Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
qba333    9

Witam.

Interesują mnie fergusony 6130-6150, co sadzicie o tych modelach?? Jaki był by koszt założenia tura. Głównie miał by pracować w prasie i w turze. Czasami też z pługiem 4 skibowym na słabych V klasy ziemi. Jakieś 20ha. Czy była by możliwość wzięcia jakiegoś dobrego kredytu dla rolnika na zakup tego ciągnika?? A i jeszcze jedno, czy taki ciągnik nie będzie miał problemu w prasie zmienno komorowej pasowej z rotorem (do rozdrabniania słomy, sianokiszonki). Dopiero będę musiał kupić tą prasę, ale na to jeszcze czas, najpierw muszę wiedzieć jaki ciągnik będzie z tym pracował. Do prasy jeszcze trochę czasu mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

MF 6130, 6140, 6150 maja odpowiednio 85KM, 90KM, 95KM

 

6150 na lekkich ziemiach spokojnie poradzi sobie z pługiem 5x35 czy 4x45, w stałokomorowej prasie z rotorem da rade, w zmiennokomorowej nie wiem.

 

Tura chcesz nowego? Poszukaj informacji w tym dziale http://www.agrofoto.pl/forum/Ladowacze-f49.html bo jest straszny rozrzut cen w zależności od producenta i osprzętu.

 

Z kredytów nie korzystam więc tu nie doradze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    9

a moze macie jakies inne propozycje fergusona 80-90km ktory był by tanszy a moze lepszy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelmf    32

ja posiadam mf6150 jest mocny mało pali a co do prasy to kup prasę na bele 120 *120 to są najlepsze bele i polecał bym pwasę welger są bardzo prostew obsłudze i mało awaryjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

a co z turbina w tych modelach bo turbo musi po właczniu i przed wyłaczeniem ciągnika troche na wolnych obrotach pochodzić i czy nie lepiej wziąść 6160 czy 6170

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nawet nie musi chodzić chwilkę tylko najważniejsze jest żeby zejść na niskie obroty i dopiero wtedy zgasić silnik nie można tylko gasić go z wysokich obrotów ale to chyba wystempuje we wszystkich ciągnikach wyposażonych w turbo?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

no tak i własnie tego sie boje bo mam teraz 4 zwykła a jak przesiade sie na 4T to zgasze go tak i turbina do wymiany i choć 6 będzie może maiała większy promień skrętu to zdecyduje się na nią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeżeli gasił byś go z wysokich obr turbina by od razu się nie zepsuła moim zdaniem nie ma wcale obaw aby się bać Turbiny ważne aby dbać o silnik w czas wymieniać olej i stosować odpowiedni a na pewno posłuży dużo lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

ale 110 czy 100 ma zawsze wiecej siły w zapasie a w agregatem uprawowo siewnym to trzeba troche mocy na moich glebach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

Ja szukam tego modelu ciągnika do swojego gospodarstwa. przesiadam się z 3060 i mam wiele nadziei co do tego ciagnika. Jak narazie szukam. Oglądam rózne wersje wyposażeń. Kabina jest bardzo ciekawa, dużo ładniejsza od 3060. rewers przy kierownicy super zwłaszcza ,że planuje założyć ładowacz czołowy i to przy nim najwiecej by pracował. Podoba mi sie tez skrzynia jednak zastanawiam się czy lepsza bedzie Dyna czy Speedshift?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w MF 6140 mam tura i powiem że praca jest przyjemna szkoda że wydechu nie ma przy słupku kabiny ale nie jest źle.

Dobrze by było gdybyś trafił na wersję EURO-LINE. Jeżeli ciągnik miałby pracować tylko w ładowaczu czołowym to skrzynia Speed-shift powinna wystarczyć, w Dyna shifcie miałbyś więcej półbiegów. W serii 6100 w większości tych modeli było montowana przekładnia Dyna tak wynika z moich obserwacji Speed - shift jest mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

ja własnie trafiam albo na speed-shift-y albo na dyna ale w słabym stanie. ogólnie mało jest tych ciagników w ogłoszeniach. ba kilka i ciągle te same. ma ktoś moze takiego do sprzedania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

