Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten zaworek jest od zapchania filtra olejowego i musi być bo inaczej olej omija filtr i jest nie filtrowany.Czeka cię wyprawa na szrot po zaworek bo nowego raczej nie kupisz.

kamil70602 sprawdź własnie u siebie ten zawór.W starszych silnikach tez zaworek był na wierzchu podstawy filtra olejowego.

Opublikowano

No racja balcerku. Ja chciałem wykorzystać ze swojej starej podstawy od wolnossącego ale tam jest własnie wkęcany od góry... u mnie od dołu. Czyli nowsze miały od dołu, starsze od góry??

 

Już załatwiłem temat, na poniedziałek będzie nowy.

 

pozdr :)

Opublikowano

Ten zaworek jest od zapchania filtra olejowego i musi być bo inaczej olej omija filtr i jest nie filtrowany.Czeka cię wyprawa na szrot po zaworek bo nowego raczej nie kupisz.

kamil70602 sprawdź własnie u siebie ten zawór.W starszych silnikach tez zaworek był na wierzchu podstawy filtra olejowego.

 

A o którym mówisz zaworze? U mnie na wierzchu jest w korpusie filtra oleju śruba z boku do niej przykręca się smarowanie do turbo u mnie jest tylko wkręcona śruba zaślepione a jeśli chodzi o ten zawór podspodem który jest po to jak się zapcha filtr to jak go sprawdzić?

Opublikowano

Ja mam 2 podstawy. Jedna założona do Turbo a druga goła bez wyjścia na turbo leży odłożona. Zaworek sprawdzisz (jeśli masz pod spodem) ściągając kielich z filtrem olejowym.

Opublikowano

w żniwa wybił mi sie  stworzeń na korbowodzie ciśnienie trzymał wał miał pierwszy szlif wymieniłem panewki i korbowód z sworzniem na nowy i po remoncie ciśnienie oleju  spadło wcześniejszy korbowód był bez smarowania sworznia ja kupiłem z i czy to mogło spowodować spadek ciśnienia sadze ze trzeba  było podkręcić pompę i zwiększyć obieg oleju jakie sa wasze opinie

Opublikowano

Witam, jeśli poprzednio ciśnienie trzymał to bym się dopatrywał przyczyny że szlif wału żle zrobiony, za duży luz na panewkach powstał, lub może coś panewki nie takie jak trzeba,jednak nie bardzo rozumiem czy szlif był robiony wcześniej  i same panewki teraz zmieniłeś czy właśnie teraz robiłeś szlif  :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie:

Da się wyciągnąć misę olejową silnika w Bizonie Z056 -bez podnoszenia silnika?

Misa ma pęknięcie koło śruby spustowej. Poza tym silnik pracuje pięknie-nie mam powodu go wyciągać.

Ewentualnie ile trzeba by silnik unieść, żeby wyciągnąć misę.

Może już ktoś to robił, i mi podpowie.

Rozważam też wycięcie blachy pod misą/nad klawiszami(i załatanie większą),ale wtedy woda z deszczu poleci na klawisze(trzeba by uszczelnić).

Opublikowano

Witam,tak też podejrzewałem, nie jest wał spasowany z panewkami, jest za duży luz na panewkach i to przyczyna spadku ciśnienia ,coś te panewki trafiły tandetne lub nie takie jak być powinny i tyle, innej przyczyny bym się nie dopatrywał :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

 Na zimnym silniku po odpaleniu gdzie olej jest jeszcze dość gęsty, a temperatura otoczenia stosunkowo niska, początkowe wartości ciśnienia zapewne będą niższe niż jakie były w żniwa przy wyższej temperaturze otoczenia i gdy odpalany był silnik niby zimny, i gęstość oleju była już  inna, ponadto i jakość zastosowanego oleju na  wysokość ciśnienia ma wpływ ,a korbowód jeśli był oryginalny to nie ma tu nic do ciśnienia oleju, może też coś z zaworem olejowym jest nie tak? :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Mam problem z lewej strony po pasach jezdnych leje mi sie olej z silnika jest nieszczelnosc na wale korbowym wymienilismy uszczelniacz pochodził silnik 20 min i leje sie spowrotem gwarantuje ze uszczelniacz był załozony prawidłowo!!!!! a stary uszczelniacz jak wyjąłem miał wytarty jeden bok. co jest za przyczyna?? (z lewej strony silnika sie leje a z prawej od strony chłodnicy jest suchutko)

