Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Interesują mnie fergusony 6130-6150, co sadzicie o tych modelach?? Jaki był by koszt założenia tura. Głównie miał by pracować w prasie i w turze. Czasami też z pługiem 4 skibowym na słabych V klasy ziemi. Jakieś 20ha. Czy była by możliwość wzięcia jakiegoś dobrego kredytu dla rolnika na zakup tego ciągnika?? A i jeszcze jedno, czy taki ciągnik nie będzie miał problemu w prasie zmienno komorowej pasowej z rotorem (do rozdrabniania słomy, sianokiszonki). Dopiero będę musiał kupić tą prasę, ale na to jeszcze czas, najpierw muszę wiedzieć jaki ciągnik będzie z tym pracował. Do prasy jeszcze trochę czasu mam.

Opublikowano

MF 6130, 6140, 6150 maja odpowiednio 85KM, 90KM, 95KM

 

6150 na lekkich ziemiach spokojnie poradzi sobie z pługiem 5x35 czy 4x45, w stałokomorowej prasie z rotorem da rade, w zmiennokomorowej nie wiem.

 

Tura chcesz nowego? Poszukaj informacji w tym dziale http://www.agrofoto.pl/forum/Ladowacze-f49.html bo jest straszny rozrzut cen w zależności od producenta i osprzętu.

 

Z kredytów nie korzystam więc tu nie doradze.

Opublikowano

ja posiadam mf6150 jest mocny mało pali a co do prasy to kup prasę na bele 120 *120 to są najlepsze bele i polecał bym pwasę welger są bardzo prostew obsłudze i mało awaryjne

Opublikowano

a co z turbina w tych modelach bo turbo musi po właczniu i przed wyłaczeniem ciągnika troche na wolnych obrotach pochodzić i czy nie lepiej wziąść 6160 czy 6170

Opublikowano

no tak i własnie tego sie boje bo mam teraz 4 zwykła a jak przesiade sie na 4T to zgasze go tak i turbina do wymiany i choć 6 będzie może maiała większy promień skrętu to zdecyduje się na nią

Opublikowano

Ja szukam tego modelu ciągnika do swojego gospodarstwa. przesiadam się z 3060 i mam wiele nadziei co do tego ciagnika. Jak narazie szukam. Oglądam rózne wersje wyposażeń. Kabina jest bardzo ciekawa, dużo ładniejsza od 3060. rewers przy kierownicy super zwłaszcza ,że planuje założyć ładowacz czołowy i to przy nim najwiecej by pracował. Podoba mi sie tez skrzynia jednak zastanawiam się czy lepsza bedzie Dyna czy Speedshift?

Opublikowano

Ja w MF 6140 mam tura i powiem że praca jest przyjemna szkoda że wydechu nie ma przy słupku kabiny ale nie jest źle.

Dobrze by było gdybyś trafił na wersję EURO-LINE. Jeżeli ciągnik miałby pracować tylko w ładowaczu czołowym to skrzynia Speed-shift powinna wystarczyć, w Dyna shifcie miałbyś więcej półbiegów. W serii 6100 w większości tych modeli było montowana przekładnia Dyna tak wynika z moich obserwacji Speed - shift jest mało.

Opublikowano

ja własnie trafiam albo na speed-shift-y albo na dyna ale w słabym stanie. ogólnie mało jest tych ciagników w ogłoszeniach. ba kilka i ciągle te same. ma ktoś moze takiego do sprzedania?

