Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, drodzy forumowicze ja z takim zapytaniem tutaj do was, odnośnie remontu skrzyni biegów John Deere model 6510. Ktoś już gdzieś naprawiał może swoją skrzynie? Kogo byście mi tutaj polecili. Jestem z okolic Sandomierza. Pozdrawiam, i proszę o pomoc. :)

Opublikowano

ok, zwykła skrzynia z półbiegami na dwie dźwignie:) powiedz konkretnie co się dzieje? może być drobnostka:)

Opublikowano

Ładny przebieg ale na zadbanego JD z tej serii to jest nic :)

Opublikowano (edytowane)

Baju baju będziesz w raju. Takie rzeczy jak tarcze rewersu to są elementy które pracują i się zużywają. Możesz ten cięgnik pod pierzyną trzymać i chusteczką do nosa czyścić. A wiele elementów po pewnym przebiegu i tak musisz wymieniać. 16 tys mth to już skarbonka się robi. Teraz rewers a zaraz co innego, bo wszystko jest wypracowane i kończy swój żywot. Tysiące lecą na naprawy.

Dobrze, że przynajmniej znany jest przebieg. Bo większość podobnych ma na liczniku ledwie 7 czy 8 tys mth.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Ten przełącznik służy do zmiany półbiegów:)

Opublikowano (edytowane)

Baju baju będziesz w raju. Takie rzeczy jak tarcze rewersu to są elementy które pracują i się zużywają. Możesz ten cięgnik pod pierzyną trzymać i chusteczką do nosa czyścić. A wiele elementów po pewnym przebiegu i tak musisz wymieniać. 16 tys mth to już skarbonka się robi. Teraz rewers a zaraz co innego, bo wszystko jest wypracowane i kończy swój żywot. Tysiące lecą na naprawy.

Dobrze, że przynajmniej znany jest przebieg. Bo większość podobnych ma na liczniku ledwie 7 czy 8 tys mth.

Wiadomo kolego, ale to nie Ursus czy ZTS że na wiosnę skrzynia, na jesień silnik i tak w kółko. ;) Lepiej wyłożyć raz a porządnie i mieć spokój niż grzebać cały czas w nim. :) A po drugie kolego John bije zegarowe godziny a nie jak piszesz MTG. Pozdrawiam. :)

Edytowane przez laxonultima
Gość Profil usunięty
Opublikowano

I to jeszcze bardziej przemawia na jego niekorzyść. Bo może mieć na liczniku 10 000 godzin i ktoś będzie się cieszył, że tyle wytrzymał, a w rzeczywistości motogodzin będzie miał ze 3000. A tak w ogóle to w moim ursusie przez 7500 mth nie robiłem w skrzyni i silniku nic. I nic nie wskazuje, że przez kolejne 3000 będę cokolwiek robił. Więc ten JD aż taki rewelacyjny nie jest.

Opublikowano

Sprzęgła też nie naprawiałeś? Wymiana tarcz w rewersie to wina operatora bo niby można zmieniać kierunek w biegu (większe prędkości) ale odbywa się ze szkodą dla tarcz właśnie bo następuje hamowanie nimi. Ja praktykuje sposób; wrzucam na "N", przyhamowuję i dopiero zmieniam kierunek. Z licznikami to na dwoje babka wróżyła, choć bardziej wiarygodnie liczą napędzane linką/prądniczką, ale są prace w których ciągnik nie chodzi na dużych obrotach a godziny też lecą, gdzie w "tradycyjnych" na niskich obrotach godzin prawie nie przybywa.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No właśnie przecież o tym napisał. Jak pracujesz np. 330 na małych obrotach np. ładowaczem, to w ciągu dnia zrobisz 8 godzin zegarowych , ale tylko 3-4 motogodziny. Dlatego np. mój 330 ma 7500 mth, a zegarowych to pewnie ze 20 000 godzin. A wynika to z tego, że używam go głównie do prac pielęgnacyjnych i pracuję na 1400- 1600 obr/min, a przy innych pracach, np przeładunkowych 1000-1200obr/min, a w tym ciągniku godzina zegarowa równa się motogodzinie przy 1800 obr/min. Dlatego jeżeli JD liczy zegarowe, to mój Ursus jest dużo trwalszy od niego, bo przy takim przebiegu nie było remontu skrzyni. @ptaszyna wymieniałem tylko tarczę sprzęgła i uszczelnienia wałków sprzęgłowych.

Opublikowano

To zależy kolego jak użytkujesz. Sprzęt używany nie wiadomo jak kto go używał. Teraz jak zrobiony wiem co jest to mi długo posłuży. :) Wystarczy o niego dbać. :) I nie ma co porównywać zachodu do naszych sprzętów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Walczaklu
      Może ma ktoś instrukcję procedury kalibracji podnośnika tylnego w traktorze z tematu...?
      Będę zobowiązany...
    • Przez maniek6414
      Witam.
      To mój pierwszy post bo nie mogę nic znaleźć w necie konkretnego. Mam poważny problem z JD 6910 2000 r. skrzynia  AutoQuad II, gdyż nagle przestał jeździć. Po wybraniu biegu i ustawieniu rewersu do jazdy w przód lub do jazdy w tył ciągnik nawet nie drgnie, brzęczek piszczy i miga "N" na rewersie jakby był załączony postój. Bezpieczniki sprawdzone, znajomy elektryk nie wie co to może być. Sytuacja powstała nagle po tygodniowym postoju ciągnika. Pomocy bo czas ruszać w pole a tu nie ma jak.
    • Przez aprochota
      witam mam problem z 6910. a mianowicie. ciągle słychać jak zakańcza się pompa hydrauliczna w czasie jazdy. na postoju tego niema i w trakcie jazdy jak naciśnie się hamulec to też ustaje wydaje mi się że przy dłuższej pracy olej się bardzo nagrzewa bo jak sie podnosi pług to bardzo powoli podnosi a jak się kręci kierownicą to już w ogóle nie podnosi. dodam jeszcze jak go kupiłem 3 lata temu to już ta pompa się załączała ale sporadycznie. teraz praktycznie non stop się zakańcza. ktoś coś podpowie?
    • Przez thebestacc
      Cześć. Problem zaczął się podczas wożenia siana z 1 pokosu. Po postoju gdy odpaliłem ciągnik zapaliła się kontrolka stop i ciśnienia oleju. Zgasiłem ciągnik, następnie odpaliłem i było wszystko w porządku. Podczas żniw na nowo zapaliła się z 2 razy, a podczas wożenia obornika kontrolka nieustannie zaczęła migać, a pozniej jak się okazało ukręciła się flansza napędu pompy. Po jej wymianie problem na chwile ustąpił, ale pojawił się na nowo. Postanowiłem zmienić olej wraz z wszystkimi filtrami, jak się okazało stare filtry były naprawdę brudne. Wszystko było w porządku przez około 10 godzin pracy. Dodam że wszystko działa jak należy, a gdy wjadę na rowne podłoże kontrolka momentalnie przestaje świecić. Poziom oleju na tej miarce jest tak jak powinien być, a oleje i filtry oryginalne John Deere. Ciśnienie na pompie to ponad 200 bar, więc bardzo dobre. W czym może tkwić problem? Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez michal822
      Witam kupiłem 6210 i wziąłem sie za serwis olejowy  i pytanie do posiadaczy czy w tym modelu jest sitko filtrujące  przekładni tak jak w wersji 6910. Czy w modelach 4cyl juz go nie bylo 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v