A jak to jest z tym rewersem u tych MF-ów z seri 6000, słyszałem że są one elektrohydrauliczne lecz do zmiany kierunku jazdy trzeba wcisnąć sprzęgło i to w nich się psuje i koszty napraw są bardzo duże. Przeczytałem że nawet do 25tyś, czy to prawda ?. Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tak tak z tym ze trzeba wciskac to racja:) powiem CI tak ze ja w 6120 mialem awarie rewersu, to koszty byly takie mechanik 1000zl, tryby zalatwial nie nowe tylko jakis tam ma co rozbieraja Mf na czesci i sprzedaja, to 2 tryby i 2 synchronizatory cos kolo 2 tys jak pamietam, i jeszcze byly widelki ktore w serwisie powiedzieli mi 1300zl (szok) on chcial mi za pol ceny, a ja wzialem do spawacza zeby napawal i zaplacilem 50zl. to razem wychodzi 3000zl a moze mniej bylo tylko mowie Ci ze nie pamietam juz. Jakby CI Korbanki to robily to same czesci jakie u nich drogie a jeszcze jak dwoch mechanikow od nich to z 10000zl to pewnie bys zaplacil jak nic. Osobiscie teraz sam bym sie tego podjal, bo wcale tak duzo roboty nie ma zeby to wyciagnac i wymienic czesci:) Sam ten mechanik powiedzial ze te tryby siadly przez to ze te widelki sie wytarly, i jakby byl mechaniczny rewers to by dalo sie zauwazyc ze cos nie tak, a tak to zamiast sie wrzucic do konca zeby sie wszystko zazebilo, to nie do konca sie wrzucaly i cisnienie je trzymalo i wiadomo po czasie wszystko wyszlo i z pola zjechalem tylko na wstecznym bo do przodu juz kupa zgrzytu byla. Ale o koszty sie nie boj bo nie jest tak zle chyba zeby Ci wszystko serwis robil to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Ja mam dopiero zamiar kupić MF-a a mianowicie model 6150 z 95r i to był by mój pierwszy MF,ogólnie to o nich nic nie wiem co się psuje jaki spalanie i tak dalej chciałem się dowiedzieć coś o nim. Wiadomo w ciemno się ciągnika nie kupuje. I on ma właśnie rewers elektrohydrauliczny a przeważnie ten rewers jest bez użycia sprzęgła a tu akurat nie, dziwnie to pomyśleli ale co na to poradzić. Na co zwrócić uwagę gdy się kupuje MF-a ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Mozesz sie ze mna nie zgodzic ale jesli chcesz kupic typowy ciagnik do pola to radzilbym Ci np 6160 on jest 6 cylindrowy bez turbo, a ten co Ty chcesz to jest z turbem i obstawiam ze w polu wiecej spali troche od tej 6, Przede wszystkim to zwroc uwage jak pracuje silnik i skrzynia czy wszystkie biegi w porzadku chodza, dobrze popatrzec czy widac cos czy przy nim robione czy nie, i jeszcze czy przedni walek itp chodza Ehr tez sprawdz, to tak w skrocie:) Wiadomo do srodka mu nie zajrzysz chocbys chcial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Wiesz mam tego ferdka blisko nie całe 20km ode mnie, i gdyby był w miarę dobry to wezmę tego. Trudno ile spali to spali, pytam tak z ciekawości gdzie u niego zmienia się biegi pod obciążeniem i który jest najszybszy A-D ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Bezpieczniki już znalazłem, chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Massey Ferguson-ów z serii 61xx czy mają jakieś blokady prędkości bo mój ma coś takiego gdy przekroczę 30,04 km/h to zaczyna migać pół bieg na którym jadę a jeśli prędkość będzie rosła wszystkie kontrolki półbiegów zaczną mrugać i przełącza mnie z D na C.Dodam jeszcze że ciągnik został sprowadzony z Francji. Czy one mają tak oryginalnie czy coś jest nie tak ?. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tak maja blokade, Pewnie tak ten komputer jest zaprogramowany ze do 30 km/h. Popytaj sie na forum moze ktos bedzei wiedzial czy da sie to zrobic samemu, a jak nie to niestety serwis, moze sie myle ale mysle ze pare minut i by bylo po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Mi to nie przeszkadza ze jedzie 30km/h, chciałem się upewnić tylko czy wszystko jest w porządku bo dopiero MF-a kupiłem i nie wiem co jest jak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×