Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chcę z tatą zakupić nowy ciągnik  mocniejszy od pronara 1221a najlepiej do 150km i do 360 tys brutto.

Chce wiedzieć co o tych ciągnikach :

New Holland t6.175

Claas arion 620

John deere 6150m

MF 7615

Valtra t153

Który z nich jest tani w eksploatacji i mało awaryjny.

Opublikowano

Tani w eksploatacji będzie NH ale ciekawe jak z awaryjnością :). Powiem Ci szczerze, że jeźdzziłem 6140M to powiem szczerze że wygodny nawet tylko ta kabina taka sama jak w moim 6620. Osobiście wolę serie R ;)

tak naprawdę to mi nie zależy na limuzynie tylko na dobrym koniu który dobrze robi swoja robotę mój wujek ma new hollanda takiego jak chce no to własnie mało pali i wg ale ciekawe ile pochodzi mój pronar 1221a ma prawie 10 tys moto godzin a teraz te nowe ciągniki to wiadomo ile to pochodzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

nie bierz jd, ostatnio wszyscy w okolicy narzekaja na m-ki ze jd przereklamowany i niepotrzebnie przeplacili.... nh napewno tanszy w eksploatacji aczkolwiek zbytnio zlego slowa od wlascicieli sie nie slyszy ;)

Opublikowano

Ja JD i Claasa bym sobie odpuścił ze względu na DPF,SCR jest dużo lepszym rozwiązaniem.Przy SCR trzeba tylko dolewać Adblue i poza tym nie ma żadnych przestojów jak przy DPF który trzeba wypalić,chociaż jak się uprze to i przy pracy można go wypalić ale jednak jest to utrudnienie.

Jeszcze powinieneś pooglądać ciągniki z grupy SDF.

A do czego ma byćwykorzystywany ten ciągnik?

Opublikowano (edytowane)

deutz fahr tez mi się podoba.

hmm... robił by przy prasie lely welger rp 445 rozrzutnik taki jaki mam w galerii hmm główny koń

zastąpi mtz-82 i wtedy pronar będzie pomocniczy 

a o valtrze nikt nic nie powie ?

Edytowane przez GrabekSto
Opublikowano

Chodzi legenda że valtra najmniej awaryjny ciągnik, czy to prawda nwm, nie mam ale w okolicy jest kilka takowych ciągników i nie było słychać żeby komuś się posypała :) Ogólnie rzecz ujmując z ciągnikami to jest loteria, albo trafisz albo nie. Na przykładzie Nh Td5-Kupiło 2 panów Nh Td5.105. Właściciel pierwszego jest zadowolony żadnych awarii, drugiemu a to uszczelka puściła, zbiornik paliwa wciągnęło itd itp. Brali w podobnym czasie a dwa różne ciągniki :)

Opublikowano

dobrze mówisz kolego powyżej tka samo z pronarami jest jak komuś się uda to bez awaryjny do końca swojego żywotu a niektórym to się sypie ;) 

new hollanda wypisz od razu z swojej listy bo to nawet na złom nie przyjmą jak się posypie najlepiej valtre lub jd ja mam właśnie jd 6150m no niestety coś wczoraj się stało bo silnik zaczął przerywać i hamulce puszczały ale to pewnie elektryka mam nadzieje ;) ale się mu nie dziwie bo w bagnistej łące kolege mojego wyciągał i ciężko miał bo duże błoto prawie do rowu kolega się zsunął beczka 18000l valtra mało popularna w polsce jak widzę bo mało ludzi widziałem by nią jeździli ale złego słowa na nią nie powiem mało awaryjna ale i tak polecam ci jd ;)

ogólnie ci powiem że lepiej kupić coś starszego czy tam co to lepiej kupić JCB 

A i jeszcze ci powiem jak będziesz brać jd 6150m to postaraj się o jazdę testową bo niektóre mają drgania w kołach i trzeba by opony wymienić oraz jak u mnie było od nowości palące się kabelki od elektryki w kabinie może nie jest tak w wszystkich ale u mnie były jak by przez myszy wygryzione ;d

najlepsza zaleta jd 6150m to pełna rama do tura w sam raz :)

Opublikowano

Co do Deutza to jeśli nie chcesz przekładni bezstopniowej to pewnie lepiej wyjdzie kupić Lamborghini albo Same bo to jest to samo tylko różnią się ceną i wyposażeniem ale główne podzespoły i cała konstrukcja jest ta sama.Chyba nawet powstają w tej samej fabryce.

