Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopie a czy trzeba być chorym na raka żeby wiedzieć że to paskudna choroba? Wystarczy że ktoś z rodziny/znajomych był chory i widzisz jak się męczył. To samo ciągniki, skoro sąsiad czy brat ma i klnie bo co chwila dokładka i przestoje to chyba coś znaczy? 

Opublikowano

Mam proximę power i wszystko co napisałem to prawda. Podnośnik, nie stabilnie działające sprzęgło. Jak na to samo będzie chorował crystal to sory bardzo będziesz podjeżdżał pod maszynę a on ci szarpnie niespodziewanie i masz coś urwane to nie mała proxima tylko traktor aspirujący do klasa średnia wyższa. Niema co się czarować jak tam wsadzili jakieś carraro to żywotnie nie będzie ta firma kiedyś może i coś znaczyła ale dzisiaj to podrabia sama siebie idąc na ilość nie jakość i nie koniecznie musi być to w zetorze -ta słabizna- w innych markach jest to samo. 

Opublikowano

Ale crystal to nie proxima, a wątek dotyczy Crystala, to że jeden model sprawia problemy to nie znaczy, że od razu trzeba przekreślac całą markę. Więc, cały czas czekam na opinię od pewnej osoby, a nie od kolesi "słyszałęm że..." -,-

Opublikowano

To że podzespoły są renomowanych marek o niczym nie świadczy. W markach budżetowych jest dużo loterii, jeden trafi na sztukę która latami będzie bez problemów latach, a drugi zacznie już po miesiącu klnąć. Podzespoły renomowanych marek też nie są żadną gwarancją bo już to na galerii pisali że ten Perkins co siedzi w ursusach to dziadostwo z Azji które nie ma porównania do Perkinsa z Angielskiej fabryki- inna jakość wykonania, luzy eksploatacyjne i tak dalej. Oś wielowachaczowa też nie jest takim cudem bo w znajomym gospodarstwie w NH T7520 (co to jest odsyłam do google) co ma przebieg ponad 6k godzin, robiona była 8 razy bo się szybko wyrabia. A cena Crystala... porównajcie z cennikami CNH i zobaczcie co się opłaca bardziej, potem weźcie sobie na testy, popracujcie, posiedźcie...

 

No i co to jest 100 godzin przebiegu... Pogadamy jak przerobi 10000 godzin. Jako ciekawostkę powiem że w Kietrzu jeden traktor robi średnio 5000 godzin. I Fendtów nie kupują bo tu zacytuję- dziadostwo szybko wymięka. A mówimy już o markach drogich i z górnej półki. Ale po sezonie można dużo o maszynie powiedzieć co ją boli i czemu "nie" przy kolejnych zakupach.

Opublikowano

Ale crystal to nie proxima, a wątek dotyczy Crystala, to że jeden model sprawia problemy to nie znaczy, że od razu trzeba przekreślac całą markę. Więc, cały czas czekam na opinię od pewnej osoby, a nie od kolesi "słyszałęm że..." -,-

Mietku ze Szczecina, na moje oko to Ty z Czech jesteś  ;) A Czesi lubią przekreślać nasze marki wcale się z tym nie kryjąc

Opublikowano

Fakt, że bronie tego Crystala ale podobno jest ich bardzo mało, ale jakoś wszyscy wiedzą że to złom, pytam skąd taka opinia, jeśli jest ich kilkanaście w Polsce... Bo tak jak cały czas mówię o Crystalu nie wypowiadają się osoby, które miały jakąkolwiek styczność z tym ciągnikiem. A Czech, że mnie żaden, bo wiem że jest dużo więcej dobrych ciągników i jak kogoś stać, to ma w czym wybierać i nie muszą wybierać Zetora, ale Zetor Crystal to obecnie najtańszy 160 konny ciągnik...

Opublikowano

Przez jaki okres czasu te 5000h?

 

Rok. :)

 

A opinie że Crystal to złom to empiryczne odczucia dotyczące wykonania. Oglądałem to zaraz po premierze i mnie nie przekonał wtedy, jakoś kiczowato to wyglądało. A jeśli inne modele zachowują się tak a nie inaczej to co dopiero topowy? Więc porównanie do Proxim jest na miejscu.

Opublikowano (edytowane)

to co pisałem w poprzednim poście na temat zetorów to nie są informacje usłyszane od sąsiada czy  szwagra są to naprawy przeprowadzane u mnie z racji tego że brat pracuje  w tej branży a po godzinach naprawia i ja mu w tym pomagam.Ciekawy przypadek z przed paru dni proxima  2036 mtg wymiana kompletów naprawczych pobierała olej zostały zakupione nowe zestawy naprawcze orginalne w sensie pudełko z logiem zetora owinięte w środku folią też z logiem zetora ale niestety na tulejach napis AGE POWER i tak w paru sklepach .To świadczy o tym że zetor też oszczędza na częściach bo kiedyś była na tulei czy tłoku sygnatura zetor a dziś chińczyk robi dla nich i potem są efekty tego przy eksploatacji.Jeżeli chodzi o komplety naprawcze to tylko KROTOSZYN lub KOLBENSZMIT.Odnośnie CRYSTALA to jest to już inna sprawa bo silnik DEUTZ   więc nie mogli tu wiele zepsuć  ale czas pokarze.Dodam jeszcze że zetor HSX to też pozostawia wiele do życzenia np zapychający się dpf trafiła się obrócona panewka .

Edytowane przez jaro30
Opublikowano (edytowane)

Zetor Crystal jest tak rzadko kupowany dlatego że, cena jak na Zetora jest bardzo duża i nie odpowiada wykonaniu. Za 314.265 brutto można mieć Case IH, Deutza Fahr i Fendta. Co innego marki premium a nie marka która jest klasy tańszych ciągników na każdą kieszeń.

Edytowane przez Valtra123
Opublikowano

jeżdżę u kolegi takim zetorem właśnie brał nowego w październiku 2016r
powiem wam że jak narazie nie ma z nim problemów ma 400 mtg dopiero co tu wiele mówić
silnik jest bardzo dynamiczny,skrzynia pracuje cicho bez żadnych zgrzytów ,rewers przełącza bardzo płynnie
fakt ze cena za niego z przednim tuzem i womem plus obciazniki 256netto
ciagnik w obsłudze ogólnie bardzo prosty
jak dla mnie nic więcej nie jest potrzebne do pracy w polu

Opublikowano

Zetor Crystal jest tak rzadko kupowany dlatego że, cena jak na Zetora jest bardzo duża i nie odpowiada wykonaniu. Za 314.265 brutto można mieć Case IH, Deutza Fahr i Fendta. Co innego marki premium a nie marka która jest klasy tańszych ciągników na każdą kieszeń.

Jakiego Ty Fendta kupisz w tej kasie z tą mocą??? Ale cena jak na Zetora i tak za duża, Belarus 212 koni kosztuje mniej 

Opublikowano

Wygrał prawie wszystko, chyba tylko jelonek go przebił

Opublikowano

https://youtu.be/FxvdOwhTtY8-------oglądając dalej te filmiki jest porównywany nh t5 120 i jd 6125m -ciągniki o zupełnie róznych gabarytach tzn waga, rozstaw osi, czy szerokosc, to wszystko od razu przemawia na korzysc jd nawet moc  -ciekawe gdyby tego jd porównać z nh t6 125 a do nh t5 porównać jd 5m czy 5r?chętnie obejrzał bym takie porównanie :)  było by bardziej miarodajne uważam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v