB300 i przeciążeniowe to raczej odpada, jako zabezpieczenie są kołki na walcach wciągających. Jednokierunkowe też nie jest konieczne na 100%, do jednego ciągnika nie pasuje mi oryginalny przekaźnik i zakładam inny bez sprzęgła i tez idzie tylko wiadomo że jest pewien dyskomfort przy puszczaniu gazu a tak nic po za tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    618

no własnie o ten dyskomfort chodzi... jeszcze jak se samemu jedziesz to pamietasz, żeby delikatnie sie obchodzić z gazem no ale... trzeba podzwonić za sprzegłem jednokierunkowym jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    393

Lepiej zeby to sprzegło było bo tak jak ujmiesz gaz to sieczkarnia będzie bebechy w ciągniku ciągła i traktor silnkiem będzie hamował sieczkarnie chyba ze będziesz pamiętał i przed każdym ujęciem gazu wyłączał sieczkarnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

I dalej nie do końca jestem pewien tego zastosowanego sprzegła w sieczkarni.... http://www.agroland.biz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=176&Itemid=135 te stare, oryginalne to z wyglądu zapadkowe jak na tym zdjęciu. Ale z opisu wynika że one zadziała jak maszyne coś zablokuje.... no ale one mi cykało przy spuszczaniu z obrotów wiec... było sprzegłem jednokierunkowym no ale obudowa tego sprzegła całkeim inna :> zresztą w zgrabiarce, przetrząsarce wyglądają na zapadkowe a tak samo cykają przy schodeniu z obrotów.... wygląd sprzegła jest mylacy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Fajny link, Wygląda że masz rację że jest to sprzęgło przeciążeniowe, będąc jednocześnie jednokierunkowym. Różnica pewnie tkwi w odpowiednim kącie ustawienia zapadek. W moim przypadku nigdy nie zadziałało jako przeciążeniowe, nie rozbierałem go więc nie wiem jak te zapadki są ustawione.

 

Z drugiej strony to w opisie sprzęgła zapadkowego nie ma nic o wolnym kole czy jednym kierunku. Mam takie sprzęgło w prasie na podbieraczu i są w nim kliny na sprężynach które są w trójkątnych rowkach (te garby) i przy przeciążeniu cofają się i przeskakują z rowka do rowka (grzechotanie) ale nie jest jedno kierunkowe.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

Zrobie zdjęcie wnętrza to wstawie... to raczej jest nierozbieralne. Ale w skrócie mówiąc tam jest 6 tulejek dociskanych przez sprężyny do tarczy z odpowiednio profilowanymi podłużnymi otworami..Gdy wałek ciągnie tulejka zahacza o tarcze na jakieś 4-5mm i nie ma opcji żeby to puściło bo lewa krawedz otworu, tulejki są proste. Gdy wałęk nie ciągnie to tulejki (wałeczki) są wypychane z otworów tarczy... (otwory tarczy się spłycają w prawą strone i temu tulejka jest wypychana z tarczy i sobie przeskakuje do następnego otworu...cyk, cyk, cyk :P

Cos mi sie zdaje że po prostu kiedyś to inaczej wyglądało temu mam mętlik w głowie a jakby to faktycznie było przeciążeniowe to by mi go nie rozwaliło przy gwałtownym wyłączeniu i włączeniu wałka przy pełnej maszynie kukurydzy :P

 

Ale u Ciebie jak wygląda to sprzegło z zewnątrz? W prasie zwijającej, zgrabiarce przetrząsarce też jest żebrowana obudowa a sobie przeskakuje przy schodzeniu ciągnika z obrotów

 

Rozkminiłem to chyba: Sprzegło jednokierunkowe F3R ma te obudowę z żebrami i tymi 6 wałeczkami w środku

A w sklepie proponuja sprzegło jednokier F5 1/R i to ma jakieś 2 marne zapadki na obwodzie sprzegła i nie posiada żebrowanej obudowy

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arto96
      Witam. Czy w Proximie 85 Plus jest jakaś regulacja sprzęgła ? Objaw jest taki, że sprzęgło zaczyna ciągnąć. Po wciśnięciu sprzęgła, zaczyna powoli się toczyć do przodu jakby dobrze nie wysprzęglał. Pompka i wysprzęglik pracują poprawnie, wycieków nie widać. Szukałem klapki ale nigdzie nie widać dostępu do sprzęgła.
    • Przez Mati_claas86
      Witam. Koledzy mam pytanie zdemątowałem sprzęgło i wyjołem tarczę  i czy teraz trzeba je regulować czy można złożyć tak jak było?
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.Potrzebuję docisk sprzęgła i tarczę sprzęgła do Case 923. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć . Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
       
    • Przez Mares
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.