Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A jak pisałem że przy pierwszym montażu zakłada się 3 pierścienie w 4 pierścieniowym tłoku to mi niektórzy nie wierzyli, a to jest naprawde prawda, tylko pokosił tuleje mechanik przy montażu i jest efekt.A pierścienie pękły przy montażu albo przy pracy po zniekształconej źle zamontowanej tulei , po przegrzaniu pierścienie by się zapiekły najwyżej.

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

Stopniowo z roki na rok brał coraz więcej... W ubiegłym sezonie mi się pompa wody rozleciała, chwilę się zagotował, od tego czasu znacznie więcej oleju z silnika ubywało...

O druga sprawa - w tamtym sezonie wymieniałem pompę wody - Bizon skosił na tej nowej jakieś 20 ha i ma już luz :blink: :blink: Wymieniać ją czy przesmarować i tłuc dalej? Duży ten luz nie jest ale idzie ręką o wiatrak wyczuć... Silnik będzie po remoncie szkoda żeby przez głupią pompę wody znowu go przegrzać :(

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie...

 

 

Jak by ktoś miał proste schodki do Bizona na podest to chętnie odkupię, cofałem przedwczoraj pod garaż i przywadziłem o drzewo ;[ :unsure: troszkę sie zdefraudowały... :o Nie chce się klepać... :mellow:

Edytowane przez ziemek256
Opublikowano

Za zestaw produkcji Mahle policzyli mi ponad 400 zł na gar, i to nie na chromie! Ceny części porażają, a ich jakość zwala na kolana. Co do pompy - kto kupuje tanio kupuje dwa razy. Pamiętam czasy, gdy można było dostać jescze oryginalną pompę (może i teraz można?) kosztowała z podstawą 700 zł! Sprawdź czy nie naciągasz za mocno paska - to może miec wpływ na zużycie podróby.

Opublikowano

To tak, schodni się skrzywiły w miejscy gdzie ją te rączki...

 

Ten zestaw Mahle jeszcze cenowo tragicznie nie stoi... Jutro popytam w okolicznych agromach po ile takie zestawy mają...

Co do pompy to może trochę za ciasno pasek napiąłem ale żeby jednego sezonu nie wytrzymała... szajs normalnie...

Opublikowano

Ja polecam chromowe tuleje najdroższe niestety ale najtrwalsze mahle krotoszyn b.dobra firma, niektórzy mówią że to sparciała firma i to złom , a wg. mnie musieli młotkiem wbijać te tuleje żeby je zepsuć.

 

 

tylko oryginalne MAHLE!!! mam teraz założone... i silnik komoletnie inaczej pracuje!!! chodzi bardzo dobrze! jescze miesiąc temu jak miałem założone nowe komplety 4 pierścieniowe to było troche inaczej słychać pracę silnika... no aż wkońcu wszystko się rozpieprzyło na dotarciu...

teraz jest kompletnie inna bajka! Tak jak napisał kolega... kupujcie tylko oryginały bo ja też chciałem przyoszczędzić a za remont silnika można powiedzieć że płaciłem 2 razy!!!

Opublikowano

Zestaw kupiony. 370 zł za słupek - 4 pierścienie, tuleje niestety żeliwne, zestaw zakupiony w Grene, na komplecie sześciu słupków dostałem 150 zł upustu... Jutro składamy. :)

Opublikowano (edytowane)

zdjecie0131

zdjecie0133

Coś mi nie wychodzi dodawanie tych zdjęć, narazie sobie skopiujcie i wkleicie , a później sprubuje obczaić dodawanie tych zdjęć.

Na zdjęciach jest schemat ustawienia rozrządu w silniku sw400, silnik jest w pozycji do góry wałem bo mi tak było wygodnie włożyć wał, więc odwróćcie sobie zdjęcie lub monitor o 180st gdy nie zauważycie podobieństwa.Na kole zębatym wałka rozrządu jest strzałka która musi się pokrywać z kreską-cechą-znakiem na powierzchni za kołem zębatym, i tu zwracam uwagę że ta kreska jest zazwyczaj słabo widoczna więc trzeba dobrze odczyścić zaznaczone miejsce i dobrze się przyjrzeć.Wał korbowy ma być ustawiony w pozycji pierwszy tłok w gmp, czyli jak łukaszp pisał wpust na wale ma być pionowo do góry, a łatwiej poprostu zaciąć pozycjoner koła zamachowego od razu w pozycji gmp, o ile koło zamachowe jest dobrze założone i jest z tego silnika.Pisałem też że spotykałem się z różnicami ustawienia wałka rozrządu w silnikach sw-400 i pochodnych tych silników czyli wysilonych 6CT107 , ale większość nie zauważy różnicy bo jedynie kreska z którą ma się zgrywać strzałka jest lekko przesunięta, dając wcześniejsze o kilka stopni fazy rozrządu

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio pytalem jak z tymi cechami>Ustawilem tak jak napisal " LukaszP" W zalacznikach sa zdjecia na ktorych ustawilem ten rozrzad. I teraz ocencie sami czy dobrze jest ustawione.

 

 

bobytempelton. Jednak ci nie wyszlo z tymi zdjeciami. pomniejsz je i wtaw jako zalaczniki:)

post-38120-0-18076600-1309980392_thumb.jpg

post-38120-0-22048400-1309980401_thumb.jpg

post-38120-0-70988900-1309980423_thumb.jpg

Edytowane przez jawa3398
Opublikowano

No nie idzie mi dalej to dodawanie zdjęć zmniejszyłem ale nie idzie chyba ktoś musi mi to wytłumaczyć łopatologicznie :lol:

W każdym bądź razie zazwyczaj cecha jest w lewym dolnym rogu ale jak pisałem wychodziły różne wersje tego silnika a znaki były nabijane ręcznie w różnych miejscach , cechy się zgadzają wał jest w pozycji pierwszy tłok gmp czyli jest dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Na dotarcie wystarczy cd, ale jak chcesz.

no nareszcie mi się udało, opis jest przy 4 posty wyżej, przypominam że silnik jest odwrócony do góry wałem(bo mi było wygodnie).

 

 

Zdjęcia usunąłem bo zapychały mi pamięć , kto potrzebuje zdjęć ustawienia rozrządu prosze pisać na pw, z treści adres email, to wyśle

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

Witam!!!

 

Możecie polecić jakiś dobry, odpowiedni olej na dotarcie silnika SW400?

 

Czy superol CF się do tego nada?

Ja właśnie zalałem 4 turbo od zetora turdusem - może marnotrastwo na docieranie ale nie miałem pod ręką SUPEROL FALCO CD bo na tym miałem docierać silnik.

Opublikowano

A mój się dociera... Wymienione tuleje tłoki pierścienie i panewki. Ile mth musi zrobić żeby po mału mógł iść w pole? Pyrka sobie od rana do wieczora puki co... :)

Opublikowano

No widze ze ci sie jednak udalo wstawic zalaczniki;)A powracajac do tematu. Wczoraj poskladalem klamota i udalo mi sie odpalic,Silniczek bardzo ladnie pracuje na wolnych obrotach jak jest zagrzany ma 4atm a na calym gazie 6.I teraz bedzie w zapasie do bizonka az stary ktory jest w bizonku sie skonczy:)

 

 

TheBorowiecTV. Po co ci silnik do bizona? nie lepiej starego zrobic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v