Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam następujący problem w mf 4255. Nie działają wentylatory nadmuchu ogrzewania w kabinie.

Bezpieczniki, przekaźnik oczywiście sprawdzone. Wentylator po podpięciu na krótko działa. Gdy były ostatnio większe mrozy to ku mojemu zdziwieniu poniżej -8 gdzieś tak mniej więcej wszystko działa perfekcyjnie. Oczywiście działa do momentu, gdy nie zrobi się ciut cieplej. Przy - 5 oczywiście już działać nie będzie. Tym bardziej, gdy będzie jeszcze cieplej. Po cichu obstawiam opornice/rezystory czy jak im tam. Wmontowane w obudowy wentylatorów. Spotkał się ktoś z takim problemem? Ewentualnie ma może ktoś jakieś pomysły?

Opublikowano

Niestety u mnie opornice są inne. Taka jak na foto jest od 12-2000 roku. A do 12-2000 roku w tej serii montowano opornice w obudowach obu wentylatorów. Opornica wielkości mniej więcej zapalniczki jest w prawdopodobnie aluminiowej obudowie. W środku są dwie sprężyny owinięte jakimś materiałem. Jedna sprężyna duża druga mała.

Nie jestem elektrykiem i słabo się na tym znam. Z kumplem umówiłem się na koniec tygodnia. Ale w środku opornica wygląda mniej więcej tak. Są 3 piny. 3 prędkości wentylatora. Bieg 3 najwyższy wg mnie powinien działać. Ponieważ połączony jest jak gdyby bezpośrednio. Kabel zasilający opornicę + (naklejka ze schematem} Jest na jednej wsówce z kablem wychodzącym jak gdyby dalej do silnika wentylatora. Więc na mój gust powinien działać nawet bez opornicy. Bieg najniższy przechodzi przez małą sprężynkę i całą dużą. Bieg średni przez małą i część dużej. Opornica nie ma żadnej masy. Sam już nie wiem czy to wina opornic. Tym bardziej, że są dwie. Teoretycznie nie powinny razem zdechnąć. Tym bardziej, że w środku nie widać śladów przepalenia, rozłączenia czy coś. Kumpel mi to pomierzy.

Czy działanie przekaźnika i samego przełącznika w kabinie może być uzależnione od temperatury? Ciągnik nie ma klimy, nie ma też żadnego czujnika temperatury. Mam dostęp do schematów.

Opublikowano (edytowane)

W tej opornicy przez środek jednego drutu oporowego nie jest poprowadzony nieizolowany drut cyny, z obu stron przylutowany?

Bez zabezpieczenia termicznego opornicy wentylator nie będzie działać nawet na największym biegu.

Sprawdź masę wentylatora.

Edit:
Wstaw schemat jak masz, czegoś się nauczymy. ;)

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

https://advancedsportvehicles.com/spal-double-wheel-12v-blower-008-a45-02-rpa3vcv.html

 

Foty wentylatora teraz nie zrobię. Ale mam taki jak w linku. Na naklejce jest schemacik podłączania. Podobne rozwiązanie występuje w serii 62xx, 82xx a także chyba w serii 61xx i 81 xx. Chociaż pewny nie jestem tych dwóch ostatnich.

Katalogi części po których doszedłem, że moje rozwiązanie było stosowane do 12- 2000 roku. Znalazłem na tym forum w temacie bezpłatne katalogi do mf czy jakoś tak.

Co do samej opornicy a raczej opornic bo każdy wentylator ma swoją. Wewnątrz grubszej sprężynki/drutu oporowego nie ma poprowadzonego żadnego innego drutu. Nie wiem co jest wewnątrz mniejszej ponieważ jest ona pokryta jakaś izolacją. Na pewno jest z obu strony przymocowana do powiedzmy nóżek. A czy coś w środku jest/drut cyny i czy nie jest przepalony? Nie wiem. 

Opublikowano

Masz na myśli płytkę osłoniętą plastikiem przy dolnej śrubce ułożoną równolegle do ścianki wentylatora oznaczoną na schemacie "non utilizzaire do not use"? Zdejmowałem ten plasticzek, tam jest zwykła blaszka, taka na jaką wkłada się wsuwkę. Np jak te wyżej. Chyba dam se spokój i poczekam na kumpla elektryka. Już nawet schemat instalacji mu znalazłem chociaż bardzo ogólny.

Tez się z takimi opornicami nie spotkałem. Jak pisałem powyżej 12-2000 r jest coś jak podawałeś w linku wyżej. Można kupić do 100 zł. Tutaj chyba samych opornic nie kupię. Chociaż podzwonię popytam jak wyjdzie, że nie dobre są. A koszt wentylatorów to najtaniej 270 zł sztuka. U korbanka 2000 za jeden.

Opublikowano (edytowane)

Problem był banalny. Przewód zasilający wentylatory był przy rozruszniku obluzowany a właściwie to przegnił. Dlatego czasami działało.

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez case135
      Witam:) Mam takie pytanko, czy wie ktoś co może być powodem nie działania nagrzewnicy w kabinie?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz:)
    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez nomysz14
      Sprzedam dmuchawe do zboża bez silnika orginalna plus rury transportowe komplet cena 700 zł  numer tel.504025204

    • Przez EwaPiskorz
      nie grzeje mi w kabinie płyn gorący a z nawiewów leci tylko zimne powietrze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v