Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś wie jak zdemontować turbosprzęgło z wału korbowego w 311? Czy trzeba spuszczać olej, rozkręcać te 32 śruby i tam wewnątrz dopiero są jakieś śruby mocujące sprzęgło do wału?

W materiałach od Kostiego nic nie znalazłem na ten temat.

Robił już to ktoś bo muszę wał korbowy wyjąć.

Opublikowano

najprawdopodobniej musisz jeśli sprzęgło funkcionowało dobrze spuść dokladnie olej żebyś wiedział ile było dokładnie bo to bardzo warzne w innym przypadku musisz mieć serwisowe dane kiedyś to rozbierałem .

Opublikowano

smialo spusc olej odkrec te wszystkie sruby do okola delikatnie sciagnij ten dekiel uwazaj na gumowy oring co jest na deklu wyciagnij delikatnie tam bedziesz mial sruby do walu pozd

 

 

Opublikowano

A jaki olej idzie do tego sprzęgła hydrokinetycznego? Na forum znalazłem tylko, że powinno go tam wejść dokładnie 7,4 litra ale słyszałem też, że wlewa się go aż poziom zrówna się z korkiem wlewu/spustu w gdy ten jest ustawiony na otwór w skrzyni sprzęgłowej.

Mój chyba nigdy nie był zmieniany bo strasznie śmierdzi. Nie było nigdy problemów z tym sprzęgłem więc i nikt tam nie zaglądał.

Opublikowano

ten olej wymienia się co 5000mtg olej taki jak kolega pisze wyżej a pisałem specialnie zmierzyć dokładnie przy spuszczeniu.warzne a naforum ilości można się różnych doczytać są jnne metody sprawdzania ale o tym pużniej jesli będą problemy.

Opublikowano

Silnik rozłożony do ostatniej śrubki. W bloku zostały tylko tuleje które i tak będę musiał wyjąć bo blok będzie napawany żeliwem na ciepło. Zastanawiam się czy muszę wyjmować wciskane, mosiężne tulejki wałka rozrządu? Chyba wytrzymają te 700 stopni C.

Opublikowano

A to co jnnego nie będzie cały podgrzewany do 700stopni bo wcześniej jak pisałeś to aż ciarki przechodziły.

oddaj to do dobrej firmy mimo wszystko bo robota dwa razy to ciągle lepiej drugi silnik.

Opublikowano

Szukałem drugiego silnika ale nic nie znalazłem.

Blok dziś jedzie do Poznania, niby do dobrej firmy, która spawa żeliwem na ciepło czyli przez 7 godzin podgrzewa go do 700 stopni potem napawa i przez 14 godzin go studzi. Następnie na nowo trzeba wywiercić kanał na szklankę i poprawić kanały olejowe. Szklanka będzie oryginalna w nominalnym wymiarze.

Cena za usługę to około 3k no i niby dają na to gwarancję.

Pewnie i tak taniej niż drugi silnik.

Opublikowano

to  za drogo i żeby chociasz dobrze zrobili bo ciągle myślę ze lepiej zatulejować normalnie a nie spawać czy pomyślałeś co się stanie z geometrią bloku gdy on dostanie 700stopni odpuść sobie taką naprawę.

Drugi silnik ciągle tańsza opcia

Opublikowano

sluchaj kolega autoostrowski dobrze ci radzi jezeli sie zdecydujesz na ta naprawe to prawdopodobnie bedziesz musial osiowac stopy glowne walu i to znowu 500 -800zl zalezy kto i gdzie robi 3tys za toa robote to duzo pieniedzy za te pieniadze to spokojnie uzywany blok kupisz bez zbednych kombinacji pozd

Opublikowano

nie tylko osiowanie wału wałka rozrządu itd w grę wchodzi tylko obróbka na zimno czyli tulejowanie ale jak się uparłeś to rób napisz jak zrobisz i przynajmniej 100-  200mtg nie wstydz się jeśli padnie po 20mtg tez napisz.

