Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gruby94    0

Witam

sprawdziłem prąd za prądnicą jest stale 27v , ale za regulatorem napiecia jest 0,3v . mierzone w pracującej maszynie, czy na 100% jest zepsuty regulator?

 jeśli tak to jaki (od czego) jest tani zamiennik? 

pradnica 14v 16a regulator tak samo, 0 190 215 005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taniego zamiennika nigdzie nie znajdziesz, nawet oryginału brak u moich dostawców. A czy jest zepsuty na 100% to można stwierdzić poprzez zbadanie prądnicy z regulatorem na stole probierczym. Zdejmij obudowę regulatora, zrób zdjęcia i wstaw, może coś się uda poradzić. Zmierz też napięcie między D+/61 i DF podczas pracy prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

mam słaby miernik - podczepiłem 12v 12a od c 360 instalacja działa tylko regulator sie grzeje

mysle nad regulatorem od fiata126p 12v 16a czy on sie nada ?

załączyłem stary regulator

post-138080-0-51618600-1435958440_thumb.jpg

post-138080-0-55778800-1435958458_thumb.jpg

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zmierz rezystancję uzwojenia wzbudzania, wtedy będzie można dobrać regulator. Bo takie dobieranie na pałę do niczego nie prowadzi. Gdybyś się z tym obudził wcześniej to mógłbym Ci zaprojektować i wykonać elektroniczny regulator do tej prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

 wiec pomierzyłem:

"DF" - "-" = 5.4

"DF" - "D+" = 5.2

"D+" - "-" = 0.4

jeśli to nie to, to pisać jak dokonać pomiaru (które kable)

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi to wygląda na brak przejścia na włączniku prądu, czyli elektromagnes z pojedynczym stykiem. Weź pilnik iglak i delikatnie opiłuj styki, ważne żeby miały wypukły kształt. Poczyść wszystkie połączenia. Regulator wygląda na sprawny, chociaż rdza na sprężynie świadczy o tym, że dostała się tam woda. Niestety zdjęcia, które wstawiłeś, są niewyraźne, więc niewiele można powiedzieć. Generalnie jest on do naprawienia, jednak Ty sobie z tym nie poradzisz, bo taki regulator trzeba najpierw wstępnie ustawić, a później doregulować z konkretną prądnicą. A tam jest za dużo punktów regulacji żeby to robić metodą prób i błędów. Tak samo jakbyś zamontował regulator od 126p, to też trzeba będzie go wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    7

Nie łatwiej pojechać gdzie mają używane cześci do kombajnów z rozbiórki i kupić taki sam .U mnie też był problem z ładowaniem żażyła się kontrolka na wysokich obrotach , jak rozebrałem to rdzy było dużo więcej niż w twoim .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie: kupi taki sam. Czyli ma zepsuty i kupi zepsuty. Poza tym każdy regulator trzeba ustawiać z daną prądnicą, więc sama zmiana na inny niewiele pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

przeciściłem styki podłączyłem i iskrzy (czerwone na zdzieciu) i sie nie przełancza 

 

post-138080-0-40039600-1436006785_thumb.jpg

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To akurat jest styk przekaźnika regulacyjnego, ma iskrzyć. Mi chodziło o ten drugi przekaźnik. To przez jego styk płynie cały prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że Ty w ogóle nie masz pojęcia co robisz, i nie czytasz moich postów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

troche tak, wiec co proponujesz (konkretnie) dodam że teraz po wyczyszeniu styków ma na wyjściu regulator 4,5 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to teraz spróbuj zwiększyć naciąg sprężyny w przekaźniku regulacyjnym. Podłącz miernik i płaskimi szczypcami delikatnie podginaj do góry ten wystający pod sprężyną język. Napięcie powinno się zwiększyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

ten jezyczek prawie całkowicie wyprostowałem mam 9,5 -10,5 v

jakieś podpowiedzi ? bardzo trudno ustawić te styki pod tym przekaźnikiem.

(znacie jakiegoś speca od tego z okolic janowa lub. który tanio to zrobiłby)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mogę spróbować to zrobić jak wyślesz mi regulator z prądnicą. Piszę spróbować bo może się nie udać, bo nie wiadomo jakie szkody zrobiłeś w regulatorze nieumiejętnymi naprawami. Ale objaw jaki opisujesz świadczy o wypalonych lub niewyczyszczonych stykach. Ewentualnie należałoby poustawiać szczeliny powietrzne. Ale tego nie zrobi miejscowy szaman, bo trzeba dobrze znać zasadę działania takiego regulatora i wiedzieć która regulacja za co odpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    0

założyłem od c 360- ładuje jesli coś bedzie nie tak to kupie alternator. 

dzieki za porady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×