Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich, czytałem ostatnio o akumulatorach do c-360 i c-360-3p. Przeważnie ludzie piszą żeby montować aku 100ah wzwyż. I tutaj jest moje pytanie, czy jest sens montażu akumulatora 120ah czy więcej skoro najmocniejszy alternator jaki znalazłem ma 72A? Według mnie taki akumulator będzie niedoładowany co za tym idzie jego żywotność będzie krótsza. Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.

Opublikowano

Witam wszystkich, czytałem ostatnio o akumulatorach do c-360 i c-360-3p. Przeważnie ludzie piszą żeby montować aku 100ah wzwyż. I tutaj jest moje pytanie, czy jest sens montażu akumulatora 120ah czy więcej skoro najmocniejszy alternator jaki znalazłem ma 72A? Według mnie taki akumulator będzie niedoładowany co za tym idzie jego żywotność będzie krótsza. Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.

A jak oryginalny alternator do c 360 ma 45 A a akumulatory 165 AH i się jakoś doładują.

Opublikowano

A  ładowałes  kiedyś  akumulator  prostownikiem  ze  sprawnym  amperomierzem?  akumulator  nie  bierze przy  ładowaniu   tyle  amper,  ile  ma  amperogodzin  pojemności ,  bierze  około  10%  pojemności,  zależy  to  zresztą od  różnych  czynników 

Powiem krótko. Jak się nie znasz na tym to nie pisz o tym i zrób tak jak radzą ci ludzie, którzy się na tym znają

 

 

Bardzo dobra  rada  ,  zastosuj  się  i nie  pisz  o  czymś  o czym  nie  masz  pojęcia 

Opublikowano (edytowane)

Martwisz się tym co nie powinieneś.

Oryginalna prądnica w C-360 ma około 18Amper ładuje akumulatory 2X165Ah i ludzie użytkują akumulatory po 7-lat.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Dobra, dobra bez nadmiernej agresji :) Po prostu pokręciło mi się, bo te alternetory mają wpisane ampery a niektóre samochodowe mają tylko max ilość amperogodzin. My mistake. A tak btw. to do 3p mam wmontowany Centre Future CA1000 (100ah 900a rozruchowego) nie zamontował bym większego. Chyba, że ktoś ma silnik wyje*any jak koń to western-ie. :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A dlaczego byś nie zamontował? Ja dałbym nawet 300Ah gdyby dało się zmieścić. A poza tym 72A to wcale nie jest najmocniejszy alternator, największy seryjny Bosch ma 200A, a są dostępne na zamówienie 350A.

Opublikowano (edytowane)

@Elektrotechnik napisałem, że 72A to najmocniejszy jaki znalazłem. Nie zamontowałbym większego akumulatora dlatego, że rozrusznik szybkoobrotowy w 3p na dużo mniejsze zapotrzebowanie na prąd, a ciągnik typu c-360 (w całości) nie potrzebuje tak dużo prądu. Po prostu większy jest wg. mnie nie ekonomiczny i przedraża. A jak chcesz to zamontuj i 500Ah i wóź go na przyczepie :D

Edytowane przez frytex12
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie, poza tym na trwałość akumulatora wpływa głębokość rozładowania.

Opublikowano

@mariuszd93  Być może to szczęście ale mój 3p jest odpalany zimą średnio 1-3 razy dziennie i ponad 8 lat wytrzymał na bateryjce (100Ah 760a firmy Sznajder czy jakoś tak). Napisałeś jeszcze: "na  mrozie  traci  znacznie  sprawność" chodzi Ci o żywotnośc akumulatora? Tzn. to ile latek pociągnie?.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak moc rozruchowa. Po prostu w niskich temperaturach spada pojemność akumulatora i to nawet o połowę. No i oczywiście pojemność każdego akumulatora podawana jest dla prądu C20. Przy prądzie rozruchowym pojemność ta drastycznie maleje.

Opublikowano

@Elektrotechnik Czyli jeżeli aku dostanie porcję mrozu to jego stan amperogodzin ulega defraudacji. Ale czy jeżeli wstawimy go do ciepłego pomieszczenia i naładujemy to odzyska jakiś procent pojemności czy mróz przy każdym spotkaniu go powoli uśmierca? :D
 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chodzi o to, że masz np. naładowany akumulator, który ma 100Ah w temperaturze 20°C. I teraz wystawiasz go na mróz, powiedzmy -20°C i masz już jakieś 60Ah. Jak go znowu ogrzejesz do temperatury 20°C to znowu masz te 100Ah. Tylko tak jak napisałem ta pojemność jest przy prądzie dwudziestogodzinnym. Np. 100Ah akumulator przy -20°C i przy prądzie wyładowania 300A ma niecałe 25Ah pojemności. I teraz jeżeli rozruch trwa długo to rozładujesz taki akumulator powiedzmy w 90%, a to bardzo skraca jego żywotność. A jak akumulator ma nominalnie 200Ah, to podczas takiego samego rozruchu wyładujesz go w 45%, dlatego wytrzyma o wiele dłużej. Te przykłady, które podałem są skrajne, w normalnych warunkach tak nie będzie, ale pozwala to uzmysłowić warunki pracy przykładowego akumulatora.

  • Like 1
Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak moc rozruchowa. Po prostu w niskich temperaturach spada pojemność akumulatora i to nawet o połowę. No i oczywiście pojemność każdego akumulatora podawana jest dla prądu C20. Przy prądzie rozruchowym pojemność ta drastycznie maleje.

 

To samo miałem na myśli tylko źle się wysłowiłem, ale dzięki za poprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
    • Przez radek5314
      Alternator naprawiony sprawdzony i dalej nie ma ladowania dochodzi do 13v jak włączę światła to spada regulator wymieniony reszta jest ok co to może być coś w traktorze
    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v