Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam case 844s (4x4) jakiś czas temu wymieniłem pompkę hamulcową ponieważ nie nadawała się już do niczego. Problem mój dotyczy odpowietrzania hamulców, ponieważ kilka dni odpowietrzałem (pompowałem pedałem hamucla następnie odkręcając odpowietrzniki) do momentu gdy juz nie wydostawalo się powietrze i niby wszystko by było ok lecz po dłuższym postoju ciągnika pedał hamulca jest płytki (jak by był zapowietrzony) i trzeba podpompować aby troszeczkę było tego hamulca. Jaki może być tego powód może znacie sposoby na szybkie odpowietrzenie hamulców, proszę o pomoc :)

Opublikowano

Kilka dni odpowietrzales? To jakos na raty? Najprostszym sposobem na odpowietrzanie hamulcow jest wykorzystanie istniejacego ukladu czyli pompki hamulcowej. Wciskasz kilka razy hamulec, pozniej trzymasz a w tym czasie druga osoba( chyba ze masz dostep do tloczkow z kabiny operatora) odkreca odpowietrznik. Plyn wyplywa wezykiem do butelki (wersja ekologiczna) i jednoczesnie pedal powinien wpasc w podloge. Dokrecasz odpowietrznik i powtarzasz operacje kilkakrotnie, az w wyplywajacym plynie niepojawia sie powietrze. Oczywiscie trzeba w tym czasie kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku aby niedopuscic do kolejnego zapowietrzenia. Niewiem jaki uklad jest w tym case, ale zdarza sie ze pompy sa ze soba polaczone przewodem, wiec lepiej machac obydwoma pedalami na raz.

Jakim plynem zalales hamulce? Standardowym DOT 4 czy jakims olejem? Sprawdzales w instrukcji jaki plyn jest w ukladzie hamulcowym?

Kolejne pytanie: ciagnik posiada instalacje hamulcow do przyczep, np hydrauliczna?

Opublikowano

dokładnie tak samo robiłem lecz to czasochłonne i trwało parę dni. pompkę zalałem olejem hydraulicznym stara pompka była na dot i uszczelniacze poszły wiec doradzono mi olej bo podobno w tych ciągnika się to stosuje.
wydaje mi się ze szczelny nie mam pojęcia jak to sprawdzić :/

Opublikowano

jak zmieniłem kompletnie naprawczy pompki to zalałem takim olejem jak do wspomagania w samochódach i było dobrze miesiąc po czym znów pękla gumka nie wiem co bylo przyczyna i wtedy założylem nowa pompke od zuka i zalalem płynem i jest dobrze

Opublikowano

Najłatwiej odpowietrzyc układ duża strzykawką z wężykiem.Nabierasz płynu w strzykawke i kolejno wpychasz w każdy odpowietrznik zaczynając od najdalszego od pompki aż płyn wraz z pęchezykami powietrza pojawi sie w zbiorniczu ,troszke pracy ale skuteczne.

 

Opublikowano

Ja ostatnio odpowietrzalem w DF Agrotron i tez ciezko to szlo, az okazalo sie trzeba odpowietrznik bardziej wykrecic, jakies dwa obroty co najmniej, bo przy lekkim poluzowaniu jak w osobowce wyplywalo troche plynu i pedal wogole nie twardnial. Kupowales oryginalna pompe czy jakis zamiennik z innego pojazdu?

Opublikowano

W moim 1056xl hamulce są olejowe i trzeba lać olej czerwony lotos adf czy coś takiego. Pompa jest zaraz pod przednia szybą i tam są dwa odpowietrzniki, ale to nie wszystko. nie wiem jak u ciebie ale u mnie są jeszcze odpowietrzniki w zwolnicach na tłokach. na zmianę trzeba odpowietrzac do skutku.

Opublikowano

Poszukaj sobie instrukcji od tego traktora i sprawdz jakiej kategorii plynem powinien byc zalany uklad hamulcowy. Czasami takie informacje sa wytloczone na korku od zbiorniczka jesli jest oryginalny. Po szybkiej pogawedce z google wychodzi na to ze ten case ma mokre hamulce wiec calkiem mozliwe ze sa zalane czerwonym olejem hydraulicznym case'a. Jezeli wczesniej byl zalany niewlasciwym plynem to mozliwe ze uszkodzeniu ulegl silownik hamujacy w kole i przez brak szczelnosci masz miekkii pedal. Na poczatek zakup wlasciwy plyn hamulcowy i odpowietrz jeszcze raz caly uklad zaczynajac od odpowietrzenia pompy hamulcowej ( zapewne masz dwie wiec kazda z osobna), pozniej kola i jesli posiada ten caignik hamulec hydrauliczny to przy rozdzielaczu od hamulcy tez mozesz miec odpowietrznik. Jezeli wszystko odpowietrzysz i dalej tak bedzie, a plynu nie bedzie ci ubywac to zapewne czeka cie kolejna wymiana pompy hamulcowej....

Opublikowano (edytowane)

Gumka pękła bo nie ten płyn zalałeś.W silniku i skrzyni lej co chcesz ale do hydrauliki i hamulców trzeba się trzymać specyfikacji olejów Case bo szlag trafi uszczelnienia -gdzieś w temacie Case wklejona jest tabelka ze specyfikacją tych płynów i olejów nazwę mogą mieć różną i różnych producentów ale charakterystyka musi być zachowana.Na aukcji kupiłem z przesyłką 45zł -po regeneracji pomp hamulcowych zero wycieku już drugi rok .

post-38031-0-68312200-1433355623_thumb.jpg

Edytowane przez Jacek62
Opublikowano

W instrukcji piszę że płyn ma być HY-TRAN PLUS i nie jestem pewien jaki wybrać czy ten co kolega wyżej czy oryginał bo na allegro nie mogę znaleźć takiego jak w instrukcji, jedynie co znalazłem to to http://allegro.pl/olej-akcela-hy-tran-ultra-ultraction-5l-case-new-h-i5469654863.html. Do dnia dzisiejszego jakieś tam hamulce były na miękkim pedale wiec spróbowałem odpowietrzyć układ i co się okazało że lekko był na jednym kole zapowietrzony natomiast próbując odpowietrzyć pompkę okazało się ze odpowietrznikiem prawie w ogóle nie wyszedł olej dopiero po znaczącym odkręceniu odpowietrznika nie wielka ilość się pojawiła. Wywnioskowałem z tego że może olej hydrauliczny którym zalałem jest za gęsty i pompka nie może zassać przez swój mały otworek więc może ten http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-akcela-brake-lhm-1l-case-i5503891904.html jest bardziej rzadszy co umożliwi prawidłową prace. Co o tym sądzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v