Skocz do zawartości
Zetek80

Pompa wspomagania nsz 16

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
Zetek80    61

Witam. Ostatnio przy wymianie pompy wspomagania w moim MTZ pokusiłem się aby założyć nsz 16,Założyłem i ciekła,oddałem i dostałem kolejną.Drugą założyłem i na ok.10 motogodzin było okej i nie ciekła,ale po tym czasie było to samo.Moje pytanie dotyczy tego czy one z reguły tak ciekną czy po prostu trafiłem na kolejny szmelc? Co mogę z nią zrobić aby nie ciekła czy lepiej zmienić na oryginalną nsz 10 jednoczęściową nie skręcaną z 3 części. ( cieknie z połączeń między częściami) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewBravo82    3

zetek , ja w moim mtz 82 mam 16tke od dobrych trzech lat i sucha jest od samego początku. Wymieniaj na gwarancje do skutku :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    57

To chyba by mu 10 godzin nie chodziła :P

Może trzeba dociągnąć te śruby od obudowy pompy.

Warto sprawdzić ciśnienie w układzie czy nie za duże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja też kilka razy montowałem NSZ 16 i nie było problemów. Reklamuj do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Moja też ciekla i wynikalo to z tego że pompa jest zle obrobiona tzn.plaszczyzna pompy ktora dolega do ciagnika byla krzywa i po dokreceniu jej pojawialy sie naprezenia i ci za tym przecieki na laczeniu. Jedyny sposob to reklamacja. Sprawdz czy u ciebie tez niejest krzywa, moze to tylko moj przypadek ale znajc ruska to raczej nie tylko moj;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

O widzisz Miłosz coś mi przypomniałeś.

 

W niektórych przynajmniej tych starszych silnikach gdzie był a pompa nsz-10 pompy nsz-14 i 16 nie wchodzą. Blok silnika ma nadlew który nie pozwala siąść płasko na uszczelce a dowalone na hama na bank skrzywi pokrywę. 

Sprawdź to i jeśli trzeba zeszlifuj nadlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetek80    61

Dzięki Panowie za radę,tak zrobię,że sprawdzę płaszczyznę,jeśli nie przyniesie efektu to dalej reklamuje. Co do śrub to dociągałem i te zewnętrzne i wewnętrzne. A ciekawostką jest to,że gdy wyczyściłem ramę z cieknącego oleju do sucha i ciągnik nie był odpalany  przez 2 dni to i tak po tym czasie był widoczny wyciekający olej. ;/ Pozdrawim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Koledzy czy jest gdzieś manualna regulacja ciśnienia na orbitrolu?pompę mam nsz10 przy aktualnej temp ok 3 stopni na plusie po uruchomieniu silnika dzwoni mi ten przewód zasilający orbitrol od pompy dotknolem go to tak drzal jakbym go przy -20 odpalil.zmienilel olej i dalej to samo.boje się ze cos puści.dodam ze orbitrol jest danfos

Edytowano przez Macin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Z tego co wiem to nie ma. Miałem to samo na nsz-10.  Rozleciała się  z czasem, założyłem nsz 14 i cisza w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Z tego co wiem to nie ma. Miałem to samo na nsz-10. Rozleciała się z czasem, założyłem nsz 14 i cisza w zimie.

 

Dzis juz mialem dosyć ze dzwonilo przy temp bliskiej 0 i zrobiłem cos nietypowego wlalem 0,2 l ON do ukl wspomagania.po chwili dzwonienie ustapilo a i jak lekko się kreci kierownicą-zobaczymy co się będzie działo na rozgrzanym oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×