Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy w waszych mtz d-240 też tak trochę metalicznie 'zagra' przy dodaniu gazu?mój tak ma miałem troche opóżnić mu kąt wtrysku ale najpierw chcę zasięgnąć opinii innych użytkowników

Opublikowano

Nasz wkręca sie na około 2700, ale do dechy sporadycznie dostaje.

Co do odgłosu przy dodaniu gazu, po wymianie końcówek "cyka" właśnie tak metalicznie jak za nowości, ten typ tak pewnie ma.

Opublikowano

Mój znajomy ma mtz 105 km. Od jakiegoś czasu ciągnik stracił moc,silnik nie pracuje równomiernie,coś tam w nim hałasuje, lekko kopci i ogólnie chodzi jak grat.Była najpierw sprawdzana pompa paliwowa-ok . Co byście obstawiali; jaką możliwą awarię?

Opublikowano

Trudno określić bo nie słychać tego.

Trzeba po kolei sprawdzać: ustawienie zaworów i ogólnie jak wygląda głowica po zdjęciu pokrywy.

Można też zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć jak i czy równomiernie idą spaliny może będzie widać który cylinder kuleje.

Wtryski, kąt wtrysku, potem zaglądać do miski, rozrządu.

Opublikowano

Pompa paliwa? Pompa wtryskowa rozumiem. Ustaw wał silnika tak by na pierwszej sekcji było tłoczenie paliwa. Odkręć kołek z prawej strony silnika i włóż w obudowę trafiając w otwór w kole zamachowym. Powinien wejść pasownie. Odkręć spokojnie pompę wtryskową. jak będziesz zakładał z powrotem ustaw początek tłoczenia paliwa i po sprawie. A i pamiętaj że gdy masz kołek w otworze nie możesz obracać silnikiem.

Opublikowano

Trudno określić bo nie słychać tego.

Trzeba po kolei sprawdzać: ustawienie zaworów i ogólnie jak wygląda głowica po zdjęciu pokrywy.

Można też zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć jak i czy równomiernie idą spaliny może będzie widać który cylinder kuleje.

Wtryski, kąt wtrysku, potem zaglądać do miski, rozrządu.

 

 

A nawiązując do ustawień rozrządu,to czy ma ktoś z was pomysł jak to sprawdzić bez grubszego rozbierania silnika?

Mój belarus jest po przeróbce silnika z d-60 na d-240,silnik jak pracuje na luzie to tak"mlaska"w tłumik(i nie ma swojego powera w porównaniu z innymi) zmieniałem wartości kąta wtrysku przyśpieszałem aż silnik pracował metalicznie i bez rezultatów,wydaje mi się że mógł zostać zle złożony na rozrządzie(moim zdaniem gdy trwa suw pracy zawory się zbyt wcześnie otwierają)

 

I jeszcze jedno,prosiłbym o radę czy na kole zamachowym jest 1 otwór na kołek sprawdzający czy 2 otwory (jeden to wartość kąta wtrysku a drugi to gmp pierwszego cylindra)?

Opublikowano (edytowane)

Co do otworów na kole zamachowym to dokładnie tak jak piszesz są 2.

 

 

Co do sprawdzenia rozrządu. Nie wiem czy będzie to miarodajne, ale gdy pierwszy tłok jest w GMP to na 4 następuje mijanka zaworów.

Wykręć z niego wtryskiwacz, włóż druta w otwór po nim, kręć silnikiem może coś zauważysz.

Albo bez większego rozbierania sprawdź czy na pierwszym cylindrze jest ładna mijanka gdy kołek ustalający wejdzie ci w ten drugi otwór w kole zamachowym GMP.

Przypominam tylko, że silnik 4-suwowym ma 2 razy GMP w cyklu pracy. Raz po suwie sprężania(przed nim następuje wtrysk paliwa), a drugi raz po suwie wydechu następuje mijanka zaworów.

 

 

Przestawienie musi być nieduże bo inaczej silnik by już nie pracował. Albo jest luz na klinie na którymś kole rozrządu.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano (edytowane)

A ja mam jeden. Na necie znajdziesz koła zamachowe do ruska w których też jest jeden.

Trzeba uważać. Odkręć rozrusznik i sprawdź. Widać elegancko.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

A jak wasze silniki pracują na prawidłowo ustawionym kącie wtrysku?

próbowałem dziś ustawić "na ucho"wydaje mi się że trochę za mocno go przyśpieszyłem bo przy przygazówce silnik troche "zagra"-wasze silniki też tak mają czy wchodzą w obroty łagodnie bez metalicznego dżwięku?

Opublikowano

umie mtz miał stuki nie wiedziałem o co chodzi wszystko wymieniłem na nowe tłoki tuleje pierścienie nawet wał nowy papę wziełem po regeneracji i dalej stukał w końcu nie miałem co wymieniać nowe końcówki też dałem w trysku a przyczyna była głowica ktoś przed mną musiał głowice za mocno splantować i zawór był odznaczony na tłoku kupiłem nową głowice za 1200 zł orginał made in belarus a jeszcze są głowice za 800 zł ale to ukraińskie i po wymianie na nowo jak by ręką od joł silnik ładnie pracuje bez stuków tylko dlaczego kopci czy to morze być pompa paliwowa czy złe końcówki wtrysku końcówki wymieniałem z 4 lata temu

Opublikowano

no przed głowica miej kopcił a po założeniu dymi czy to morze się wypala wszystko po tym remoncie mi się coś wydaje że końcówki wtrysku trzeba dać do kogoś kto dobrze ustawi a na ile w mtz się ustawia ?

Opublikowano (edytowane)

u mnie tez stuk sile ma zawory wyregulowane tylko ten stuk na zimnym i na malych obrotach jest co to moze byc? mozna na tym pracowac czy remont silnika jest potrzebny prosil bym o odpowiedz?

Edytowane przez memebers123
Opublikowano (edytowane)

Nierówna praca sinika po odpaleniu.

 

Połączony 

Edytowane przez SZYMANOX
Połączony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v