W Valtrze T chodzi ci o tą nie najwnowszą wersje która ma przednią oś pod silnikiem?

Jeśli tak to na pewno dobrze się sprawdzi w ciężkiej pracy dzięki lepszemu rozłożeniu masy jednak ma za to gorszy skręt ale to musisz sprawdzić samemu,jak będziesz ją oglądał to przejedź się po placu u dealera i zwróć na to uwagę jak pod tym względem wypada w porównaniu do innych marek.

Co do awari to silniki i skrzynie i ogólnie najważniejsze podzespoły w tych ciągnikach są bardzo trwałe,w końcu pełno tego pracuje po lasach.Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś na nie narzekał a drobne usterki czy niedoróbki mogą zdarzyć się w każdej marce.Kiedyś z poważniejszych rzeczy często pękały w nich chłodnice ale to już jest poprawione.Pod względem awaryjnośći,kosztów ekspoloatacji i spalania najlepiej będzie jak poszukasz na AF w galeri jakiś użytkowników tych ciągników i z nimi o tym porozmawiasz.

Na pewno filtry i oleje niezależnie od marki poza servisem mają podobne ceny.

Jednak często jak oglądam silniki Sisu to mają one pasek rozrządu,nie wiem czy tak jest we wszystkich ale na pewno warto zwrócić na to uwagę (Nie wiem jak z tym jest w innych markach),w końcu jak jest pasek to trzeba go wymienić co najmniej co 4-5 lat a to i koszt i dodadkowy kłopot.

W grupie SDF moim zdaniem największą zaletą jest silnik,pompa wysokiego ciśnienia jest smarowana olejem a nie paliwem jak to jest w przypadku konkurencji także dużo lepiej zniesie słabe paliwo,w razie mrozu na pewno też jest mniejsze ryzyko że coś się popsuje jak z paliwa zrobi się kasza.

Ale moim zdaniem między zachodnimi markami ciągników nie ma już jakiś dużych różnic w awaryjnośći i trwałości,chyba że chodzi o przekładnie bezstopniowe.

Także jak komuś dobrze pracuje się np:NH to nie widzę sensu żeby płacił dużo więcej i kupował Valtrę czy Deutza,chyba że różnica w cenie jest nie duża to już co innego.

Opublikowano

Dokładnie.

 

Mój wujek ma t6.175 na ponad 500ha jako ciągnik pomocniczy i złego słowa nie powie 

valtry też spoko są spoko ale te starcze T co maja blue czy filtr bo mój tata mówi ze lepszy jest filtr a ja ze ad blue mówi ze jak masz filtr to nic przy nim nie robisz ...co jest lepsze ad blue czy ten filtr i dlaczego ?

Opublikowano

o arionie 620 moge dużo poopowiadać bo znam gościa który takiego posiada nie dba o ciągnik nic ząb w ząb jak zreszta o cale swoje gospodarstwo ale ciągnik ma juz z 6-7 lat i jak do tej pory nie robił przy nim prawie nic tyko że 6lat temu nie było takich wymogów spain itp itd. nie wiem jak teraz ale class napewno nie jest złą maszyną. co do JD to jak juz to R-ka. Nic wiecej nie powiem bo nie wiem. MF sa u mnie 2 znam właścicieli osobiście, i jak narazie nie ma co źle na nie mówić ale jeden ma dopiero 2 rok a drugi pod koniec roku kupił, fajne mają rewers i biegi w rewersie. to tyle co moge powiedzieć 

