Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spuściłem ok 50L z całego układu i zalałem zimowe paliwo z polskiej stacji. Z tego czerwonego w ostojniku wytrąciłą się juz parafina.


a i jeżeli kontrolka od oleju gaśnie odrazu po rozruchu to może być coś z pierścionkami czy coś juz można wykluczyć?

 

a próba olejowa ? jak sie do tego zabrać?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli w odstojniku wytrąciła się parafina, to i w filtrach może też to być, i to może być przyczyną niebieskich spalin , albowiem dostaje niedostateczną ilość paliwa, jak też parafina mogła uszkodzić końcówki wtrysków ,lub lekkie przypowietrzenie układu paliwa itd.dużo przyczyn może mieć wpływ na taki kolor spalin m.innymi zużycie pierścieni tłokowych ,a nawet nieszczelność zaworów wydechowych(wypalone) ,czy w końcu niewłaściwe działanie turbiny,co do kontrolki oleju że gaśnie zaraz po rozruchu nie ma nic wspólnego z pierścieniami ,nie słuchaj opowieści bajko-pisarzy takich jak, @ Kuba20, który myli pojęcia ciśnienia sprężania, z ciśnieniem oleju smarowania silnika, przy czym jeszcze bajkami podpiera swoje teorie i bzdetne uzasadnienia, no bo jest przecież po "szkole mechanicznej",jak podaje, być po takiej? szkole, to wcale nie znaczy posiadać odpowiednią wiedzę w tym zakresie ,odpowiadającą wykształceniu mechanika i odpowiedniej ocenie stanu faktycznego, oraz przyczynowo-skutkowego i odpowiednio postrzegać i stawiać odpowiednie diagnozy ,a nie stawiać subiektywne oceny stanu rzeczy,dyrdymały itd., itp. a tu pierścienie nie mają nić do ciśnienia oleju w silniku, jak już wcześniej słusznie uzasadnił to kolega, kris14 ,ja rozmię że czasem się coś opacznie przeczyta i błędnie potem podaje swoje spostrzeżenia, ale ten sprzecza i się posiłkuje jeszcze teoriami dramato-komediowymi  z wiązane z brakiem jakiejkolwiek rzeczywistości tego i nie podparte żadnymi słusznymi racjami, i taka jest bezsporna prawda , a wracając do tematu to dobrze że kontrolka gaśnie zaraz po rozruchu, to znaczy że jest smarowanie i ciśnienie oleju w magistrali olejowej smarowania silnika, ciekawe jakie ma ciśnienie oleju w rozgrzanym silniku na wolnych ,oraz wysokich obrotach silnika ,ale myślę że na pewno odpowiednie i nie ma powodów do zmartwień i uważam że jak przegląd zrobisz ukladu powietrzno- paliwowego i nieprawidłowości te usuniesz będzie dobrze bez dalszego szukania przyczyn, jeśli nie to pisz i będziemy działać dalej, :rolleyes:  z bajkami lub bez , "świstak siedzi i zawija w te sreberka"oczywiście  :lol: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano (edytowane)

Wypowiadasz się na temat pomocy czy co kto piszę wszech wiedzący każdy pomaga jak może a nie wypowiada się na czyjeś wykształcenie ale co zrobi jak są ludzie co pokażą ,,co to nie oni" może bajko pisarzem jesteś Ty a nie ja więc jak ja Cb nie obrażam to nie kieruj takich swoich dyrdymałów do mnie tylko staraj się pomagać a nie obrażać ludzi każdy ma swoją jakąś wiedzę i własne doświadczenia ale cóż nie wszyscy to potrafią zrozumieć jak widać,

Edytowane przez Kuba20
Opublikowano (edytowane)

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

kolego, nie pisz, ze skończyłes szkołe mechaniczna bo Twoim nauczycielom jest wstyd za Ciebie jak czytają rzeczy, ktore wypisujesz.

 

Owszem, palony olej powoduje niebieski kolor spalin, dotąd prada, ale to co piszesz dalej woła o pomste do nieba.