Opublikowano

Zrobione 50 mtg i jak na razie jest ok. Silnik chodzi bardzo ładnie. Wolne obroty ustawiłem na 680 obr/min. Ciśnienie na wolnych na zimnym 2.1 bara, na rozgrzanym 1.7 bara. Na max obrotach na zimnym 4,4 a na rozgrzanym 4,1 bara.

Co do samego bloku to okazało się, że nie ma podejścia żeby naprawić uszkodzenia opisywaną wcześniej przeze mnie metodą(firma nie chciała się podjąć). Została więc wciśnięta na klej frezowana tulejka. Koszt znacznie niższy, gwarancja na rok.

Obecnie martwią mnie dwie rzeczy. Pierwsza to odgłosy chodzącego na sucho (takie piszczenie) łożyska z okolic sprzęgła. Po wciśnięciu pedału sprzęgła piski ustają na około 5 sekund po czym znowu je słychać. Ciągnik jeździ normalnie, nic się nie ślizga, nic nie szarpie. Co to może być - wycisk czy może łożysko ze zdjęcia poniżej?

Druga sprawa to kolor dymu a w zasadzie jego brak. Przy odpalaniu puści tylko chmurkę czarnego jak smoła dymu a potem już nic. Dopiero jak go porządnie obciążę to widać ciemniejszy dym a tak to praktycznie nic nie widać z komina. Wydechy szczelne. Dodam jeszcze, że pompa wtryskowa po regeneracji a wszystkie wtryski mają nowe rozpylacze i ciśnienie otwarcia ustawione na 220 bar. Początek wtrysku ustawiłem 17 stopni przed GMP szóstego tłoka.

Ustawienie początku wtrysku było trochę problematyczne bo nie mam żadnych znaków na kole zamachowym, jest jedynie ślad po naklejce (bez sensu to rozwiązali, naklejka zamiast grawerowanych znaków?). Jakby ktoś miał jakieś dokładniejsze zdjęcie tej podziałki byłbym wdzięczny.

post-54625-0-63723700-1443437091_thumb.jpg

Opublikowano

a skąd wiesz że zapłon to 17 stopni bo mnie się wydaje że nie chyba że to silnik z deutza i czy to jest lsa czy ls bo tam były inne katy ale skoro wtryski na 220 to myślę że lsa bo w ls jest inne ciśnienie ,nic pomijając wszystko skąd wziołeś te 17stopni?;

i to że silnik chodzi to wiadomo po tej naprawię będzie chodził ,ale to co chciałęś wcześniej zrobić to by było konieć silnika.

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego koniec silnika? Jest firma, która się tym zajmuje, daje na to gwarancję i z tego co mówili robili to już nie raz. Opisywane przez was osiowanie byłoby konieczne gdyby ten blok grzać szybko i gdyby sam stygł. Firmie nagrzanie takiego bloku zajmuje kilka godzin, jak dobrze pamiętam to ponad 7 a wystudzenie ponad 14 godzin. W tym cały sekret - ich słowa. Jak coś to taki blok u Korbanków  95000 zł :)

Nie jest to ani LS ani LSA. Silnik to MWM D226B6 z Farmera 311. Skąd wziąłem kąty? Z materiałów od Kostiego. Te 220 barów też od Kostiego ale potwierdzili to też w Bosch Diesel Service (robiłem tam regenerację pompy wtryskowej i wtryskiwaczy).

Sprawdziłem ostatnio ciśnienie sprężania. Na dwóch cylindrach mam 33 bary na pozostałych 34. Jakoś dużo.

Edytowane przez _Marcin_
Opublikowano

to że to nie jest ani ls czy lsa to dziwne miałem namyśli fendta bo tam jest chyba trzy silniki montowane mwm oczywiście tylko maja małe zmiany choć jeden z nich żeczywiście ma kąt 17,5+ - 0.5 więc nie było by tak żle i do tego modelu ciśnienie jakie jest podawane przynajmniej w żrudłach jakie posiadam to od 25 do 30 atu więć zgodzę sie z tobą że trochę za dużo,a wtryski to od 220 do 228bar tak mam w opisie pytanie jaki masz rocznik i czy ls ,lsa to powinieneś wiedzieć może masz model C do CI to raczej nie bo mają raczej wszystkie deutza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v