Skocz do zawartości

Co jest lepsze 914 czy 1014


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Zastanawiam sie nad kupnem 914 lub 1014 Chodzi tu glownie o ciagnik do orania, agregatu, talerzówki, glebosza i ciagniecia dwoch 6 tonowych przyczep i ma byc tak do 40 tys zl Ktory z nich jest lepszy, Chodzi mi o roczniki  z konca lat 80 i po czatku 90 max do 1995 Niby to samo tylko turbina dodana, Slyszal ktos o 914 z turbo i czy czy to jest to samo co 1014 , a po drugie czemu jedna 914 ma komin z lewej strony maski (np http://www.allegro.pl/item145997486_ursus_...fergusson_.html lub http://www.allegro.pl/item145951837_ursus_...lug_gratis.html ), druga z prawej strony maski (np http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1903637 lub http://www.allegro.pl/item146752068_ursus_914.html )  a trzecia z lewej stronu wewnatrz maski jak na zdjeciach (np http://www.allegro.pl/item146211990_ursus_914.html)

 

Czy to zalezy wlasnie od silnika, kolektora wydechowego a moze od turbiny

i czy kabina w 934 (chyba to wersja eksportowa 914) jest duzo bardziej komfortowa o tej ktora jest w zwyklej 914

Opublikowano

Zdjęcia z linków 1i 2 przedstawiają silniki z jednym rodzajem kolektorów, a 3 i 4 to silniki które mają inny kolektor i wyjście w obu przypadkach jest przez maskę z lewej strony.

Do tych prac co piszesz to polecałbym jednak turbo, ale to zależy od tego jakie będziesz czeoiał maszyny i jaki masz areał. A 914 z turbo to już 1014  :)

Opublikowano

niewiem jakie masz gleby ale do agregatu to minimum ta  1014! ja jak bym kupywał to turbo! niby wiecej pali ale ma  lzej i w  rzeczywistosci na to co z robi to mniej spali od 914! polecam 1014 ;)

Opublikowano

Ja mam 1014 z 1996 roku.... w transporcie to trochę mułowaty(niezsynchronizowana skrzynia.... turbina) Ale w robocie.... np Za cholerę nie mozna go udusić na 2 szosowej w kombiaku 4,2. jak się juz rozbuja to nic go nie zatrzyma:D

Opublikowano

Mój sąsiad ma 1014 obrabia nim ok. 30ha. Chodzi przy pługu 4 skibowym, agregacie uprawowym, sieczkarni i przy prasie. Mówi że ten ciągnik jest wsam raz do średniego gospodarstwa, nie narzeka na niego. Jednym słowem twarda maszyna. Nie moge go porównać z 914 bo nie miałem z nim do czynienia ale moge powiedzieć że napewno lepiej kupić 1014 ponieważ to zawsze nowsza wersja no i silniejszy.  ;)

Opublikowano

No ja tez sie zastanawiam nad 914 czy 1014 ::) wiem ze 1014 pali sporo wiecej :- ale jak nie patrzac sporo mocniejszy :) a 1034 to juz nawet fajny cigniczek tylko zadko spotykany ale mysle ze szło by przerobic 1014 na 1034 tylko nie opla sie :- a nie wiece jakie sa skrzynie przy 914 i 1014? kiedys kolo mnie jak przelecial to bylem w szoku ze 35Km/h mial dobrze ;D moze jakis modul transportowy ::)

Opublikowano

Wystarczy zmjenić koła.Ja mam pszy moim 1014 rozmjar kół tył18,4-34 pszód 14,9-2,znajomy wsadził całe koła tył 18,4-38 a pszód 14,-28.Ciągnik na szosie śmiga jak rakieta,jedyna wada to taka że tszena uważać bo spszęgło w orce morzna szubko pszypalić.

Opublikowano
Wystarczy zmjenić koła.Ja mam pszy moim 1014 rozmjar kół tył18,4-34 pszód 14,9-2,znajomy wsadził całe koła tył 18,4-38 a pszód 14,-28.Ciągnik na szosie śmiga jak rakieta,jedyna wada to taka że tszena uważać bo spszęgło w orce morzna szubko pszypalić.