Opublikowano

A jak to jest z tym rewersem u tych MF-ów z seri 6000, słyszałem że są one elektrohydrauliczne lecz do zmiany kierunku jazdy trzeba wcisnąć sprzęgło i to w nich się psuje i koszty napraw są bardzo duże. Przeczytałem że nawet do 25tyś, czy to prawda ?. Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Tak tak z tym ze trzeba wciskac to racja:) powiem CI tak ze ja w 6120 mialem awarie rewersu, to koszty byly takie mechanik 1000zl, tryby zalatwial nie nowe tylko jakis tam ma co rozbieraja Mf na czesci i sprzedaja, to 2 tryby i 2 synchronizatory cos kolo 2 tys jak pamietam, i jeszcze byly widelki ktore w serwisie powiedzieli mi 1300zl (szok) on chcial mi za pol ceny, a ja wzialem do spawacza zeby napawal i zaplacilem 50zl. to razem wychodzi 3000zl a moze mniej bylo tylko mowie Ci ze nie pamietam juz. Jakby CI Korbanki to robily to same czesci jakie u nich drogie a jeszcze jak dwoch mechanikow od nich to z 10000zl to pewnie bys zaplacil jak nic. Osobiscie teraz sam bym sie tego podjal, bo wcale tak duzo roboty nie ma zeby to wyciagnac i wymienic czesci:) Sam ten mechanik powiedzial ze te tryby siadly przez to ze te widelki sie wytarly, i jakby byl mechaniczny rewers to by dalo sie zauwazyc ze cos nie tak, a tak to zamiast sie wrzucic do konca zeby sie wszystko zazebilo, to nie do konca sie wrzucaly i cisnienie je trzymalo i wiadomo po czasie wszystko wyszlo i z pola zjechalem tylko na wstecznym bo do przodu juz kupa zgrzytu byla. Ale o koszty sie nie boj bo nie jest tak zle chyba zeby Ci wszystko serwis robil to co innego.

Opublikowano

Ja mam dopiero zamiar kupić MF-a a mianowicie model 6150 z 95r i to był by mój pierwszy MF,ogólnie to o nich nic nie wiem co się psuje jaki spalanie i tak dalej chciałem się dowiedzieć coś o nim. Wiadomo w ciemno się ciągnika nie kupuje. I on ma właśnie rewers elektrohydrauliczny a przeważnie ten rewers jest bez użycia sprzęgła a tu akurat nie, dziwnie to pomyśleli ale co na to poradzić. Na co zwrócić uwagę gdy się kupuje MF-a ?.

Opublikowano

Mozesz sie ze mna nie zgodzic ale jesli chcesz kupic typowy ciagnik do pola to radzilbym Ci np 6160 on jest 6 cylindrowy bez turbo, a ten co Ty chcesz to jest z turbem i obstawiam ze w polu wiecej spali troche od tej 6, Przede wszystkim to zwroc uwage jak pracuje silnik i skrzynia czy wszystkie biegi w porzadku chodza, dobrze popatrzec czy widac cos czy przy nim robione czy nie, i jeszcze czy przedni walek itp chodza Ehr tez sprawdz, to tak w skrocie:) Wiadomo do srodka mu nie zajrzysz chocbys chcial

Opublikowano

Wiesz mam tego ferdka blisko nie całe 20km ode mnie, i gdyby był w miarę dobry to wezmę tego. Trudno ile spali to spali, pytam tak z ciekawości gdzie u niego zmienia się biegi pod obciążeniem i który jest najszybszy A-D ?.

Opublikowano

Bezpieczniki już znalazłem, chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Massey Ferguson-ów z serii 61xx czy mają jakieś blokady prędkości bo mój ma coś takiego gdy przekroczę 30,04 km/h to zaczyna migać pół bieg na którym jadę a jeśli prędkość będzie rosła wszystkie kontrolki półbiegów zaczną mrugać i przełącza mnie z D na C.Dodam jeszcze że ciągnik został sprowadzony z Francji. Czy one mają tak oryginalnie czy coś jest nie tak ?. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Opublikowano

Tak maja blokade, Pewnie tak ten komputer jest zaprogramowany ze do 30 km/h. Popytaj sie na forum moze ktos bedzei wiedzial czy da sie to zrobic samemu, a jak nie to niestety serwis, moze sie myle ale mysle ze pare minut i by bylo po sprawie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v