Skocz do zawartości

Polecane posty

frytex12    0

Witam wszystkich, czytałem ostatnio o akumulatorach do c-360 i c-360-3p. Przeważnie ludzie piszą żeby montować aku 100ah wzwyż. I tutaj jest moje pytanie, czy jest sens montażu akumulatora 120ah czy więcej skoro najmocniejszy alternator jaki znalazłem ma 72A? Według mnie taki akumulator będzie niedoładowany co za tym idzie jego żywotność będzie krótsza. Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Powiem krótko. Jak się nie znasz na tym to nie pisz o tym i zrób tak jak radzą ci ludzie, którzy się na tym znają

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Witam wszystkich, czytałem ostatnio o akumulatorach do c-360 i c-360-3p. Przeważnie ludzie piszą żeby montować aku 100ah wzwyż. I tutaj jest moje pytanie, czy jest sens montażu akumulatora 120ah czy więcej skoro najmocniejszy alternator jaki znalazłem ma 72A? Według mnie taki akumulator będzie niedoładowany co za tym idzie jego żywotność będzie krótsza. Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.

A jak oryginalny alternator do c 360 ma 45 A a akumulatory 165 AH i się jakoś doładują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

A  ładowałes  kiedyś  akumulator  prostownikiem  ze  sprawnym  amperomierzem?  akumulator  nie  bierze przy  ładowaniu   tyle  amper,  ile  ma  amperogodzin  pojemności ,  bierze  około  10%  pojemności,  zależy  to  zresztą od  różnych  czynników 

Powiem krótko. Jak się nie znasz na tym to nie pisz o tym i zrób tak jak radzą ci ludzie, którzy się na tym znają

 

 

Bardzo dobra  rada  ,  zastosuj  się  i nie  pisz  o  czymś  o czym  nie  masz  pojęcia 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    203
(edytowany)

Martwisz się tym co nie powinieneś.

Oryginalna prądnica w C-360 ma około 18Amper ładuje akumulatory 2X165Ah i ludzie użytkują akumulatory po 7-lat.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytex12    0

Dobra, dobra bez nadmiernej agresji :) Po prostu pokręciło mi się, bo te alternetory mają wpisane ampery a niektóre samochodowe mają tylko max ilość amperogodzin. My mistake. A tak btw. to do 3p mam wmontowany Centre Future CA1000 (100ah 900a rozruchowego) nie zamontował bym większego. Chyba, że ktoś ma silnik wyje*any jak koń to western-ie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dlaczego byś nie zamontował? Ja dałbym nawet 300Ah gdyby dało się zmieścić. A poza tym 72A to wcale nie jest najmocniejszy alternator, największy seryjny Bosch ma 200A, a są dostępne na zamówienie 350A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytex12    0
(edytowany)

@Elektrotechnik napisałem, że 72A to najmocniejszy jaki znalazłem. Nie zamontowałbym większego akumulatora dlatego, że rozrusznik szybkoobrotowy w 3p na dużo mniejsze zapotrzebowanie na prąd, a ciągnik typu c-360 (w całości) nie potrzebuje tak dużo prądu. Po prostu większy jest wg. mnie nie ekonomiczny i przedraża. A jak chcesz to zamontuj i 500Ah i wóź go na przyczepie :D

Edytowano przez frytex12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Nie  do końca  masz  rację , jeśli ktoś  często  użytkuje  traktor  zimą , taki  akumulator  100 ah  będzie  za  mały  - na  mrozie  traci  znacznie  sprawność 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie, poza tym na trwałość akumulatora wpływa głębokość rozładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytex12    0

@mariuszd93  Być może to szczęście ale mój 3p jest odpalany zimą średnio 1-3 razy dziennie i ponad 8 lat wytrzymał na bateryjce (100Ah 760a firmy Sznajder czy jakoś tak). Napisałeś jeszcze: "na  mrozie  traci  znacznie  sprawność" chodzi Ci o żywotnośc akumulatora? Tzn. to ile latek pociągnie?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    363