 

 

a to moze mi pomozesz

mam zetorka 10145

i oryginalnie mial oponki

- tyl 16,9x34

- przod 12,4x24

obecnie tyl wymienilem na 18,4x34

ale nie jestem wlasnie pewien co wstawic na przod. wydaje mi się ze 13,6x24 będą oki a moze wstwic 14,9x24. nie chce rozwalic przedniego napędu a tez nie chce zmieniac nic w skrzyni.

Opublikowano

Sprzęgło dla zestawu kół 16.9-34 i 12.4-24 ma przełożenie 1,208 i jest takie same jak dla kół 18.4-38 i 14.9-24, więc na przód będą odpowiedniejsze ( ale nie jestem pewien czy idealne :P) 13.6-24.  Chyba że się pokusisz o wymiane kół zębatych sprzęgła.

Opublikowano
Sprzęgło dla zestawu kół 16.9-34 i 12.4-24 ma przełożenie 1,208 i jest takie same jak dla kół 18.4-38 i 14.9-24, więc na przód będą odpowiedniejsze ( ale nie jestem pewien czy idealne :P) 13.6-24.  Chyba że się pokusisz o wymiane kół zębatych sprzęgła.

 

wlasnie chce ominąć wymianę kół zębatych. po prostu poki wsio dziala to nie grzebię. a opony tylnie byly lyse to wymienilem i przod tez ma pewne braki;)

pytalem tez kilku osob ktore mają ursusy i oni tez zalecają 13.6-24.

Opublikowano

moj tesciu ma z 92r. w chwili obecnej obrabia 70h.ciaga Tur 40 S 3+1 agregat uprawowo-siewny 3m i daje rade bez problemów.z tego co widze po tym ciagniku to widze ze bardzo dobra maszyna

Opublikowano
Zastanawiam sie nad kupnem 914 lub 1014 Chodzi tu glownie o ciagnik do orania, agregatu, talerzówki, glebosza i ciagniecia dwoch 6 tonowych przyczep i ma byc tak do 40 tys zl Ktory z nich jest lepszy, Chodzi mi o roczniki  z konca lat 80 i po czatku 90 max do 1995 Niby to samo tylko turbina dodana, Slyszal ktos o 914 z turbo i czy czy to jest to samo co 1014 , a po drugie czemu jedna 914 ma komin z lewej strony maski (np http://www.allegro.pl/item145997486_ursus_...fergusson_.html lub http://www.allegro.pl/item145951837_ursus_...lug_gratis.html ), druga z prawej strony maski (np http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1903637 lub http://www.allegro.pl/item146752068_ursus_914.html )  a trzecia z lewej stronu wewnatrz maski jak na zdjeciach (np http://www.allegro.pl/item146211990_ursus_914.html)

 

Czy to zalezy wlasnie od silnika, kolektora wydechowego a moze od turbiny

i czy kabina w 934 (chyba to wersja eksportowa 914) jest duzo bardziej komfortowa o tej ktora jest w zwyklej 914

  tak ci sie wydaje ze z prawej wszystkie mają po lewej stronie tylko ten jeden ma inny kolektor starszy tym i komin przechodzi przez maske a silnik to samo ja mam w masce komin a kumpel  ma obok maski i musze załozyc obok leprz widoczność
Opublikowano

a po co wam tabela jak zmienia się opony na inne to musi być taki sam stosunek promiena dynamicznego koła tylnego do promiania dynamicznego koła przedniego  jak był przedwymianą  , tak  na eksploatacji maszyn rolniczych na AR  gadali  ;)

Opublikowano

powiem Ci tak kup sobie Zetora 10145 albo 10245 niby cześci drozsze ale warto. Ursus niey ten sam silnik ale nie ma tyle siły co zetro i skrzynie maja lepsze a najlepiej zetroa z zagranicy za***iste traktorki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v