Skocz do zawartości
dren

Bujające sie przednie koła.

Polecane posty

dren    0

Panowie, co może być? Przy normalnej jeździe po asfalcie (niezbyt równym ) po kilkuset metrach zaczynają latać na boki i to bardzo mocno ( na moje oko nawet do 30 stopni)przednie kola, powstaje coś w rodzaju wibracji na boki. Koła jakby wpadły w rezonans. Aby to ustało trzeba zatrzymać ciągnik. Dodam że serwo sprawdzone - zero luzów. Dodam że chodzi o MTZ 82, dość leciwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus3502PL    2

to moze być wytarte koncówki tego drążka od kierowania nie za bardzo niewiem jak się to nazywa , u mnie jest to samo i szykuje się na wymianę


www.agromarchobrzany.pl.tl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil555    2

Popieram mojego przedmówce wymiana końcówek przegubów powinna pomóc ja też się do tego przymierzam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Przy ustawianiu i wymianie należy sprawdzić i porządnie ustawić zbierzność nie wiem ile w MTZ powinna wynosić różnica pomiędzy tyłem a przodem felgi ale około 2-3 mm gdy koła będą ustawione równo będą się jak kolega mówi "fajtać"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dren    0

Panowie, co może być? Przy normalnej jeździe po asfalcie (niezbyt równym ) po kilkuset metrach zaczynają latać na boki i to bardzo mocno ( na moje oko nawet do 30 stopni)przednie kola, powstaje coś w rodzaju wibracji na boki. Koła jakby wpadły w rezonans. Aby to ustało trzeba zatrzymać ciągnik. Dodam że serwo sprawdzone - zero luzów. Dodam że chodzi o MTZ 82, dość leciwy.

 

Panowie dziękuję za rady. Dokładnie jak pisaliście po wymianie wszystkich końcówek drążków oraz ustawieniu zbieżności wszystko w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

NIE KONIECZNIE trzeba wymieńiać końcówki niekiedy wystarczy je dokręćić lub samemu zregenerować tzn wykręćic całkiem nałożyc smaru i podkładke stałom 12 zkręćić do oporu i zabezpieczyć drutem niekiedy dłużej wytrzyma niż nowa końcówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

dokładnie tak jak pisał mój poprzednik. u mnie te końcówki były wymieniane 2 lata temu, były smarowane co jakiś czas i na jesieni trzeba było zmieniać bo były straszne luzy, wsadziliśmy te stare, nasmarowaliśmy i chodzą do tej pory a tamte to tylko pieniądze w błoto(bo 12 zł za jeden komplet)...


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś też po raz pierwszy doświadczyłem tego problemu. Pojawił się po tym jak założyłem obciążenie 250kg na przód bo kupiłem go bez obciążenia. Wcześniej nie miałem problemu bo jeździłem wolno ale dziś po raz pierwszy właśnie zaczepiłem przyczepę po zimie i bujnąłem się asfaltem. Tak jak mówicie aż trzeba było zatrzymać ciągnik. Tak jak mówię nie miało to miejsca bez obciążenia bo jechałem nim 80Km na kołach po kupnie pełną parą.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Masz orbitrol? Jeśli tak zmień na wąsy i drążek z ts-a. Są o wiele trwalsze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, wie ktoś może z jaką siłą (Nm) dokręcić śrubę na pokrywie serwa w mtz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu.

Dziś zmieniłem opony na nowe i jak kiedyś zdarzyło mi się fajtać na asfalcie to teraz nie ujechałem 20m na zwykłej drodze polnej. MASAKRA!!! Okazało się że zbieżność mam bardzo dużą bo różnica między przodem a tyłem przednich felg to prawie 5cm. Może popuścić ?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Nie może ale na pewno. Ustaw to samo tylko w milimetrach. ma być zdaje się 4-8mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Zobacz czy nie popuściła nakrętka którą jest przykręcony. Jak nie to spróbuj skasować luz pomiędzy zębatką siłownika a wycinkiem koła na osi serwomechanizmu. Kasuje się go tą zakontrowaną śrubą na środku górnej pokrywy. Zajmie ci to pięć minut.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info o tym kasowaniu luzu nie wiedziałem. Natomiast próbowałem dociągnąć nakrętkę od spodu co trzyma wąs i wygląda na to, że jest do oporu.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

No widzisz. Prócz tego kasuje się luz na ślimaku idącym od wału kierownicy. A do tego służy mimośrodowa tuleja w którą jest włożona slimacznica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dokręciłem to śrubę na kolumnie to ledwo kierownicą się dało ruszyć a żeby jakoś się luz bardzo skasował to nie powiem. Muszę w pierwszej kolejności tą zbieżność ustawić.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0

witam posiadam mtz 82 na serwo-mechanizmni podczas jazdy na 6 w wyższym biegu koła zaczynają sie bujać na boki do tego stopnia że niemożna nimi ukierować trzeba sie zatrzymać i ponownie ruszyć. Jaka tego jest przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Luzy w układzie czyli bolączka serwomechanizmów w MTZ. Wymiana końcówek i kasacja luzów i na chwilę będzie spokój ale przy dzisiejszej jakości części to tylko na chwilę.


Kupie Jonh Deere 6400, 6410, 6506, 6600, 6610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1989    4

Kolego przede wszystkim spróbuj wyregulować luzy na gałkach kierowniczych (4 sztuki) zdejmujesz ten drut zabezpieczający i dokręcasz do z wyczuciem do lekkiego oporu, powinno pomóc. Jeśli nie pomoże w gałkach można wymienić takie gumy które znajdują sie pod tą nakrętką. :Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

zgadza się orbitrol najlepsze wyjscie i zaraz pod kierownica bo na kolumnie to efekt jest ale nie taki jak powinien.


Kupie Jonh Deere 6400, 6410, 6506, 6600, 6610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×