Chodzi o moc rozruchową akumulatora która maleje wraz ze spadkiem temperatury otoczenia.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma czegoś takiego jak moc rozruchowa. Po prostu w niskich temperaturach spada pojemność akumulatora i to nawet o połowę. No i oczywiście pojemność każdego akumulatora podawana jest dla prądu C20. Przy prądzie rozruchowym pojemność ta drastycznie maleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytex12    0

@Elektrotechnik Czyli jeżeli aku dostanie porcję mrozu to jego stan amperogodzin ulega defraudacji. Ale czy jeżeli wstawimy go do ciepłego pomieszczenia i naładujemy to odzyska jakiś procent pojemności czy mróz przy każdym spotkaniu go powoli uśmierca? :D
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chodzi o to, że masz np. naładowany akumulator, który ma 100Ah w temperaturze 20°C. I teraz wystawiasz go na mróz, powiedzmy -20°C i masz już jakieś 60Ah. Jak go znowu ogrzejesz do temperatury 20°C to znowu masz te 100Ah. Tylko tak jak napisałem ta pojemność jest przy prądzie dwudziestogodzinnym. Np. 100Ah akumulator przy -20°C i przy prądzie wyładowania 300A ma niecałe 25Ah pojemności. I teraz jeżeli rozruch trwa długo to rozładujesz taki akumulator powiedzmy w 90%, a to bardzo skraca jego żywotność. A jak akumulator ma nominalnie 200Ah, to podczas takiego samego rozruchu wyładujesz go w 45%, dlatego wytrzyma o wiele dłużej. Te przykłady, które podałem są skrajne, w normalnych warunkach tak nie będzie, ale pozwala to uzmysłowić warunki pracy przykładowego akumulatora.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    363

Nie ma czegoś takiego jak moc rozruchowa. Po prostu w niskich temperaturach spada pojemność akumulatora i to nawet o połowę. No i oczywiście pojemność każdego akumulatora podawana jest dla prądu C20. Przy prądzie rozruchowym pojemność ta drastycznie maleje.

 

To samo miałem na myśli tylko źle się wysłowiłem, ale dzięki za poprawę.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Papier
      Witam ,
      Posiadam Belarusa 1221.3 w którym rozleciał się alternator na łożyskach. Z racji ze w garażu znalazłem samochodowy 120a chciałbym go założyć.
      Taki o oznaczaniach B+,D+,W     Pytanie czy nie trzeba nic przerabiać by podpiąć ?
      A taki był założony.
       
      Jestem trochę zielony w elektryce więc wole sie spytać.
       
       
       
    • Przez Papier
      Witam ,
      Posiadam Belarusa 1221.3 w którym rozleciał się alternator na łożyskach. Z racji ze w garażu znalazłem samochodowy 120a chciałbym go założyć.
      Taki o oznaczaniach B+,D+,W     Pytanie czy nie trzeba nic przerabiać by podpiąć ?
      A taki był założony.
       
      Jestem trochę zielony w elektryce więc wole sie spytać.
       
       
       
    • Przez radek5314
      cieknie mi paliwo z pod koncowki co jest zalozony przewod paliwowy od kranika wymienialem koncowke srube i nowe podkladki miedziane dalem i dalej nie moge uszczelnic  jak to uczelnic zeby nie cieklo nic
    • Przez JakubKania
      pomocy jaki kupić alternator do koparki rolniczej białoruś ???
    • Przez Nowak5425
      Witam, tak jak w temacie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu. Znalazłem jeden egzemplarz, który ma nie duży przebieg,od pierwszego właściciela. Prasa posiada rzadki rotor bez noży. U mnie prasowała by tylko słomę. Słyszałem wiele opinii o rzadkim rotorze w słomie. Jedni chwalą i mówią że jest super, inni mówią, że jak będzie dobrze sucha i sieczkowata słoma to słoma będzie zapychać się przy rotorze. Posiada może ktoś takowy model z takim właśnie rotorem i wypowie się na ten temat ?  Czy ciągnik o mocy 90 KM poradzi sobie z tą prasą ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.