 

Olej ulega spaleniu dlatego, ze pierscienie niedokładnie zgarniają go z powierzchni cylindra. Tylko tyle. Tam przecież nie ma żadnego ciśnienia oleju na ściance cylindra, żeby mogło gdziekolwiek sie gubić. Ot ściany cylindra są zawsze pokryte olejem i pierscienie powinny go zgarniac. To, ze pierscien sie zapiecze/pęknie i niedokładnie zgarnie ów olej nie ma zdanego wpływu na cisnienie oleju w układzie.

 

 

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

 

Kolego, nie pamikuj.

Dokładnie rok temu kupiłem claasa 98s z silnikiem mercedesa (z tym, ze OM352) i tez mi po rozruchu rzez pare minut ostro kopcił na niebiesko.

 

Pierwsze i najważniejsze- wymien filtr powietrza- jak filtr jest zapchany, to silnik kopci na niebiesko. W efekcie wymiany kopcenie wyraźnie sie zniejszy, ale nie minie.

 

Drugie- im jest cieplej, tym silnik kopci mniej- tzn jak odpale go w mróz, to jest powazna zasłona dymna, a latem w upał prawie dymu nie widac, wiec sadze, ze u ciebie tez jak sie ocipli bedzie wyraxnie lepiej.

 

No chyba ze pomimo rozgrzania silnika do pełnej temperatury on nadal kopci-wtedy juz gorzej i cosby trzeba było z tym zrobić.

 

W kazdym razie to kopcenie to wcale nie musi byc alony olej- równie dobrze oze byc cos przestawione w pompie wtryskowej albo uszkodzone wtryskiwacze.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

To z waszych wypowiedzi wynika że jak olej ubywa to ciśnienie jest w normie to brawo przecież z każdym ubytkiem oleju ciśnienie się zmienia przecież nie utrzyma się bez oleju może źle sprecyzowałem wypowiedz i może zabrnąłem trochę za daleko z tym ciśnieniem ale staram się pomóc ale dzięki widzę że wy jako forumowicze strasznie zachęcacie do wypowiedzi pomagania bo wolicie się wyśmiewać więc dziękuje że za starania jest taka nagroda od użytkowników!

Opublikowano

 Niestety kolego, Kuba20 , głupie porady w prowadzające innych w błąd niestety należy negować, a wykształceniem swoim sam zabłysnołeś i nie wiadomo czy się nim chciałeś pochwalić, czy pożalić odnośnie jakości Twojego wykształcenia, choć w sumie nie o to tu chodzi, tu chodzi o wiedzę praktyczno-teoretyczną aby sobie pomagać wzajemnie , ponadto kolego nie ma się co obrażać, czasem krytyka mobilizuje do rozsądnego myślenia i działania w danym wątku czy temacie, a czasem należy wykładać kawę na ławę niktórym, dobrze że starasz się pomóc alę nie staraj się na siłę szkodzić :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

To z waszych wypowiedzi wynika że jak olej ubywa to ciśnienie jest w normie to brawo przecież z każdym ubytkiem oleju ciśnienie się zmienia przecież nie utrzyma się bez oleju może źle sprecyzowałem wypowiedz i może zabrnąłem trochę za daleko z tym ciśnieniem ale staram się pomóc ale dzięki widzę że wy jako forumowicze strasznie zachęcacie do wypowiedzi pomagania bo wolicie się wyśmiewać więc dziękuje że za starania jest taka nagroda od użytkowników!

 

lepiej ni episac wcale niż pisac głupoty- przynajmniej nikomu w głowie nie namącisz.

 

ps

dopóki oleju jest tyle, ze smok go siega bez zasysania powietrza, to jego ilosc nie a praktycznie zadnego wpływu na ciśnienie. Czy jest min, czy jest max ciśnienie bedzie takie samo- od tego jest odpwiedni zawór za pompą oleju.