Opublikowano

na domowy remont taki pewny trzeba liczyć 8 000 zł ;> sam robiłem tak rok temu i tyle mnie wyszło z mechanikiem szlifem i utwardzenie wału tak to kapitalny ale teraz po dotarciu ciśnienie oleju i wszystko jest super także lepiej robić u siebie bo to pewna robota ;>>

Opublikowano

Mam problem z lewej strony po pasach jezdnych leje mi sie olej z silnika jest nieszczelnosc na wale korbowym wymienilismy uszczelniacz pochodził silnik 20 min i leje sie spowrotem gwarantuje ze uszczelniacz był załozony prawidłowo!!!!! a stary uszczelniacz jak wyjąłem miał wytarty jeden bok. co jest za przyczyna?? (z lewej strony silnika sie leje a z prawej od strony chłodnicy jest suchutko)

A dobrze skręciłeś sprężynkę i jaki uszczelniacz założyłeś polski czy angielski.

Opublikowano

wiesz co nie mam zielonego pojęcia czy to był polski czy angielski ogólnie jak kupowałem ten uszczelniacz to powiedzieli mi ze mi on nie wejdzie tam i musze go przeciąć na pół i sprężynką go potem skręcic i będzie ok..... ale jak zdjąłem te wsystkie koła pasowe i udało mi sie go wcisnąć a potem założyłem spręzynke. bez przecinania uszczelniacza jak zalecali mi w sklepie....i staży mechanicy którzy tam akurat byli i mi doradzali  

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam pytanie. Czy kadłuby silnika od zwykłego supra były inne od tych rekordowskich?- bo po zakupie rekorda okazało się że jeden kranik jest za rozrusznikiem a w suprze kranik jest blisko alternatora. Wiedząc że w rekordach są jakieś problemy ze spuszczaniem wody zaleliśmy go płynem i narazie tak stoi dla spokojności ducha. Ponoć też w rekordach odkręca się jakąś śrubkę z bloku zasysa wtedy sobie powietrze i woda cała schodzi do czysta. Ale dlaczego tak jest? Gdzie jest różnica? W zwykłym nie było takich jaj wypuścił wodę, wydmuchał i spokój (oczywiscie aby kombajn równo stał).

A i przy okazji jeszcze jedno. Czy jest jakiś problem z wymontowaniem pompy od wspomagania (rekord pompa wspomagania przy silniku) bo ma trochę nieszczelności trzeba wymienić jakieś uszczelnienie, przydał by się jakiś katalog jakby ktoś miał- nieszczelność ma na zewnątrz, stan oleju w silniku ok.

Edytowane przez grzepo
Opublikowano

wiesz co nie mam zielonego pojęcia czy to był polski czy angielski ogólnie jak kupowałem ten uszczelniacz to powiedzieli mi ze mi on nie wejdzie tam i musze go przeciąć na pół i sprężynką go potem skręcic i będzie ok..... ale jak zdjąłem te wsystkie koła pasowe i udało mi sie go wcisnąć a potem założyłem spręzynke. bez przecinania uszczelniacza jak zalecali mi w sklepie....i staży mechanicy którzy tam akurat byli i mi doradzali  

Z tego co piszesz to zmieniłeś uszczelniacz na przystawce a nie na wale.Na wale masz uszczelniacz przecięty w jednym miejscu i skręca się sprężynką ale do tej opcji musisz zdjąć przystawkę z silnika i koło zamachowe.

Opublikowano

Ja u siebie w rekordzie też męczyłem się przez 5 lat spuszczając wodę  przez ten kranik za rozrusznikiem, aż w tym roku zauważyłem że on też posiada ten kanał koło alternatora, tylko jest zaślepiony korkiem. Do niego jest o wiele lepszy dostęp. Pozdrawiam :D

Opublikowano

balcerek1

na wale zmieniałem zdjąłem koło zamachowe wieniec rozrusznika wszystko... i w sklepie mi dali uszczelniacz cały i kazali go przeciać i skręcic spręzynką. a moze mi dali od czego innego jakis zamiennik i jest za mały albo za duzy i odrazu sie zaczeło lać...   ( jestes pewny ze oryginalny jest przeciety)?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v