Skocz do zawartości
hubertuss

Massey ferguson 4255 ogrzewanie

Polecane posty

hubertuss    492

Witam. Mam następujący problem w mf 4255. Nie działają wentylatory nadmuchu ogrzewania w kabinie.

Bezpieczniki, przekaźnik oczywiście sprawdzone. Wentylator po podpięciu na krótko działa. Gdy były ostatnio większe mrozy to ku mojemu zdziwieniu poniżej -8 gdzieś tak mniej więcej wszystko działa perfekcyjnie. Oczywiście działa do momentu, gdy nie zrobi się ciut cieplej. Przy - 5 oczywiście już działać nie będzie. Tym bardziej, gdy będzie jeszcze cieplej. Po cichu obstawiam opornice/rezystory czy jak im tam. Wmontowane w obudowy wentylatorów. Spotkał się ktoś z takim problemem? Ewentualnie ma może ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Wystarczy dokładniej pomierzyć by wiedzieć gdzie jest przerwa.

Przyjrzyj się dokładnie opornicy i jej zabezpieczeniu termicznemu. Może trzeba go wymienić.

Jeśli opornica podobna do tej: http://partech.pl/img/p/343233-172611-large.jpg

Zabezpieczenie termiczne na samej górze opornicy.

Gdy nie będzie działać zewrzyj go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Niestety u mnie opornice są inne. Taka jak na foto jest od 12-2000 roku. A do 12-2000 roku w tej serii montowano opornice w obudowach obu wentylatorów. Opornica wielkości mniej więcej zapalniczki jest w prawdopodobnie aluminiowej obudowie. W środku są dwie sprężyny owinięte jakimś materiałem. Jedna sprężyna duża druga mała.

Nie jestem elektrykiem i słabo się na tym znam. Z kumplem umówiłem się na koniec tygodnia. Ale w środku opornica wygląda mniej więcej tak. Są 3 piny. 3 prędkości wentylatora. Bieg 3 najwyższy wg mnie powinien działać. Ponieważ połączony jest jak gdyby bezpośrednio. Kabel zasilający opornicę + (naklejka ze schematem} Jest na jednej wsówce z kablem wychodzącym jak gdyby dalej do silnika wentylatora. Więc na mój gust powinien działać nawet bez opornicy. Bieg najniższy przechodzi przez małą sprężynkę i całą dużą. Bieg średni przez małą i część dużej. Opornica nie ma żadnej masy. Sam już nie wiem czy to wina opornic. Tym bardziej, że są dwie. Teoretycznie nie powinny razem zdechnąć. Tym bardziej, że w środku nie widać śladów przepalenia, rozłączenia czy coś. Kumpel mi to pomierzy.

Czy działanie przekaźnika i samego przełącznika w kabinie może być uzależnione od temperatury? Ciągnik nie ma klimy, nie ma też żadnego czujnika temperatury. Mam dostęp do schematów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

W tej opornicy przez środek jednego drutu oporowego nie jest poprowadzony nieizolowany drut cyny, z obu stron przylutowany?

Bez zabezpieczenia termicznego opornicy wentylator nie będzie działać nawet na największym biegu.

Sprawdź masę wentylatora.

Edit:
Wstaw schemat jak masz, czegoś się nauczymy. ;)

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

https://advancedsportvehicles.com/spal-double-wheel-12v-blower-008-a45-02-rpa3vcv.html

 

Foty wentylatora teraz nie zrobię. Ale mam taki jak w linku. Na naklejce jest schemacik podłączania. Podobne rozwiązanie występuje w serii 62xx, 82xx a także chyba w serii 61xx i 81 xx. Chociaż pewny nie jestem tych dwóch ostatnich.

Katalogi części po których doszedłem, że moje rozwiązanie było stosowane do 12- 2000 roku. Znalazłem na tym forum w temacie bezpłatne katalogi do mf czy jakoś tak.

Co do samej opornicy a raczej opornic bo każdy wentylator ma swoją. Wewnątrz grubszej sprężynki/drutu oporowego nie ma poprowadzonego żadnego innego drutu. Nie wiem co jest wewnątrz mniejszej ponieważ jest ona pokryta jakaś izolacją. Na pewno jest z obu strony przymocowana do powiedzmy nóżek. A czy coś w środku jest/drut cyny i czy nie jest przepalony? Nie wiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Więc inna niż spotykałem.

U Ciebie zabezpieczeniem termicznym jest mały czerwony element na pierwszym zdjęciu, na zewnątrz opornicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Masz na myśli płytkę osłoniętą plastikiem przy dolnej śrubce ułożoną równolegle do ścianki wentylatora oznaczoną na schemacie "non utilizzaire do not use"? Zdejmowałem ten plasticzek, tam jest zwykła blaszka, taka na jaką wkłada się wsuwkę. Np jak te wyżej. Chyba dam se spokój i poczekam na kumpla elektryka. Już nawet schemat instalacji mu znalazłem chociaż bardzo ogólny.

Tez się z takimi opornicami nie spotkałem. Jak pisałem powyżej 12-2000 r jest coś jak podawałeś w linku wyżej. Można kupić do 100 zł. Tutaj chyba samych opornic nie kupię. Chociaż podzwonię popytam jak wyjdzie, że nie dobre są. A koszt wentylatorów to najtaniej 270 zł sztuka. U korbanka 2000 za jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Problem był banalny. Przewód zasilający wentylatory był przy rozruszniku obluzowany a właściwie to przegnił. Dlatego czasami działało.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez kielbasa
      witam was drodzy koledzy mam jedno pytanko, jak macie założony wentylator w capie? ma on przyciągać powietrze do silnika, czy je wyciągać? bo na logiczne myślenie pasuje i to i to, tylko nie wiem jak ma być
    • Przez michasko
      Panowie robie remont kombajnu przed sezonem i właśnie wymieniam obudowe wentylarora. Zauważylem że wentylator nie jest wyważony i niektóre pióra są powyginane. Nie wiem czy po wymianie pior wyważa się jakoś ten wentylator?
    • Przez pawlik1m
      witam wszystkim
       
      Z racji że zbliżają się żniwa, postanowiłem zrobić sobie dmuchawe do zboża. Jak wiadomo nowa sporo kosztuje a że lubie majsterkować, wpadłem na pewien pomysł. Otóż mam niepotrzebny silnik trójfazowy o mocy 7kw, który do dmuchawy powinien sie nadać, znajdzie sie tez u mnie koło toporowe od sieczkarni jednorzędowej do kukurydzy, razem z oryginalnymi obudowami łożysk i łożyskami. Kilka rzeczy trzeba tylko z niego zdemontować np. noże i myśle że jako naped dmuchawy powinno sie nadać, skoro wygania z rury mokrą kukurydze, powinno dać sobie rade ze zbożem. Znajdzie się i kosz zasypowy ze starego gniotownika, pojemność jakieś 300 kg.
       
      i tu moje pytanie co wy o całej konstrukcji sądzicie zda to egzamin może macie jakieś sugestie pomysły prosze o info
    • Przez Yngel
      Mam dmuchawę jak na poniższym rysunku, do napędzania używam silnika z śrutownika 7.5kW 1450obr/min z oryginalnym kołem pasowym 38cm. Byłem u rolnika ma taką samą dmuchawę z tym że obroty ma na pewno o połowę mniejsze bo inne koła pasowe a wydajność z 2 razy większa czy możliwe że u mnie powietrze "się mieli" zamiast wydmuchiwać bo szyber w dmuchawie max do połowy mogę otworzyć a u niego widziałem jak na prawie pełnym otwarciu szybra dmuchał a wysoko na 4m.
       


×