Opublikowano

jeśli chodzi i koszty eksploatacji typu oleje, filtry etc. to do JD są tańsze niż do NH, wiem z własnego doświadczenia, valtra dobre ciągniki choć podobno drogie mat. eksploatacyjne i przeglądy, polecam 6140 R lub nawet 6130R

Opublikowano

o arionie 620 moge dużo poopowiadać bo znam gościa który takiego posiada nie dba o ciągnik nic ząb w ząb jak zreszta o cale swoje gospodarstwo ale ciągnik ma juz z 6-7 lat i jak do tej pory nie robił przy nim prawie nic tyko że 6lat temu nie było takich wymogów spain itp itd. nie wiem jak teraz ale class napewno nie jest złą maszyną. co do JD to jak juz to R-ka. Nic wiecej nie powiem bo nie wiem. MF sa u mnie 2 znam właścicieli osobiście, i jak narazie nie ma co źle na nie mówić ale jeden ma dopiero 2 rok a drugi pod koniec roku kupił, fajne mają rewers i biegi w rewersie. to tyle co moge powiedzieć 

Tu kolego chodzi o claasa nowej generacji wiec mnie nie obchodzi za bardzo  ten sprzed 7 lat i dlaczego r-ka ? ma tylko lepsza kabinę i większe pole do manewru jeśli chodzi o skrzynie a różnica w cenie jest duża mogę kupić np nowy pług co prawda nie taki jak chce georgie besson to ok 100 tys ale uni pług spokojnie w 40 się zmieści a to tylko ta kabina a niby ''wygodniejsza '' autopower albo drive d... to juz kolejna dopłata a to tylko polepsza wygodę a jeśli chodzi i pieniądze które się zaoszczędzi można kupić maszynę która pochodzi np 10 lat a nie 5 i będzie to dużo lepszy interes .

Co do MF 14 będę na targach korbanku i zobacze tam 7615 pierwszy raz na żywo i ciekawe jak ta maszyna się spisuje u mnie w okolicy nie ma żadnego MF.

Opublikowano

Dokładnie.

Mój wujek ma t6.175 na ponad 500ha jako ciągnik pomocniczy i złego słowa nie powie 

valtry też spoko są spoko ale te starcze T co maja blue czy filtr bo mój tata mówi ze lepszy jest filtr a ja ze ad blue mówi ze jak masz filtr to nic przy nim nie robisz ...co jest lepsze ad blue czy ten filtr i dlaczego ?

 

W tym temacie użytkownik Kuboty z filtrem DPF świetnie opisał dlaczego to ustrojstwo jest złe:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64377-kubota-m-8960-awarie-czy-s%C4%85/page-3

Opublikowano

Tu kolego chodzi o claasa nowej generacji wiec mnie nie obchodzi za bardzo  ten sprzed 7 lat i dlaczego r-ka ? ma tylko lepsza kabinę i większe pole do manewru jeśli chodzi o skrzynie a różnica w cenie jest duża mogę kupić np nowy pług co prawda nie taki jak chce georgie besson to ok 100 tys ale uni pług spokojnie w 40 się zmieści a to tylko ta kabina a niby ''wygodniejsza '' autopower albo drive d... to juz kolejna dopłata a to tylko polepsza wygodę a jeśli chodzi i pieniądze które się zaoszczędzi można kupić maszynę która pochodzi np 10 lat a nie 5 i będzie to dużo lepszy interes .

Co do MF 14 będę na targach korbanku i zobacze tam 7615 pierwszy raz na żywo i ciekawe jak ta maszyna się spisuje u mnie w okolicy nie ma żadnego MF.

Kolego pług Gregoire 4x50 na full hydraulice kosztuje coś ok 60 tysięcy ;) Wiem bo pytałem ;). Lemken kosztuje ok 100tysi, Overum 70tyś myślę jednak, żę te 3 wymienione firmy to prekursorzy w swojej dziedzinie ;).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v