Skocz do zawartości

Polecane posty

the1mati1    45

Mam gospodarstwo rolne od nie dawna, jestem na KRUSie, nie jestem na vacie (rolnik ryczałtowy), czy muszę posiadać numer NIP? Czy jak kupuję paliwo to do jej wystawienia jest potrzebny NIP? Czy możę być PESEL? Czy muszę sobię wyrobić NIP w US?

IGL    32

Tylko numer PESEL, NIP można wyrobić tylko wtedy gdy chcesz przejść na vat.

Wiadomość z agroFakt.pl

the1mati1    45

No właśnie kupuje paliwo na fakture i do jej wystawienia potrzebny jest NIP. Pesel nie może chyba być? No właśnie niech się wypowiedzą znawcy.

Renault85-15TX    167

Zależy od stacji czy Ci ze chce wystawić fakturę na PESEL. Ja wyrobiłem sobie NIP bo mi nie chcieli faktury z ON wystawić na PESEL ale zdarzyło mi się też na jednej stacji że normalnie wystawili na PESEL i w urzędzie jak składałem o zwrot to uznali. Wiec w dużej mierze zależy od stacji paliwowej co będą wymagać żeby wystawić fakturę. 

IGL    32

NIP nie jest potrzebny żeby wystawić fakture, wystarczy numer PESEL, byłem w US i dowiedziałem się że NIP wyrabiają tylko wtedy jeśli ktoś przechodzi na VAT, w żadnym innym przypadku nie chcą wyrobić NIPu.

geo2    4

NIP nie jest potrzebny żeby wystawić fakture, wystarczy numer PESEL, byłem w US i dowiedziałem się że NIP wyrabiają tylko wtedy jeśli ktoś przechodzi na VAT, w żadnym innym przypadku nie chcą wyrobić NIPu.

chyba żart. każdy może złożyc wniosek i nadają z automatu.

lukbold    411

a to jakiś problem NIP sobie założyć? Macie problemy. jeden numerek w te czy nazad, żadna różnica

Renault85-15TX    167

Też nie chcieli mi wyrobić bo to samo powiedzieli co Tobie ale jak im powiedziałem że nie ma takiego przepisu i muszą mi wyrobić dałem wniosek i przyjeli i nadali numer NIP. Więc idziesz mówisz stanowczo że mają Ci wyrobić dajesz wniosek i musza przyjąć bo żadne prawo nie zabrania i nie mówi że tylko dostaniesz NIP jeśli będziesz przechodził na VAT.

Slevyn    24