Opublikowano

Tylko ja nie pisałem swoimi wypowiedziami w trybie rozkazującym że mu każe zresztą co do mojej wypowiedzi żeby sprawdzić ciśnienie oleju w silniku to nic nie szkodzi bo przecież do tego nie trzeba rozbierać silnika prosta czynność tak więc czemu szukacie dziury w całym więc ja nikomu nie dopiekam ani nie obrażam ale się staram i tyle.

Opublikowano

bo szukasz przyczyny problemu tam, gdzie jej z pewnosica nie ma, powołując sie przy tym na nieprawdziwe przesłanki  i próbijąc je uwiarygodnic swoim wykształceniem.

Tak sie nie robi.

 

Krótko: każesz koledze, ktory ma problem szukac jego rozwiązania zupełnie na tam, gdzie ono moze być.

 

Jeśłi po pełnym rozgrzaniu silnika kontrolka smarowanie nie mruga ani sie nie pali, to ciśnienie jest dobre i nie a co sie go czepiać.

 

A na ten niebieski dym to jest kilka rzeczy do sprawdzenia

 

1) wyiana filtra powietrza

2) sprawdzenie czy turbina nie rzyga olejem (czy miedzy turbina a kolektorem dolotowym nie jest mokro od oleju- zaznaczam- wilgotno ma prawo być)

2) jak to nie pomoze, to wykrecenie wtrysków oraz zawieżienie ich do specjalisty na sprawdzenie jak działaja oraz ich wymiana (w razie potrzeby) lub regulacja.

3) jak to nie pomoze, to pompa paliwa do majstra

 

tyle bym zrobił przez żniwami

 

nastepnie przejexdziłbym żniwa (sprawdzajac czesto stan oleju) i na podstawie tego ile go ginie (czy śladowe ilosci czy sporo rzedu litr i wiecej na dzien) zdecydowałbym czy warto rozbierac silnik i dawac głowice do uszczelnienia i pierscienie do wymiany.

Opublikowano

Jak bedziesz wyciągał wtryski to przy okazji możesz se sprawdzić ciśnienie w komorach spalania a jeśli chodzi o paliwo w niemczech na gospodarstwie to nie widziałem czerwonego paliwa .A jeśli chodzi o turbine to jak łopatki są suche to powinna być w porządku to takie moje sugestie pozdrawiam ipowodzenia .

Opublikowano (edytowane)

czerwone paliwo jest we Francji,wiec sprzedawca musiał wkręcic kupujacego, ze ma kombajn z Niemiec.

 

co do sprawdzania ciśnienia sprężania- jak kombajn odpala bez problemu (tzn po kilku obrotach wału bez zbednego krecenia i odpalania na raty) przy ujemnych temeraturach, to ciśnienie jest jeszcze całkiem przyzwoite (ale sprawdzic mozna, ot tak z ciekawosci)

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

W moim om 366la przy odpaleniu przy -10 maszyna pali na dotyk ale... zakopce całe podwórko swoje i ... jeszcze sąsiada. Latem odpalenie-10 sekund niebieskiej chmurki i  dalej nic, następna delikatna czarna chmurka przy załączeniu młucarni i ino żar się leje z wydechu. Także z remontem silnika może wstrzymaj się troche.  Sprawdz czy turbina nie puszcza bo to jedyna żecz którą można łatwo zajechać- Odpalasz i na zimnym odrazu dajesz w pi** i raz dwa masz po turbinie

Opublikowano
Dnia 14.01.2015 o 13:00, jonybrawo8 napisał:

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Witam.

Kolego jaki był problem z tym dymieniem na niebiesko? Bo ja mam taki sam problem 

 

Opublikowano

jak to dymienie jest tylko max kilkadziesiąt sekund/ kilka minut po odpaleniu zimnego silnika a potem już spokoj- olej temat. taki urok tego silnika.


od kiedy mam swojego dominatora 98, a to już będzie 7 lat bodaj tak się dzieje. i ani się nie pogorszyło ani nie polepszyło. a absolutnie żadnych innych problemów z silnikiem poza tym niebieskim dymkiem na zimnym nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v