Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam przekaźniki do świateł takie:

Są to przekaźniki 30A

I mam kilka pytań

1. Czy te przekaźniki są dobre czy lepiej je wymienić na jakieś inne np. Elmot

2.Czy ten kabel żółto brązowy nie jest za cienki jak na 30a przekaznik może na zdjęciu tego dobrze nie widać ale jak go sprawdzałem to wyglądał na 0,5 mm a według mnie powinno być z 2mm i jest to przewód od włącznika a czarny to masa i też jest bardzo cienki 

 

post-69013-0-89415500-1439577986_thumb.jpg

 

Edytowane przez dragonmt852
Opublikowano

Przewody sterujące mogą być takie cieńkie.

Do zacisków 30 i 87 powinny być grubsze ale to zależy co dany przekaźnik obsługuje.Nie zawsze wykorzystuje się pełne obciążenie przekaźnika.

A czy dobry to nie wiem bo nie sprawdzałem go.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

Opublikowano

Doszukujesz się dziury w całym, brązowy z paskiem jaki i czarny to przewody sterowania zaś czerwone z żółtym paskiem to przewody "pracy".

 

Przeanalizuj schemat podłączenia dokładnie a pewnie tak jest, a jeszcze jedno pytanie czym sterują te przekaźniki?

 

W środku widać przewód wycięty?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przewód jest wycięty, bo przekaźniki razem z podstawkami i kawałkiem wiązki podłączone są do istniejącej instalacji. Jeżeli wszystko działa, to po co kombinować?

Opublikowano (edytowane)

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny

różowy-30

różowo żółty-87

czarny-86

brązowo zółty-85

 

i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 

 

Edytowane przez dragonmt852
Opublikowano

Dobrze jakie są to odcinki bo jeżeli tylko aby wpiąć do istniejącej instalacji to kolejny raz się zgodzę z poprzednikiem po co kombinować, lecz jeżeli odcinek 1 mb czy więcej to można pokusić się wymienić bo na pewno występuje na nim spory spadek napięcia przy ok. 110W  (pod warunkiem że jego przekrój to 0,5 mm2 bo tak na oko to różnie bywa).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najpierw piszesz:

no to właśnie 87 jest cienki ja 86 który jest od masy też powinien być grubszy?

A później:

przekaźniki są od świateł z przodu jeden od tych na masce a drugi od świateł na górze kabiny
różowy-30
różowo żółty-87
czarny-86
brązowo zółty-85
 
i jestem tego pewny bo wszystko sprawdziłem

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

Opublikowano

przepraszam pierwsze się pomyliłem 87 jest gruby.Temat założyłem bo światła świecą niezbyt mocno i wydaje mi się że przez ten cienki kabel może spadać napięcie ;) i jeśli takie dwa przekaźniki są podłączone pod jeden bezpiecznik to ilo amperowy musi być ten bezpiecznik?


Najpierw piszesz:

A później:

 
Czyli sam nie wiesz co robisz i co sprawdzasz. Najpierw po układzie przewodów stwierdziłeś, że jest źle bo zakładałeś, że te przekaźniki mają taki sam układ jak 541. A ja celowo napisałem, że to GM. Dla mnie różowy i różowo-żółty to przewody prądowe i są tam gdzie powinny być. Więc nie wiem po co ten bezsensowny temat.

To mógłbyś wyjaśnić czym się różni GM od 541?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłączeniem. Ale dla Ciebie i tak nie ma to żadnego znaczenia. A to, że światła słabo świecą może być dużo przyczyn. Miernik w rękę i do dzieła.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bez znaczenia jaki. I tak prędzej czy później go zepsujesz błędnym podłączeniem. A jako początkujący i tak nie będziesz robił dokładnych pomiarów, więc kup coś taniego, bo przypuszczam, że i tak będzie więcej leżał na półce.

Opublikowano (edytowane)

Chłopie weź zawołaj jakiegoś elektryka bo jeszcze spalisz ten traktor i będzie że na AF tak powiedzieli.

Zabezpieczenie jest "za przekaźnikiem" i na pewno na każdy oddzielnie i nie większe jak 15A.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Łoo Jezu ale ciężki przypadek.

Nie robisz zabezpieczenia do wartości jaka jest napisana na przekaźniku tylko dobierasz zabezpieczenie do mocy odbiorników.

Masz dwa przekaźniki i dwa oddzielne obwody i masz zabezpieczyć każdy oddzielnie.Masz po jednej parze lamp to na każdy obwód wystarczy 15A.

Bezpiecznik możesz dać przed albo za zaciskiem nr.30

 

Opublikowano

wiesz ja mam teraz te dwa przekaźniki pod jednym bezpiecznikiem :D


czyli według tego co powiedziałeś na każdy przekaźnik bezpiecznik 15A więc jeśli 2 przekaźniki są pod jednym bezpiecznikiem to musi to być 30A bezpiecznik?

Opublikowano (edytowane)

Jesteś pewien, że cienki przewód masz podłączony do 87? Bo ja tam widzę przekaźniki GM...

GM czyli? Na schemacie widać dodatkowy opornik połączony równolegle z cewką. Czemu to ma służyć według ciebie? Forma zabezpieczenia?

Edytowane przez Kamil1998

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v